Wie roept ons?

20 0 0
                                    

We draaien ons met een ruk om.
"Pap?", vragen we tegelijk.
"Wat zijn jullie van plan?"
"Ach pap, dit was gewoon een vriendinnetje!" zeg ik snel.
"O, nou, dan is het goed. Stiekemerds."
En papa loopt weg. Wij lopen weer naar boven en schrijven het even op in onze agenda.
"Dus al aankomend weekend?" vraag ik vol ongeloof. "Ja! Joepieeee", zegt Maud blij. Ze klapt in haar handen van blijdschap.

Plein 1 - Huisje 3 - Weekend: 25, 26, 27, April

"Dat is al bijna!" juich ik.

Dagboek van Nikki
Maandag 21 April 2018

Hoi lief dagboek,
weetje nog wat ik de vorige keer gezegd had? Als papa en mama het niet regelen, doe ik het zelf.
En ja, ik heb het geregeld. Aankomend weekend gaan Maud en ik weg.
We zijn dan, o dat is handig!
Ik was vergeten dat we dan bij opa en oma zijn want papa en mama gaan naar een concert.
Dus nou, hun brengen ons.
Ik ga samen met Maud.
Super gezellig!

We hebben in onze penny het nummer gevonden van ponykamp en toen hebben we na school het nummer gebeld.
Super leuk! En handig!

Ook kregen we een appje van Fenna, dat Lisa met sporen rijd en ook dat Pipo kreupel is. Dat vind ik erg zielig.

Maar nu moet ik stoppen want we gaan naar bed. Doei lief dagboek!
Ps: Ik neem jou mee!

Als we hebben gedoucht en hebben tandengepoetst moeten we naar bed.
"Weltrusten!"
"Weltrusten!"

Mama komt naast me liggen in bed.
"Leuke dag gehad?"
"Ja, alleen kregen we een appje van Fenna dat Lisa met sporen rijd en ook dat Pipo kreupel is. Alleen omdat Lisa niet kan rijden."
"Ach meisje toch, wat sneu.. die Lisa toch, daar heb je het wel vaak over. Niet zo'n aardig meisje?"
"Nee, totaal niet." zeg ik er meteen achteraan.
"Nou, denk maar aan iets leuks. Lekker slapen lieve Nikki." 'Dat gaat zeker lukken' denk ik. Mama geeft me een kus. "Jij ook alvast lekker slapen." Ze stapt uit mijn bed en knipt mijn lampje uit. "Doeidoei mam." "Doeg meisje."

In het begin kan ik nog niet zo goed in slaap komen. Maar uiteindelijk begin ik toch aardig moe te worden en val ik in slaap.

-----------------------------------------------------------

*piep*piep*piep*piep*piep*

Ik hoor door mijn slaap de wekker steeds harder en luider worden.
Ik probeer op de snooze-knop de drukken maar kan hem niet vinden.
Ik maak me nog iets langer, en dan hoor ik dat het *piep*piep* geluid stopt. Ik gaap en rek mij uit. Daarna knip ik mijn lamp aan. 'Oeh, wat fel!'
Uiteindelijk sta ik toch maar op uit mijn bed en loop dan naar mijn kledingkast. Wat zou ik aan doen? Het wordt warm dus ik kan een korte broek aan. Ja, ik pak mijn nieuwe korte broekje met een klein beetje kant en een T-shirt. Ik pak de kleren van gister op van de grond en gooi het in de wasmand. Vervolgens loop ik naar de badkamer en was mijn gezicht. Dan trek ik mijn kleren aan.
Vandaag doe ik lekker feen make-up op. Nee, vandaag ben ik "naturel" zeg ik met een bepaald accentje.
Als ik mijn kleren aan heb en onderweg ben naar de trap, komt Maud naar me toe. "Doe jij een korte broek aan?" "Ja, het wordt heel warm." "Oké."

Als ik beneden ben, pak ik mijn mobiel en start ik zermelo op.
Op dinsdag heb ik vaak 7e. Vermoeiend. Maar 8e is nog vermoeiender.

Ik loop de trap weer op naar boven en pak mijn tas in.

"Doei mam, doei pap", zeg ik en ik geef ze een kus.

(Ik heb ff het stukje voor dat ze naar school gaat geskipt, want dat is saai.)

We lopen naar de kluisjes. Ik pak mijn pasje en open mijn kluisje. Dan stop ik mijn jas, fietssleutel en gymtas er in.

*TRINGGGGGGGGGGGGGG*

Vandaag heb ik weer turnen en morgen voetbal. Daar heb ik zin in.
En vrijdag gaan we! Nou, eerst naar opa en oma en hun brengen ons wel. Toch?

Als we in de klas zitten pakken we onze mobiel want we gaan een kahoot! doen. Dat is een quiz. Maar ik doe samen met Fenna dus ik open whatsapp.

Ik, 8:21: Vrijdag gaan we al! Joepieee

Maud is aan het typen...
Maud, 8:21: Jaaaa, zin in! Ik heb nog ff gegoogled en daar staat dat je daar je eigen pony kan claimen en verzorgen. Nou ja, je hebt dan gewoon een verzorgpony. Hoe cool is dat?
Ik, 8:21: Dat is echt super gaaf! Ik claim een fjord. Of een haflinger! Nee, ik weet niet. Ik zie daar wel!
Maud, 8:21: Super! Hou van je zussie!
Ik, 8:21: Hou ook van jou, we hebben het gewoon gefixt!!!!

Vraag 1: ... poes klimt in de boom.
Hoe schrijf je hier Max?

1-Maxs
2-Max's
3-Max'
4-Ma'xs

"Klik op 3!" fluister ik naar Fenna.
Ze klikt snel op 3. Even later zien we dat we eerste staan. "First!" roept Fenna door de klas. "Woehoe!" roep ik haar na. "Meiden even stil nu." zegt mevrouw Uenk. We hebben een nieuwe lerares gekregen voor nederlands. Ze is heel aardig en ze is hip. Ze doet namelijk kahoots!

(O jongens, toen ik dit zag sprong ik van de bank. Tot de rangschikking dagboek staat dit boek gewoon op de 15e plek! Kwa paarden 10e, kwa horses sta ik 3e!!!!!! Kwa paard 5e! En kwa voetbal 38e) ~XX~

(Bedankt allemaal voor dit en ik hoop dat jullie het boek leuk vinden. Ik weet dat het een beetje saai is dit hoofdstuk maar ik had even geen inspiratie meer, ook het einde is echt zinloos en zonder cliffhanger.

Horse ProblemWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu