If You Say So (Harry Styles / SK) ♦ CHAPTER 26

871 36 1
                                    

Celým domom sa rozozvučal zvonček, keď som v jednej ruke držala jogurt, ktorý som v tichosti jedla v kuchyni za stolom. So slabým povzdychnutím som ho položila na stôl, pri tom sa postavila na nohy a ťarbavými krokmi sa dostavila na chodbu. Keď som postála tesne pred dverami, zívla som si a dlhé vlasy si prehodila dozadu. S hlbokým nádychom som otvorila dvere a pred očami sa mi objavila energická Kate, ktorej tvár zdobil sladký úsmev. Jej úsmev sa však z tváre pomaly vytrácal, keď si ma jej oči prezreli od hlavy až po päty.

"Vyzeráš unavene," zamrmlala namiesto pozdravu, "a niečo ťa trápi," skrčila som obočie, keď ona vošla dnu a chytila ma za ramená, "koľko si toho naspala, Jane?" opýtala sa vyčítavo. "Povedala by som ti, že vyzeráš hrozne, ale nechcem byť zlá, ale keďže som tvoja najlepšia kamarátka, je mojou povinnosťou ti to oznámiť." Unavene som si vzdychla, keď moja prepracovaná hlava postupne spracovala všetky slová, ktoré povedala. "A som predsa úprimná, to predsa vieš." Uchechtla som sa, keď som ju pevne objala.

"Aj ja ťa rada vidím, Kate," zamumlala som, keď som vdychovala jej povedomú vôňu. "Toľko sa toho stalo," povedala som tichým hlasom, keď som sa od nej po chvíli odtiahla. Kate sa rozšírili oči a ruky si dala vbok.

"A preto som tu. Aby si mi všetko dopodrobna vyrozprávala. Jasné?" Nadvihla obočie, keď ja som jemne kývla hlavou a venovala jej menší úsmev. Keď si Kate vyzula topánky a kabát odložila na vešiak, presunuli sme sa do mojej izby.

Ľahli sme si na moju posteľ a pohľady upierali na biely strop. Chcela som Kate porozprávať o Harrym a hlavne som chcela, aby mi poradila. Ale bála som sa, že by mi vyčítala, prečo sa s ním stretávam. Predsa mi povedala, aby som si na neho dala pozor. Ale ona ho nepozná. Nevie aký je. Nikto nepozná jeho pravú tvár a ľudia, ktorí o ňom iba počuli, nemajú právo o ňom rozprávať nezmysly a odcudzovať ho.

"Počúvam ťa, Janey. Vyklop to všetko. Aká bola svadba? Harry?" do ticha sa ozval jej hlas, čím ma vyrušila z premýšľania. Kate je predsa moja najlepšia kamarátka, poviem jej to. Poviem jej všetko. Tak ako vždy.

"Pobozkali sme sa," potichu som zo seba dostala, pri tom som zatvorila oči a vydýchla si úľavou, že som jej to konečne povedala. Mala som pocit, ako keby mi spadol nejaký kameň zo srdca. Teraz už len počkať na jej reakciu. Vynadá mi? Pochopí ma?

Keď ani po niekoľkých dlhých sekundách nič nepovedala, otvorila som oči a usadila sa, pri tom moje oči poputovali na ňu. Jej ústa boli doširoka otvorené a oči mala rozšírené.

"Kate?" zašepkala som do ticha, čím som ju chcela vyzvať, aby niečo povedala. Čokoľvek. Len aby nemlčala.

"Oh môj bože, Jane. Ja-uhm-ja-ja som to nečakala," dostala zo seba koktavo, keď ja som od nej odvrátila pohľad. "Ako a uhm-k-kedy a páčilo sa ti to?" Lakťami som sa oprela o kolená a tvár si schovala dlaňami. Bolo to len raz a odvtedy nedokážem dostať z hlavy myšlienku, že by som to najradšej zopakovala.

"Áno," pošepkala som a odrazu som ucítila na pleci jej malú ruku, "páčilo. Stalo sa to na svadbe jeho mamy a potom som utiekla od neho. Bola som zbabelá, ale bola som zmätená a... proste som odišla," povedala som potichu. "Harry si zistil od mojej mamy číslo a vymenili sme si zopár smsiek, keď ma mama odviezla domov. Na druhý deň chcela, aby som išla vrátiť Anne topánky, ktoré si od nej požičala a tak som tam musela ísť. Keď som ich vrátila Anne, išla som za Harrym a rozprávali sme, tak trochu a," bola som prerušená Kate, ktorá mi skočila do reči.

"Znova ste sa pobozkali?" Moje čelo sa zvraštilo, keď som pozrela na Kate, ktorá netrpezlivo čakala na odpoveď, pri tom kývala hlavou, čím mi chcela naznačiť, aby som to konečne povedala.

"Nie, Kate, nepobozkali sme sa." Kate náhle posmutnela, čomu som nechápala, ale nechala som to plávať. "Potom mu zavolal Louis a išli sme von." Zahryzla som si do pery, keď som si všetko prehrávala v hlave. "Uhm-on išiel jazdiť. A ja som na to nepozerala s nadšením." Kate vyhľadala jednu moju ruku a pevne ju stisla. "Je možné, že neuveríš tomu, čo ti teraz poviem." Nakrátko som sa zasmiala, pri tom ona na mňa len nechápavo pozerala. "Ja som neskôr jazdila tiež. S Harrym. Chápeš to, Kate? Ja." Neveriacky som pokrútila hlavou, keď som si spomenula na ten nezabudnuteľný zážitok. Nikdy to nedostanem z hlavy. Cítila som pri tom strach, adrenalín a jedným slovom to bolo neopísateľné.

"Woah, to ako vážne?" spýtavo nadvihla obočie, keď ja som prikývla hlavou na znak súhlasu. "Poviem ti, Janey. To je sila. Neviem si ťa tam predstaviť," potichu sa zasmiala, "aké to bolo?"

"Bolo to zvláštne a popravde, neviem, či by som to chcela zažiť znova." Mykla som plecami a povzdychla si. "Kate, ale, ja... ja sa v ňom nevyznám. Neviem či mu mám veriť. Privádza ma do úplného šialenstva." Jej tvár sa vzápätí rozžiarila širokým úsmevom.

"Janey," prihovorila sa ku mne ako k nejakému malému dieťaťu, nad čím som sa mierne zamračila, "si zamilovaná. Si zamilovaná do Harryho Stylesa. Je to tak. Stalo sa to. Nezmeníš to." S pootvorenými perami som na ňu hľadela, keď ona ma vtiahla do svojho objatia. "Nezabrániš tomu, Janey. Je zbytočné od toho cúvať." Prehltla som obrovskú hrču, ktorá mi navrela v hrdle a zažmurkala som niekoľkokrát očami. Nečakala som, že by mi to Kate povedala. Bola som zmätená. Hlavu som si podoprela o jej rameno a hlboko vydýchla.

"Spomeň si na to, čo ti vždy hovorím." Kate je vždy úprimná. Kate vždy hovorí pravdu. Kate sa nikdy nemýli. Nemusela som jej práve teraz ani vidieť do tváre a vedela som, že sa usmieva.

"Idem spraviť popcorn, ty to zatiaľ všetko spracuj." Odtiahla sa odo mňa, jej tvár zdobil úsmev.

"Ale... Harry... uhm..." Rukami som si zašla do vlasov, zatiaľ čo ona sa postavila z postele a ruky si prekrížila na prsiach. "Pamätáš sa, čo si mi hovorila?" opýtala som sa potichu.

"Samozrejme, že si to pamätám. Ale ja Harrymu nevidím do hlavy, Jane. Nechcem, aby ti ublížil, ale myslím, že si už teraz sama dosť ubližuješ, keď ho odmietaš." Otvorila som ústa v snahe jej niečo na to povedať, na čo ona sa len uškrnula. S tými slovami sa pobrala z mojej izby a ja som sa hodila o posteľ.

Zastonala som, keď sa po pár sekundách ozvalo pípanie na mojom mobile, ktoré mi oznamovalo, že mi prišla smska. Usadila som sa, pri čom som očami poblúdila po mojej posteli a mobil našla na jej konci. Rukou som sa po ňom natiahla a rýchlo roztvorila správu.

Nová správa: Harry

Potrebujem ťa vidieť.

Moje srdce sa ihneď prudko rozbúšilo, keď som si správu prečítala prvýkrát. Prečítala som si ju pre istotu i druhýkrát, či som si to náhodou len zle neprečítala. No pri treťom prečítaní, sa na mojej tvári mihol priblblý úsmev.

Nová správa pre: Harry

Videl si ma pred dvomi hodinami.

Odpísala som mu, pri tom na mojej tvári stále panoval úsmev. Znova som si ľahla na chrbát a mobil prepaľovala mojím pohľadom čakajúc na Harryho ďalšiu správu. Nemusela som čakať dlho, keď sa po pár sekundách znova ozvalo pípanie.

Nová správa: Harry

To je dlhá doba, Jane.

Klamala by som, keby som povedala, že mi nechýba. Túžila som ho vidieť a to čo najskôr. Ale sama som mu predsa povedala, že potrebujem čas.

Nová správa pre: Harry

Harry...

Nová správa: Harry

Ja viem.

Nová správa: Harry

Čas.

If You Say So (Harry Styles / SK)Where stories live. Discover now