"Sorry ik was druk bezig. Wat wil je me nou de hele tijd vragen, meisje?" vraagt de moeder van Maud.
"Ehm, mam, kunnen we er even voor zitten want dan heb ik het idee dat je beter luister?" vraagt Maud.
"Ach meisje, moet dat echt?"
"Maham.. alsjeblieft." zeurt Maud.
"Nou vooruit" zegt Marleen.Ze lopen naar te tafel en gaan zitten.
"Wat ik dus wou vertellen, eigenlijk vragen," gaat Maud verder "mag ik op nog een sport?"
"Nou, dat moet ik eerst met papa overleggen Maud. Op welke sport zou je graag willen dan?"
"Het liefst.. paardrijden", zegt Maud zachtjes.
"Wat zeg je, sorry ik kon het niet verstaan."
"Ik wil op paardrijden" zegt Maud nu zelfverzekerd.
Marleen staat op van tafel en zegt: "Nee meis, je weet waarom ik dit niet wil."
"Mam blijf zitten alsjeblieft. En ja ik weet waarom, maar wil je het aan papa vertellen? En met papa overleggen?"
"Ik kijk even, goed?" vraagt Marleen
Dagboek van Nikki
Vrijdag 18 April 2018Hoi lief dagboek, ik heb het aan mama gevraagd. Maar mama wil niet dat ik het er over heb. Ik snap aan de ene kant wel waarom maar aan de andere kant niet. Paarden zijn toch hartstikke leuk? En waarom ik het niet snap is omdat ze vroeger zelf een eigen paard heeft gehad. En ze nu niet meer op dat paard kan rijden. Want het paard is al heel oud en is bij opa en oma. Maar dat wist je al. Maar goed mama gaat het overleggen met papa dus ik ben heel benieuwd! Ik hoop zo dat het mag..
Maar ik heb dus een hele lieve vriendinnen en zij heten Fenna en Sam. En zij zitten op paardrijden. En hebben een eigen verzorgpony. Soms, heel soms mag ik van mama met hun mee. En dan gaan we altijd na de tijd met de pony's knuffelen. Vooral Moos is super lief!! Dat is zo'n schatje.
Maar het is al etenstijd dus we gaan eten. We eten trouwens pasta pesto. Een echt zomergerecht. Zo lekker. Dus doeidoei tot morgen. ♡♡
~Volgende dag~Ik open mijn ogen en kijk richting mijn raam. En komen een aantal zonnestralen naar binnen schijnen.
'Yesss het zonnetje schijnt', dacht ik toen ik de gordijnen open deed.
Ik loop naar mijn wekker, ik zie dat het 9:13 uur is. Ik ga maar eens naar beneden. Ik open mijn deur, sluit hem achter me dicht en ik loop de trap af.Normaal ligt mama nog in bed maar vandaag is ze al beneden.
"Goeiemorgen Nik".
"Goe ... goeiemorgen", zeg ik terwijl ik moet gapen.
"Lekker geslapen?" vraagt mama.
"Ja hoor", antwoord ik, "en jij?"
"Ja wel maar een beetje kort."
"Ja, ik dacht al, normaal ben je nog niet beneden", zeg ik en ik loop naar de bank."Ehh mam, heb je ..."
"Nee, ik heb het er nog niet met papa over gehad" onderbreekt mama me.Het blijft even stil.
"Oke",zeg ik, "Ga je dat nog...."
"Nikki hou op, ja ik ga het er nog met papa over hebben maar gisteravond zat ik met andere dingen aan mijn hoofd en nu, ik ben pas net uit bed."
"Sorry mam."Ik sta op, ik loop naar de kast en pak een beker. Later loop ik naar de koelkast en haal er het pak optimel uit. Ik schenk het in en vraag: "Mam, wil je ook wat melk?"
"Nee heb net koffie op, maar bedankt".Na het ontbijt loop ik weer naar mijn kamer en pak ik een stapel kleren.
"Wat zal ik aan doen?"
"Ik weet het. Ik doe mijn nieuwe 'Calvijn Klein' schirt aan met een spijkerjasje en mijn zwarte broek."
Het is nog net niet warm genoeg voor een korte broek en een T-shirt.Ik ga naar de badkamer, was mijn gezicht, poets mijn tanden en doe een klein beetje make-up op. Alleen maskara en een beetje blush. Dat is wel genoeg. Sowieso houd ik niet zo van make-up. Maar af en toe vind ik het wel leuk. "Zo, klaar!"
Ik buig me naar voren en kijk nog even in de spiegel, WAT, EEN PUIST!
Vervolgens krab ik eraan, "Au!"
'Ehh ik doe gewoon extra veel blush op de puist', denk ik, 'zo, nu zie je er niks meer van. Hoop ik.''Om 12:00 heb ik training.
Normaal van 11:00 tot 14:30, maar er is vandaag een uur weggelaten. Maar 2,5 uur is ook best lang. Maar turnen vind ik hartstikke leuk dus ja. Ik geef er alles voor. Meer kan ik nu niet trainen. Alleen op de maandag train ik ook nog voor turnen. En woensdag en zondag doe ik voetbal. Dat vind ik ook super gaaf!'"PLOEBLOEP" Mijn mobiel maakt geluid. Ik kijk op mijn mobiel.
♡Fenna♡, 9:47: Heyy♡Ik ga vandaag weer naar paardrijden en ik vroeg me af of je met me mee wou..
JE LEEST
Horse Problem
AdventureHoi, ik ben Nikki en ik ben 13 jaar oud. Ik zit op twee sporten, turnen en voetbal. Eigenlijk wil ik er nog een sport bij. Paardrijden want ik hou van paarden en het is gewoon leuk om iets met ze te doen. Het liefst had ik een eigen paard willen heb...