Mama gaat het vragen

19 2 0
                                    

Dagboek van Nikki
Zaterdag 19 April 2018

Hoi dagboek, hoe gaat het?
Met mij gaat het goed. Ik heb met turnen de flikflak op de balk gedaan zonder te vallen of ook maar één wiebelt je te maken. Ik stond gewoon meteen stil. En we hebben ook nog de twist-salto gedaan in de schroef gordel. Op de tumblingbaan. Die ging ook heel erg goed.
En na het turnen ben ik met Fenna mee geweest naar de manege. Dat was erg leuk, ze mocht op Pipo. ZoAls je al wist is dat een ondeugende pony. Een lieve en ondeugende pony.
Vandaag komt Maud eindelijk weer thuis van voetbalkamp. Volgensmij heeft ze het wel erg naar haar zin. Ik ga nog maar eens aan mama vragen of ze nu papa al gevraagd heeft over paardrijden.
Maar ik ga weer dus doeidoei lief dagboek ♡♡♡

"Wat eten we?" vraag ik als ik terug kom van boven.
"Spaghetti", zegt papa.
"Lekker", zeg ik en ondertussen loop ik naar mama toe.
"Mama? Ik wil je niet dwingen hoor maar heb je 't al gevraagd?"
"Nee, dat wou ik eigenlijk straks doen als jij in bed ligt. Dan is het rustig. En dan kunnen we het er even over hebben, wat dacht je daar van?"
"Ja super mam!" zeg ik blij.

"Eten!" roept papa.
Ik loop naar de kraan om mijn handen te wassen. Vervolgens ga ik aan tafel zitten. 'Mama gaat het er over hebben, yes'
"Het ruikt lekker", zeg ik.
Mama schept bij mij op.
Daarna neem ik een hap.
"Hmmm lekker pap!" zeg ik.
"Ja lekker", zegt mama.
"Bedankt", papa glimlacht met een mond vol eten.

Mama brengt me naar bed.
"Het was een leuke dag zeker."
"Ja, ik vond het heel erg leuk."
Ik moet gapen.
"Ga maar lekker slapen meisje, en ik ga het aan papa vragen. Ik heb gezien hoeveel je genoten hebt."
"Bedankt mam, bedankt dat ik mee mocht en bedankt voor deze leuke dag."
"Ach schatje toch, was toch leuk? Lekker slapen meid. Tot morgen."
Ze stapt uit mijn bed en geeft mij een kus. Ik knip mijn lampje uit. Als mijn moeder op de trap is, roep ik nog een keertje 'doei' en ik sluit mijn ogen.


~Volgende dag~

Ik word wakker, ik moet naar de wc. Maar ik heb geen zin. Ik besluit toch maar te gaan. Ik stap met tegenzin uit bed, loop naar de badkamer, knip het licht aan...
'Hoelaat zal het zijn? Ach ja.. ik ben nog moe dus ik ga nog maar weer even slapen', denk ik als ik weer terug ben.

Ik word opnieuw wakker, maar dit keer omdat ik klaar ben met slapen.
Het is al 9:21. Tijd om op te staan.
Vandaag komt Maud thuis, eindelijk. Dan kan ik haar vertellen dat ik ben mee geweest met Fenna. Ze zal jaloers zijn. Maar als eerst gaat ze vertellen hoe het was. Misschien heeft ze wel een vriendje gekregen, ik moet lachen bij die gedachte.

Dit keer ligt mama nog beneden als ik beneden kom. Dan kan ik mooi nog even paardenfilmpjes kijken. Ze kan er niet tegen. Ik snap niet waarom.
Maarja.. trouwens, ze heeft het aan papa gevraagd!
*Ik krijg een rilling van blijdschap*

Even later komt papa beneden. "Hoi pap", "Hey Nikki, lekker geslapen?"

Ja hoor, jij?"
"Ook wel, wil je wat drinken?"
"Ja graag, waar is mama?"
"Nog in bed".
"Oke", zeg ik.

Papa geeft me de melk.
"Ik haal wel even wat brood uit de diepvries", zeg ik.
"Dat is lief meid".

Ik smeer mijn boterham met pasta, dat is zo lekker! Na het eten ga ik naar boven om me aan te kleden. Ik doe dezelfde kleren aan als gisteren. Geen make-up, daar heb ik nu geen zin in.

Als ik beneden kom hoor ik twee stemmen, papa en mama.
Meteen komt het fijne gevoel weer in me op. Maar ik laat mama eerst even rustig wakker worden voor er weer 'gezeur' aan haar hoofd is.

"Goeiemorgen mam, lekker geslapen?"
"Ja hoor, jij ook?"
"Ja".

Uiteindelijk is mama naar boven gegaan om te douchen en om te kleden. "Ik ga even naar boven pap".

Mama is klaar. 'Ik denk dat ik maar ga'. "Hoi meid", zegt ze als ze me ziet.
"Hoi". 'Ik durf het niet'.

(Sorry, het is een wat korter hoofdstuk dan normaal maar laat even weten wat je van dit hoofdstuk vind x)

Horse ProblemWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu