Esmayı hastaneye götürürler.
doktor: kızın hiç bir yakını yok mu? annesi, babası..
hemşire: henüz hiç kimse gelmedi doktor bey.
doktor: tamam.
doktor rapora bakar ve yüzünü büzer.
hemşire: doktor bey bir şey mi oldu?
doktor: kız hamile.
hemşire: nasıl? peki kocası falan yok mu acaba?
doktor: bilmemki.
Esma gözlerini açar.
hemşire: hasta uyandı
doktor: iyimisin kızım?
Esma: nerdeyim ben?
doktor: hastanedesin.
Esma: nolduki bana?
doktor: sana araba çarptı. buraya seni şöför bıraktı. merak etme. bebeğin gayet iyi.
Esma: ne bebeği?
doktor: hamilesin.
Esma kafasından vurulmuş olur.
Esma: ne?
Esmanın evinde.
Menekşe ağlıyordu.
Menekşe: nasıl yaptın bunu bize kızım? nasıl? 😭😭😭
Altan: ama ben bulacağım o şerefsizi! bulup onu geberteceğim.
Oktay: ne yapacaksınki? adam söyleyecek ,,kendisi istedi" diye o zaman hiç bir şey yapamazsın.
ev telefonu çalar. Oktay açar.
Oktay: buyrun.... evet benim..... ne?
Menekşe: noldu?
Altan: amca noldu?
Oktay: siz ne diyorsunuz?
telefon elinden düşer.
Menekşe: Oktay noldu?
Oktay: Esma...
Menekşe: nolmuş Esmaya?
Oktay: Esmaya araba çarpmış.
Karakolda.
Fadik: amirim Siyahın annesinin kim olduğunu ve nerde kaldığını öğrendim.
Ali: hadi hemen gidelim.
Mesudenin evine gelirler. Ali kapıyı çalar, Mesude açar.
Mesude: buyrun
Ali: iyi günler. Mesude Yılmaz siz misiniz?
Mesude: evet benim. noldu?
Ali: Mesude hanım ben komiser Ali. organize şubeden geliyorum. sizinle biraz konuşabilir miyiz?
Mesude: ne konuda?
Ali: kızınız Siyah konuda.
Mesude: buyrun içeri.
içeri girerler. oturma odasına geçip otururlar.
Ali: Mesude hanım bana kızınızla ilgili herşeyi anlatabilir misiniz?
Mesude: ben Ferhatla evliydim. Eylülün babası. mutlu mesut yaşıyorduk. Eylül 13 yaşındaydı biz boşandığımızda. sonra Kemalle evlendim. ilk öncelerde herşey iyi gidiyordu ama... bir gün Eylül salonda kulaklıklarda müzik dinliyordu. yüksek sesti. yani müziğin sesi geliyordu. ben hiç farketmiyordum ama Kemal çok sinirli birisiydi. Eylülün kulaklıklarını çıkarıp Eylülü dövmeye başladı. ben araya girdim ama beni itti, düşüp bayıldım. gözlerimi açtığımda Eylül yerde baygın yatıyordu. her yeri mosmordu. boğazında el izleri vardı. hemen pansuman falan yaptım. ertesi gün Kemal eve sarhoş gelmişti. Eylül onun yüzünü görmemek için yukarı çıkmak istedi ama Kemal atatürk kolundan tuttu. ,,hiç bir yere gitmek yok! yanımda oturucaksın!" dedi. Eylül kolunu çekmek istiyordu ama yapamıyordu. Kemal sinirlendi ve Eylüle tokat attı. sonra saçında tutup yukarı sürükledi. odayı kilitleyip...... Eylülü kırbaçlamaya başladı. ben hiç birşey yapamıyordum. sadece bağırıyordum ve ağlıyordum. Eylülün sesini tüm mahalle duyuyordu.
Ali hatırlar.
Flashback.
Siyah: bende kırbaçlayınca hiç kimse gelip ona söylemedi ,,senin hiç mi vicdanın yok" diye!!!! bende böyle bağırdım ve ağladım!!!!! ama sesimi hiç kimse duymadı!!!!!!!!
Flashback Son.
Mesude: iki gün sonra Eylül yanıma geldi. ellerimden tuttu ve Kemalden boşanmamı istedi. bense... neden bunu yaptım bilmiyorum ama ,,hayır" dedim ona. Kemal herşeyi duymuştu. odaya gelip Eylülü saçından tuttu ve yukarıya sürükledi. yatağa attı... sonra...
Mesude ağlıyordu.
Ali: ( korku içinde) sonra ne yaptı?
Mesude: ona dediki ,,hangi parmaklarınla annenin ellerini tuttun?" ve benim ellerimi tuttuğu parmaklarını eline aldı. ,,bunlarla mı?" dedi ve sonra... önce kırık sesi, sonra Eylülün bağırışını. kalbim acıdı. sonra yine kırık sesi ve yine Eylülün bağırışı. yine ve yine. böyle Eylülün on parmağını kırdı.
Fadik: on parmağını mı?
Mesude kafa sallar. Ali deliye dönmüştü.
Mesude: bir gün Eylülü kaynar su içine soktu. yandı yavrum. her yeri kıpkırmızıydı. bir günse tam tersi. buz gibi sunun içine soktu. ölecekti. zorla doktorlar kendine getirdiler. bir gün Eylülü dar ağacında astı. öldü sandım ama kendine geldi. bir gün yine kavga çıktığında kendimi ortaya soktum. bana ,,ya çekilirsin yada kızını keserim, İstanbulun dört bir yanından etlerini toplarsın " dedi. bende kızım ölmesin diye çekildim! Eylülü zincirle bir odaya kilitledi. bir hafta susuz yemeksiz kandı yavrum. ,,bu sefer kesin kaybedeceğim onu" dedim.. ama Eylül dirildi. 15 yaşına geldi. iki yıl sabrediyordu. vücudu yara bere içinde. 15 yaşında fakirlendik. ikisine birden bakamıyordum. Kemal çalışmıyordu. bende o zaman hayatımın hatasını yaptım. Eylülü evden kovdum. yalandan kavga çıkarttım ve onu evden kovdum. iki yıl Kemal yüzünden psikolojisi bozulmuştu. psikopata döndü. kendisine onun gibi psikopatlardan bir çete topladı. kendisini karanlığa mahkum etti. benden nefret ettiği için tek amaç kodu karşısına. iyi insanları yok etmek. o gün bugün Eylül böyledir.
Fadik ağlıyordu. Ali ise neler hissettiğini bilmiyordu. acı mı? öfke mi? nefret mi? yoksa nerden çıktığı belli olmayan ateş mi? ne? Ali ile Fadik evden çıkarlar.
Fadik: yemin ederim sanki şimdi bir korku filmden çıktım. ne yapacağız komiserim?
Ali: Siyahı hayata geri döndüreceğiz.
Fadik: nasıl?
Ali: ben Siyahın içinden Eylülü çıkartacağım...