Det kändes hemskt att göra slut. Det var som att något gick sönder i hans ögon när jag sagt det, meningen. Jag gör slut. Glimten försvann på något sätt. Det kanske var så det såg ut när man fick sitt hjärta krossat.
Många trodde jag och Kristoffer var ämnade för varandra, att vi är soulmates. Vår framtid var något som var ett väldigt intressant samtalsämne bland våra kompisar. Jag brukade inte vara så delaktig, jag gillar inte att tänka på framtiden. Vi kanske är ämnade för varandra, det är bara inte vår tid nu. Vår tid kommer som Håkan brukar säga.
Jag låg just nu i min säng och lyssnade på honom, Håkan. Jag var inget stort fan, det bara kändes rätt att lyssna på honom. Jag var i ett Håkan mood.
Jag hade hört min mobil surra till några gånger, jag hade inte orkat bry mig. Jag ville bara ligga i min säng och tänka på mig och hur jag ska må utan Kristoffer.
Mitt hjärta må ha blivit krossat när jag såg honom igår på festen, men det kändes som att hjärtat redan fått en liten spricka de senaste två månaderna. Men det blev droppen igår. Det brast liksom.
Det kändes skönt dock. Inte att ha ett brustet hjärta, men att kunna ta sig ur förhållandet som skapade det brustna. Det kändes som att det redan var på väg att återhämta sig.
Nu vibrerade min mobil för fullt och jag drog motvilligt bort blicken från mitt tak till mobilen som låg bredvid mig i sängen. Det var Ludwig som ringde.
"Hallå?"
"Tjaa, Ludwig här" svarade han och jag log lite för mig själv.
"Hej" svarade jag enkelt. "Hur har det gått, några tårar?" frågade han nyfiket. Det var bara Ludwig som kunde fråga något sånt. Det finns inget filter på honom riktigt. Han säger bara saker rakt ut.
"Nepp, inte än. Känns rätt så chill just nu" svarade jag på hans fråga.
"Nice" fick jag till svars. Jag drog ihop ögonbrynen lite i väntan på att han skulle säga något mer.
"Var det något du ville eller så?"
"Alltså det är krök ikväll, hos mig. Vill du komma?" Frågade han blygsamt. Jag tänkte efter, gulligt att han verkade lite nervös. Antagligen för min reaktion, att jag skulle tycka att han var dum i huvudet och inte lät mig sörja. Något sånt kunde jag tänka mig att han tänkte.
"Klart jag kommer, vilken tid?" svarade jag. Jag skulle förmodligen ändå behöva byta umgänge nu, jag och Kristoffer delade ju kompisar liksom. Stelt ju.
"Ääum, vid 19. Kul att du kommer" svarade han lite förvånat, jag klandrar honom inte.Klockan var tio i sju och jag satt på bussen som skulle ta mig till Ludwig. Jag kände mig lite obekväm. Jag hade länge stått framför min garderob och funderat på vad jag skulle ha på mig. Ludwig har så mycket coolare vänner än jag, eller iallafall stilmässigt. De är sig själva på ett annat sätt. Det hade iallafall slutat med att jag tog ett par mörkblå popper side byxor med röd stripe och en vit off shoulder tröja. Inte riktigt vad hans vänner skulle ha på sig, men defenitivt coolare än vad jag brukar vara.
Jag knackade på hans dörr och Ludwig öppnade, ett flin sattes på han ansikte. "Du kom"
"Det är klart" svarade jag och gick in i hans hall. Han gav mig en hård kram, sjukt mysigt. Vi släppte kramen och log mot varandra. Jag hörde röster längre in i lägenheten. Jag tog av mig mina skor och jeans jacka och gick sedan in i lägenheten tillsammans med Ludwig. Jag kände igen nästan alla ansikten när jag kom in, kunde inte namnet på ansiktena dock. De stog och diskuterade något ganska vilt. Men slutade tvärt när de såg mig."Så, här har vi Maddie. Var snälla" sa Ludwig och gav mig ett glas med vad jag antog var rött vin. Alla sa hej och log, jag log tillbaka och snart så var de tillbaka i deras diskussion. Förutom mig och Ludwig så var det 3 killar och en tjej. Jag märkte hur tjejen var på väg mot mitt håll så jag vände mig mot henne och hon gav mig ett leende innan hon sträckte fram sin hand.
"Olivia" Sa hon och jag tog tag i Olivias hand och sa mitt namn. Hon var riktigt söt och såg snäll ut. Jag gillar inte att dömma boken efter omslaget men hon såg väldigt välkomnande ut i blicken.
"Hur känner du och Ludwig varandra?" frågade hon och tog en sipp ur sitt glas.
"Vi är gamla kompisar" svarade jag enkelt. "Du då?" fick jag sedan ur mig.
"Jag är tillsammans med Dante och aa dom är kompisar" svarade hon. Jag nickade lite och kollade sedan ut på killarna som diskuterade. Jag tog en sipp från glaset. "Såå, vem är vem här? Jag känner bara Ludwig här" sa jag generat. Olivia log vänligt mot mig.
"Okej så Dante är den blonda" började hon och jag kollade på honom, jag fattar vad hon ser i honom om man säger så. Hon fortsatte.
"Sedan har vi Axel, det är han i keps. Och sist men inte minst, Valter han med längst hår." Jag kollade på killarna som stog diskuterade, försökte få någon typ av bild om hur de var. Utan att dömma boken efter framsida de vill säga.Olivia fortsatte berätta om deras lilla gäng. Eller Olivia var inte riktigt med i O.G gänget eftersom att hon endast var en flickvän, jag log när hon sa det. Ludwig och hans kompisar var ganska tighta alltså. "Det brukar egentligen vara två till. Carmelo är i Italien på semester, sen har vi tids optimisten själv No.."
"Maddie?" Jag vände mig om och möte ett par klarblå ögon. Jag kände hur mina mungipor snuddade vid ögonen. "Noel!" svarade jag högt och kramade om honom. Han verkade förvånad, inte så konstigt egentligen. Vem förväntade sig att se mig på ett krök hemma hos min barndoms kompis som jag av någon skev anledning hittat tillbaka till det senaste dygnet.
"Vad gör du här?" Frågade Noel och satte händerna på mina axlar när vi släppt kramen. "Ja du, fråga din kära vän Ludwig" svarade jag. Jag och Noel hade lärt känna varandra tack vare Ludwig. Det var i femman tror jag som vi träffades för första gången, vi klickade direkt. Dock så tappade vi kontakten i gymnasiet, precis som jag och Ludwig.
Det kändes bra att vara här. Ludwigs kompisar var både roliga och trevliga, något som jag lätt faller för hos människor. Det kändes inte som med mitt umgänge, detta var mycket varmare typ. Lite enklare människor.
Jag var riktigt glad att Ludwig bjöd in mig. Vi gjorde inget speciellt, snackade, lyssnade på musik och drack.
----
Jag ska spela in mig själv när jag sjunger uncover idag men jag är as hes pga av mycket skrikande igår, önska mig lycka till;)))
YOU ARE READING
Ska vi? - Ludwig Kronstrand
Fanfiction"Vad tänker du på?" "Att kyssa dig" "Kyss mig"