Wat is er gebeurd?

23 0 1
                                    

"Maud, wil je even reageren?"
Ze begint te huilen. Tegelijkertijd geeft ze haar telefoon aan mij. Fijn, er zit beweging in haar. Ik lees het appje die Fenna gestuurd heeft in de '♡♡HorseFriends♡♡' app:

Er is iets heel erg gebeurd! Lisa heeft met sporen gereden op Pipo, toen spoorde ze aan, en Lisa kennende doet ze dat niet bepaald zacht, dus nu heeft Pipo een klein wondje in haar buik. Dat valt mee maar Pipo is ook door haar enkel gegaan. Omdat ze gewoon niet kan rijden. Nu is hij voor een tijdje kreupel. Dit komt allemaal door Lisa!

Ik geef Maud haar mobiel weer terug.
"Ehm, Maud, het komt goed.."
Ik geef haar een knuffel. "Ik vind het zo erg, wat een vervelende meid is dat die Lisa!" snikt Maud.
"Ja echt hè! Maar weetje, ik denk dat er wel wat geregeld wordt voor Pipo."
zeg ik. "Ja, dat zouden ze wel doen. Zullen we verder gaan?"
"Ja, is goed."

Als we thuis komen is er niemand thuis. "Ze zijn werken", zegt Maud.
Ik knik. Ik pak mijn beker en bakje en zet het in de vaatwasser. "Wil je ook wat drinken?" vraag ik. "Ja, doe maar gewoon ranja." Ik loop met een beker ranja naar haar toe. "Alsjeblieft."
"Bedankt", en ze neemt een slok.
"Ik maak wel het wiskunde huiswerk als jij het Nederlands en Engels maakt. Want wiskunde is heel veel en dat van jou valt dan mee", vraag ik.
"Ja, ik vind het goed."
Ik pak mijn wiskunde boek en schrift uit mijn tas. Daarna mijn eetwee.
Maud pakt ook haar huiswerk.
Ik pak een pen en begin met de som:

37-A-- 34×(3+2×6)+99÷3=
34×(3+12)+33=
34×15+33=
310+33=343

Wij moeten altijd alles helemaal onder elkaar uitwerken van mevrouw Kleinluchtenbeld. Bij deze som is dat ook wel handig maar ook bij een som als: 3+2×7.. dat kan makkelijk uit je hoofd.

Opeens hoor ik de rits van een eetwee, dat moet wel die van Maud zijn! Het briefje! Ik kijk op. "Ik schrok", lieg ik. Ze verstopt snel het briefje. "Wat is dat?"
"O, niks hoor!"
"Jawel, ik wil het zien!"
"Nee, gaat je niks aan!"
"Best, dan kom ik toch vanacht op je kamer om het te zien?" grinnik ik.
"Hou op!"
"Oké, dan lekker niet!"

Ik ga weer verder met mijn som.
Als ik het huiswerk af heb, pak ik het bekladderde wiskunde schrift van mijn zus, en schrijf ik alles over.
Maud was al even klaar en heeft alles al overgeschreven. Ik blader door haar schrift om het plekje te vinden waar ze gebleven was. Terwijl ik blader, kom ik een bladzijde tegen met een hele tekst. Huh?
Ik begin het te lezen:

Lieve Daan,
Je bent ...

Maud ziet het en ze grijpt het van me af. "Waarom doe je zo pissig?" vraag ik. "Waarom kijk jij in mijn privé dingen?" vraagt ze boos terug. "Gast, denk even na, in je wiskunde schrift? Goeie verstoppen voor geheime dingen! Pff... slecht."
Ze is nu wel echt boos op mij.
"Ben je nou al klaar?" vraagt ze. "Nee, ik zocht de plek in je schrift waar je gebleven was en ineens zag ik een grote tekst. Ik was gewoon nieuwsgierig, heb jij dat nooit?"
"Nikki, sorry maar wil je ophouden?
Oké, een wiskundeschrift is niet echt een goeie plek want daar kan iedereen bij. En ja, ik ben ook wel eens nieuwsgierig", zegt ze nu ze rustig is. "Sorry Maud" "Sorry Nikki"
"Maar, hoe zit het tussen jou en Daan?" "Nou, hij is gewoon super aardig, en lief, en knap!"
"En lekker? O nee, je hebt nog niet gezoend, of vandaag op school?"
"Ieuw! Nee.. blehh"
"Haha.."
Als ik het huiswerk heb overgepent in Maud haar schrift, pak ik stiekem haar mobiel en loop ik naar boven.
Sorry Maud, en ik open de app van Daan en Maud.

Daan, 15:31: Hey lieve Maud,
Ik wil je niet meer kwijt want jij bent alles voor me. Zullen we snel afspreken? XX

Ik, 15:34: HeeIk wil jou ook niet meer kwijt lieve Daan! Ik zou woensdag na school kunnen want dan heb ik namelijk 4e, en jij?

Daan, 15:34: Ja, ik heb dan ook 4e! Bij mij? K zie je dan

Ik, 15:34: Ja is goed! Tot dan XX

'Wat klef, maar ook wel schattig.
Haar grote liefde.' Ik moet lachen bij die gedachte. Ik klik nog even op zijn profiel foto; 'pohh, knap hoor!'

Ik loop weer naar beneden en ik zie Maud niet dus ik leg maar gauw weer haar mobiel neer.

De deur maakt een geluid. Een geluid van dat de deur open gaat. "Hoi meisjes!" hoor ik mama zeggen. "Hoi. Hoe is het?" "Goed hoor, lief dat je het vraagt. En met jou?" Ze loopt naar me toe en geeft me een kus. "Ja, ook goed. Wat eten we?" "We eten kliekjes. Is dat goed?" "Ja hoor, lekker!" "Waar is onze Maud?" Ze loopt naar de keuken. "Ik denk op de wc" "Oké"

Als papa ook thuis gekomen is, gaan we eten.

Na het eten zetten Maud en ik de borden in de vaatwasser. "Wil je nog wat te drinken?" vraagt Maud. "Ja, graag. Doe maar wat ranja."
Ze doet een klein laagje siroop in de beker en daarna vult ze het met water. "Astublieft madame." Ik pak het glas aan en neem een slok. "Bedankt madame."
"Zullen we naar boven?" vraagt Maud als ik het drinken op heb. "Is goed."
Maud pakt de riem. Als ik weet wat ze bedoelt, pak ik het kussen.
"Ik ben als eerst de ruiter!" zegt Maud.
"Oké." En ik ga staan als een paard.
Hobbel de hobbel.
Maar dan horen we de telefoon.
"Stil eens!" zegt Maud.
"O, het is de telefoon. Ik neem wel."
Ik loop even naar beneden en neem op. "Hallo, u spreekt met ponykamp Heerenveen. We hadden jullie een datum gegeven maar er is toch nog plek voor een week ervoor. Zouden jullie dat nog willen?"
Ik doe wat ik Maud ook zag doen, ik druk op het microfoontje, en ik roep Maud. "Maud! Kom!"
Maud stormt de trap af naar beneden en komt naast me staan. "Wie?"
Ik druk op de microfoon.
"Ja dat zouden we wel willen. Graag zelfs!"
"Oké, zou ik dat dan even noteren?"
Ik zie aan Maud dat ze weet wie het is.
"Ja!"
"Oké, nou tot dan!"
"Bedankt dat u ons nog even belde, tot dan!"
We hangen op. "Kuch kuch"

(Ik vind het leuk om cliffhangers te maken voor jullie. Ik weet alleen niet of ze altijd wel even goed zijn maar daar word ik niet onzeker van! Laat even een reactie achter wat je van dit boek vind en trouwens ik heb de 1141 woorden bereikt, jeeh! XX)

Horse ProblemWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu