Jag slog upp ögonen och möttes direkt av Ludwig som satt upp i sängen. Han hade bar överkropp och stirrade ut genom fönsterna som finns i rummet vi är i.
"Fuck" sa jag tyst för mig själv. Jag la underarmen med handflatan riktad upp över mina ögon. Just nu ville jag bara somna om och vakna upp som om att allt varit en dröm.
Att detta hänt igen, var allt jag kunde tänka. Vi hade sex, igen.
"Är du vaken?", hörde jag Ludwig fråga. Jag tog bort min arm från ögonen och mötte Ludwigs blick. Han kollade på mig på ett sätt jag hade svårt att tolka, det var som att han sa förlåt på samma sätt som han hade gnistor i ögonen. Varför ser jag gnistor i hans ögon?
"Tyvärr" svarade jag endast och han nickade innan han vände blicken ut mot fönstret igen.
"Hur mår du?", frågade jag honom. Jag kunde inte sluta blicken ifrån honom. Det var någonting med hans gnistor i ögonen och hur morgonluft fint speglades mot hans ansikte och bara kropp. Ju mer jag kollade på honom desto finare blev han.
Förut hade jag alltid tänkt att jag ska stoppa mig själv från dessa tankar, men just nu gick det bara inte. Jag tror vem som helst hade ansett honom som fin just nu.
"Helt okej, i guess. Ingen direkt bakfylla", svarade han, fortfarande med blicken ut genom fönstret.
Det var en lugn kväll igår. Det kändes mer som en mysig sommar kväll än en fest. Jag tror inte att någon var särskilt full igår helt ärligt.Efter kyssen i badrummet så eskalerade den. Kyssar blev hångel, hångel styrdes till vad jag tror är ett gästrum och avslutades där med sugmärken och ännu ett ligg.
"Är det några kvar?", frågade jag Ludwig. Han nickade lätt. "Aa, många sov över" svarade han och jag nickade likt han hade gjort. Det känns inte som några större problem att hitta sängplatser i huset. Vissa skönare än andra såklart men jag tror att iallafall 10 pers skulle hitta en soffa, fåtölj eller solsäng att sova på.
"Maddie, vi måste snacka. Typ nu" sa Ludwig. Känslan i rummet var tryckt. Riktigt jävla tryckt. Jag satte mig försiktigt upp i sängen med täcket tryckt mot mina bröst.
"Mm" svarade jag bara.
"Var du full igår?" Frågade han. Jag skakade på huvudet. Deras var verkligen inte nice. Att snacka om varför det blivit som det blivit. Jag vetefan varför. Det har liksom bara hänt.
"Bara lite lullig", han nickade långsamt. Han sa att även han bara hade varit lullig igår kväll. Inte något mer.
Jag ville ställa mig upp, ta på mig mina kläder och bara gå härifrån. Med det gick inte för att 1 jag ville inte att han skulle se mig naken just nu och 2 för att jag satt som stelfrusen. Det kändes verkligen som att jag satt fast typ.
"Vad tänkte du igår?", frågade han och jag kollade upp från mitt knä och mötte hans ögon som kollade på mig på sätt som sa någonting. Frågan är vad dom sa.
"Jag vet inte, jag.. jag bara gjorde som jag kände typ" svarade jag smått hackigt. Jag vågade inte se honom när jag pratade. Jag ville inte se vad han tänkte trotts att jag är fullt medveten om att det är omöjligt att veta vad han tänker. Alltid.
"Så du var kåt?", förvirrat kollade jag upp på honom. Han kollade lika förvirrat på mig.
"Nej, eller va?", frågade jag med skrattet nära till hands.
Han ryckte axlarna och fortsatte, "du sa ju att du gjorde som du kände, jag vet väll inte vad det betyder."
"Inte jag heller, det hände bara..." jag insåg att ingen av oss blev klokare av mina oklara svar så istället kontrade jag med att fråga samma sak till honom. "Vad tänkte du igår?"
Hans blick hamnade i knät på honom. "Jag bara gjorde som jag kände, jag tänkte typ inte riktigt" svarade han. Genast kändes det som att vi hade uppfattning kring detta. Skönt att det inte betydde något mer för honom, vad det nu skulle betyda. Man blev dock inte så klok av våra gemensamma svar.
"Jag behöver cigg" sa jag tillslut. Jag klarade inte av denna tystnaden längre. Allt va så oklart, varför höll vi ens på?
Med täcket runt mig ställde jag mig upp och letade reda på min badräkt. Den hade torkat under natten, som tur var. Jag hade inga andra underkläder. Jag släppte täcket när den var på och tog sedan på mig jeansshortsen.
Jag satte kände efter i fickan och insåg hur ciggen som legat där var förstörda tack vare vattnet. Helvete. Direkt kände jag efter i andra fickan och insåg att min mobil inte låg i den. Jag får leta efter den lite senare.
Jag vände mig mot Ludwig som fortfarande satt upp i sängen med det andra täcket runt sig "Har du cigg? Mina är förstörda", han pekade mot sina byxor som låg på golvet och jag lutade mig ner och tog upp paketet. "Tack"
Sedan gick jag ut ur rummet. Jag möttes av ett litet vardagsrum. Två personer låg i soffan och sov. Det kändes som om att jag var med i musikvideon till Hela Huset typ.
Det fanns en balkong på motsatta sidan av rummet jag spenderat natten i. Jag öppnade dörren ut och möttes av en lätt vind och smått kylig dag. Jag valde att lämna dörren öppen då det var sjukt varmt i rummet intill. Den kyliga luften kändes frisk till en början dock förstördes den när jag tände en av Ludwigs cigg, det låg en tändare i paketet.
När nästan cigaretten var rökt till hälften märkte jag hur någon ställde sig bredvid. Jag kollade dit och såg Ludwig stå lutad mot räcket. Även han med en cigg i munnen.
"Hur tycker du vi ska göra?", frågade han med blicken mot någonting långt borta. Innan jag svarade på hans fråga var jag tvungen att tänka efter. Jag vet inte hur vi ska göra. Jag kollade ner på mina händer och tog sedan ett bloss.
"Detta är så svårt" sa jag tillslut suckandes och fimpade min cigg i en kruka som stod på ett bord bakom mig.
"Men hallå, vad är det som är så jävla svårt egentligen?", frågade Ludwig. Jag vände mig förvirrat mot honom innan han fortsatte, "antagligen så tycker vi någonting för varandra, vi slutar ju ändå upp tillsammans på alla fester"
Jag rynkade mina ögonbryn och kollade ner på marken några meter ner. Ludwig hade ju rätt i det han sa.
"Okej men såhär då, om vi nu har något för varandra" började jag. Att ha något för varandra kunde ju egentligen innebära vad som helst. Men samtidigt så kunde vi ju inte förklara det bättre så det var den termen vi får jobba med, "så vill jag ta detta långsamt."
Jag fick en nick till svars och jag log lite för mig själv. Ludwigs cigg var också slut, så vi bestämde oss för att gå in.
----
Hej från Kroatien!!Vad tycker ni om boken, ge gärna konstruktiv kritik. Blir tacksam<3
YOU ARE READING
Ska vi? - Ludwig Kronstrand
Fanfiction"Vad tänker du på?" "Att kyssa dig" "Kyss mig"