"Hur är det mellan dig och Noel?", det kändes på något konstigt vänster ganska lätt och fråga det. Kanske för att det är mycket annat här i livet som är svårt just
nu... Ludwig."Vi låg i natt" svarade hon. Jag stannade upp i mina rörelser och kollade på henne. Hon vände sig mot mig och va generad.
"Du kan inte bara droppa det" sa jag chockat och hon fnittrade till. Jag lutade mig tillbaka i sätet på bussen, vi var på väg hem till henne. Varför inte hem till mig var helt enkelt för att hon hade erbjudit sig. Hon har dessutom pool som vi kan chilla vid.
"Men.. var det bra då?", frågade jag försiktigt. Ännu en gång fnittrade hon.
"Jaa, om man ska jämföra så var det bättre än mig och Isak" sa hon och kollade på mig. Jag bestämde mig för att inte fråga mer om detta. Dock så insåg jag att jag kanske borde ta upp incidenten med Isak igår natt.
"Han frågade efter dig igår" sa jag och hon vände sig mot mig igen. En oro låg i hennes ögon, jag klandrar henne inte. Hon var ju trotts allt otrogen rent ut sagt.
"Vad sa han då?", frågade hon lite mindre glatt än vad hon snackat tidigare.
"Alltså såhär, jag och Ludwig stod ute och rökte, sedan kom han och Kristoffer mot oss. Egentligen frågade dom inte efter dig. Dom frågade varför Ludwigs kompis hånglade med dig" svarade jag, jag vet inte om det gjorde saken bättre eller sämre att jag förklarade exakt vad som hänt.
"Åh" svarade hon. Vårat samtal dog ut och automatiskt började jag pilla med nagelbanden.
Jag kan inte undgå att tänka att det är tack vare mig som Louise och Isak fuckade upp. Jag fattar ju att inte var jag från början, det var ju antagligen kämpigt redan innan. Men det känns typ som att jag tände eld på en låga. Att jag fifflat ihop de två när jag börjat hänga med Ludwig mer.
Fast på ett sätt kan väll inte jag kontrollera vem Louise väljer att hänga med. Det bara blev så att vi började hänga, trotts mitt och Kristoffers uppbrott. Jag klagar inte, det är skönt att ha en tjej i sin närhet, jag har aldrig riktigt haft det tidigare. Jag har liksom alltid haft en kille i närheten. Först Ludwig, sedan Kristoffer och nu tillbaka till Ludwig.
"Appropå Ludwig, har det hänt något eller så? Ni var så jävla off mot varandra" jag vände mig mot henne från att ha kollat ut genom fönsterrutan. Hennes ögon var fast i mina, det kändes som att hon såg igenom mig. Försökte iallafall.
Obekväm som jag kände mig så korsade jag mitt högra ben över det vänstra. Hon kanske lyckades se igenom mig. Det kändes inte som att det var världens svåraste sak att göra just nu.
"Alltså" började jag. Hur kunde det vara så lätt för Louise att bara säga det. Att hon och Noel låg.
"Det var en fyllegrej, vi båda var helt borta" började jag. Egentligen var vi inte helt borta, jag kommer ju trotts allt ihåg allt som hände. Jag använde det dock som en förklaring till varför det hände. Den sanna förklaringen visste jag dock inte, inte än. Jag antar att den kommer när jag är ensam och får tänka ut ordentligt.
Jag tog ett djupt andetag "vi låg, jag och Ludwig". Jag kollade försiktigt upp på Louise, hon såg glad ut. Över vad dock?
"Kunde väll ana något sånt" sa hon för sig själv och jag bet mig lätt i underläppen samtidigt som jag rodnade.
"Hur var det?", frågade hon. Jag släppte min läpp och kollade på henne samtidigt som kände hur rodnaden blev värre. Vad kunde jag förvänta mig dock, jag hade ju gjort samma sak.
"Alltså, jag vet inte. Jag kan inte tänka på hur det var liksom. Jag kan bara tänka på hur jag kunde låta det hända" Jag undvek att kolla på Louise. Detta samtal gjorde mig extremt obekväm, det var liksom obekvämt bara av att tänka på vad som hänt.
YOU ARE READING
Ska vi? - Ludwig Kronstrand
Fanfiction"Vad tänker du på?" "Att kyssa dig" "Kyss mig"