☕️ Not Him • 008 ☕️

27 2 0
                                    

"No matter where you are, I'm loving you, I won't rush you

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"No matter where you are, I'm loving you, I won't rush you. I'll stand behind you and protect you."

*****************

Anak mata mereka saling terpaut. Baekhyun memandang mereka berdua silih ganti. Apa kehek diorang dua ni?

"Eh, eh. Sudahlah. Hormat sikit orang single." pantas mereka berdua melarikan anak mata masing-masing. Eunbi sudah blushing sementara Sehun menggosok leher belakangnya janggal. Malu dan kekok!

"Hmm, aku pergi ambil air kejap." Sehun langsung menapak pergi meninggalkan Baekhyun dan Eunbi. Jantungnya yang berdegup laju disentuh.

"Relax, Sehun. Relax." omelnya cuba menenangkan diri.

"Haih, sesak betul."  Sehun memegang dua gelas wain sambil cuba menyelit di celah-celah orang. Niatnya ingin beri pada Eunbi.

Setibanya dia di tempat tadi, Sehun tercari-cari figura Eunbi. Keningnya bercantum. Mana Eunbi?

Melilau matanya cuba mengesan keberadaan Eunbi yang tiba-tiba lesap. Padahal dia dah beritahu yang dia hendak mengambil minuman. Anak matanya kemudian terpandang seorang gadis bersama seorang lelaki. Walaupun dari belakang, dia tahu itu Eunbi.

Bibir diketap menahan geram. Dua gelas wain yang diambilnya tadi dipandang sebelum memandang Eunbi dengan jejaka tersebut semula.

☕️☕️☕️

Tangannya diletak di bawah pili air dan secara automatik air mengalir keluar. Eunbi merapikan rambutnya. Gincu merah miliknya diambil lalu dioles di bibir tipisnya.

Gincu yang agak comot di hujung bibirnya dilap kemudian bibirnya dikemam supaya rata dan kemas. Dia tersenyum manis melihat pantulannya dihadapan cermin.

Dirinya dibelek untuk kali terakhir. Memastikan dirinya sudah sempurna bingkas dia beredar dari situ. Matanya bertembung dengan seseorang sebaik saja dia melangkah keluar dari tandas.

Oh Sehun.

Sehun hanya memandang Eunbi sekilas sebelum menapak pergi. Eunbi ketapkan bibirnya.

"Dr. Oh dah tak ingat saya?" bersuara juga Eunbi akhirnya. Geram melihat sikap Sehun yang seolah-olah tidak mengenalinya.

Sehun menjongketkan keningnya membalas tatapan Eunbi. "Aku kenal kau ke?"

Hampir ternganga Eunbi apabila Sehun menyoal dengan soalan sebegitu rupa dan sikapnya sangat berbeza dari sebelum ini.

"Saya, Hwang Eunbi. Remember?"

"Nope." ringkas saja Sehun menjawab. Eunbi mendengus kasar. Sehun dipandang tidak puas hati.

"Tipu! Awak penipu! Takkan pesakit secantik saya, awak tak ingat?" bidas Eunbi tanpa sedar telah mengangkat bakul sendiri. Dia menggunakan panggilan tidak formal. Eh, kalau Sehun boleh. Dia mestilah boleh juga. Ye dok?

[SLOW UPDATE] True Love 2: Her Guardians • 그녀의 후견인 • EXO Sehun FanfictionWhere stories live. Discover now