Det första jag kände var min huvudvärk som jag så fint hade fått efter gårdagen. Jag orkade inte titta. Jag känner redan nu när jag blundar hur det är ljust i rummet. Glömde jag dra ner mina rullgardiner?
Jag öppnade försiktigt ögonen och möttes av det starka solljuset som träffade mina ögon. Genast vände jag mig om för att slippa bli blind. Jag la mitt täcke över mig lite så att solen inte skulle kunna nå mitt ansikte men märkte direkt hur jag inte riktigt fick plats.
Det var som en våg av minnen som sköljde över mig från i natt när jag såg vem som låg bredvid mig. Ludwig. Jag kollade under täcket och insåg att vi båda var nakna. Snabbt satte jag mig upp och tänkte igenom vad det var som hänt denna natt.
Vi hade haft sex. Paniken spreds smått i mitt bröst. Vad skulle ens hända nu liksom, hade vi förstört en vänskap som vi så fint var på väg att bygga upp, igen?
Mer han jag inte tänka för ens jag märkte att Ludwig började röra sig bredvid mig. Jag satte täcket vi delade på över mina bröst. Vi må ha sett varandra nakna men nu är det annorlunda.
Han vände sig mot mitt håll, han kollade lite konstigt på mig men hoppade snabbt till. Som att han blev skrämd eller något, jag fattar dock varför. Han insåg väll vad som hänt. Dock slappande han av lite igen och buffade till kudden han låg på.
"Va i helvete har vi gjort?", frågade han och la sig på kudden igen. Jag kollade ner på honom där han låg och blundade hårt. Han såg ut att vilja glömma. Jag suckade tungt och la mig på kudden igen. Jag satte händerna framför ansiktet och undrade vafan som skulle hända här näst.
Nästa steg skulle väll vara att ta sig upp från sängen utan att exposea mig helt inför honom, Ludwig. Vi kanske såg varandra inatt. Men vi var bara dumma då, och fulla. Jag tänker inte låta honom se mig naken igen.
Jag tog tag i täcket och satte mig upp i sängen igen. Långsamt gled jag ner mot foten av sängen. Jag kollade runt i rummet och såg mina trosor som tur var inte ligga för långt bort för mig att nå från där jag satt. Jag drog dem till mig med hjälp vi min fot och satte sedan på mig dom.
Efter en stunds bökande och letande efter underkläder till mig så hade jag äntligen fått på mig en accepterad outfit till att gå runt i resten av huset.
"Jag kommer snart" sa jag till Ludwig där han låg i sängen. Han höjde ena handen som tecken på att han uppfattat vad jag sagt. Jag stängde dörren till mitt rum efter mig och gick ner för trappen till köket.
Jag tog ut ett glas ur ett av de många skåpen för att sedan fylla det med vatten. Jag lutade mig tillbaka på köksbänken och drack vattnet i stora klunkar. Jag hade ont överallt och ville helst av allt gå och lägga mig i min varma säng igen. Fast utan Ludwig.
Det kändes dock fel att skicka hem honom. Jag kollade mot klockan som hängde över matbordet och såg att klockan strax var 12. Mamma och pappa var och jobbade, det var ju trotts allt en vanlig dag för många.
När jag druckit upp mitt vatten så ställde jag glaset i diskhon för att sedan samla mod till mig och gå upp till Ludwig. Långsamt gick jag upp i hopp om att komma på något att säga till honom. Jobbigt nog hade jag inte gjort det när jag väl stod utanför mitt egna rum. Jag tvekade lite innan jag gick in men bestämde mig trotts allt att gå in. Han var ju min bästa vän. Varför skulle vi tappat talförmågan till varandra för?
Jag öppnade dörren och möttes av Ludwig utan tröja. Han verkade precis fått på sig sina svarta byxor från igår då han släppte gylfen på byxorna. Igår när han haft på sig dom till en vit skjorta såg det ut som vanliga kostym byxor. Nu insåg jag dock att det var skatebyxor, alltså sådana som jag sett skatare ha på sig. De slutade typ vid ankeln.