☕️ My Fault • 005 ☕️

30 1 1
                                    

"No matter where you are, I'm loving you, I won't rush you

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"No matter where you are, I'm loving you, I won't rush you. I'll stand behind you and protect you."

*****************

Eunbi menggigit kukunya sambil membuang pandangan ke luar tingkap. Memastikan dia sudah berada di tempat yang dituju pantas butang hijau yang terletak ditepi tingkap itu ditekan.

"Ahjussi! Saya turun sini!" serta-merta bas awam itu berhenti dihadapan perhentian bas Gangnam-gu. Dapat dia lihat kelibat Minhee melalui ruang kaca jernih itu.

Dedaun pintu ditolak perlahan dan menghasilkan bunyi loceng. Serentak itu, Minhee menoleh bersama senyuman sentiasa terukir.

"Eunbi!" laung Minhee sambil berlari ke arahnya. Eunbi sudah tersenyum.

"Datang pun Eunbi! Ingat Eunbi busy. Ah! Dress Eunbi dah siap! Baru je tadi kawan kak Minhee hantar." kata Minhee teruja lalu berjalan menuju ke arah stor. Eunbi tanpa berkata apa menbuntuti saja wanita itu.

"Ini— tengoklah! Mesti cantik kalau Eunbi pakai masa majlis tu nanti." Minhee menyerahkan satu kotak yang bercorak kepada Eunbi. Eunbi tidak membuka sebaliknya dia letakkannya di atas meja.

"Nanti balik saya tengok. Tapi kenapa kak Minhee jemput saya datang majlis tu? Saya rasa saya tak ada kena mengena." ungkap Eunbi dengan nada perlahan dihujung ayat. Minhee tergelak. Kepalanya digeleng.

"Mana ada! Siapa cakap? Eunbi banyak tolong akak walaupun kadang-kadang Eunbi sibuk dengan hal kolej."

"Tapi kak—"

"Tak ada tapi, tapi! Eunbi wajib datang majlis tu, hm?" pintas Minhee pantas. Eunbi menghela nafasnya perlahan. Kepala diangguk juga.

Ting— ting—

Mendengar bunyi loceng berbunyi, langsung mereka berdua berpaling ke arah pintu. Eunbi yang pada mulanya malas ingin mengambil tahu terus mengangkat wajahnya tatkala mendengar satu suara yang dikenalinya.

Wajah dua orang lelaki yang terasa familiar itu, diperhati lama cuba untuk ingat. Baekhyun membulatkan matanya melihat gadis yang sedang memerhatikan mereka itu.

"Eo? Hwang Eunbi?"

☕️☕️☕️

"Aigoo, aigoo. Dah besar dah Eunbi!" kepala Eunbi digosok kasar. Eunbi mencebik. Pantas ditepis tangan Baekhyun sebelum rambutnya menjadi semakin kusut.

"Aish! Abang ni! Rosaklah rambut Eunbi!" bentak Eunbi sambil membetulkan rambut coklat perangnya. Baekhyun terkekeh ketawa.

"Lama tak jumpa, Eunbi." sapa Chanyeol sedari tadi hanya mendiamkan diri. Eunbi terus menolehkan kepalanya kemudian mengangguk.

"Woah~~ abang Loey makin handsome!" puji Eunbi lalu ibu jari kanannya diangkat. Chanyeol tersenyum bangga. Hidungnya tiba-tiba saja mengembang.

[SLOW UPDATE] True Love 2: Her Guardians • 그녀의 후견인 • EXO Sehun FanfictionWhere stories live. Discover now