Het plan

18 2 2
                                    

Haar probleem is namelijk dat de pony op wie ze niet mag door Lisa bereden wordt. Zij is echt een kreng!
Sorry dat ik het zeg maar zij rijdt met sporen! Dat kan toch niet?

Als ik mijn blad gelezen heb, loop ik naar beneden. Maud heeft de wii al opgestart en ik zie dat ze voor 'Go Vacation' gekozen heeft.
Je hebt vijf plaatsen op het eiland, die je moet ontgrendelen. Je begint met het 'Marine Resort' en dan komen de andere:
'Mountain Resort'
'City Resort'
'Snow Resort'
'Villa Grounds'

Wij gaan meestal naar 'Mountain Resort 'omdat je daar kunt paardrijden. Je hebt er zelfs een manege! Ook kun je zelf je kleding uitzoeken en je voertuigen een kleur/printje geven. Dus kunnen we ook ons eigen paard uitzoeken en ook nog eens een kleur geven! Super cool dus.

"Hoi Maud!"
"O hey, ik heb de wii vast opgestart.
We doen Go Vacation!"
"Ik zag het al, leuk!", en ik ren naar haar toe.

Ze geeft de wii afstandsbediening en de nunchuk aan mij. Ik ben speler één. Dus ik selecteer mijn speler.

We kiezen ons voertuig en dat is natuurlijk het paard. "Gaan we met de trein of met het paard naar de manege toe?" vraagt Maud glimlachend.
"Met het paard!" glimlach ik terug.

Als we eenmaal geen zin meer hadden in de wii, gingen we maar even zelf paardje doen. De een staat als een paard en de ander gaat op de rug zitten. We gebruiken ons kussen als dekje, en Maud maakt al haar riemen aan elkaar en dat maakt het tot de beugels. Hoofdstel gaat een beetje moeilijk dus dat doen we als een touw.

"Nikki en Maud, komen jullie zo eten?" vraagt papa onderaan de trap.
"Ja, we komen eraan!"
Ik hoor dat hij de deur weer sluit.
"Nog heel even!" zeg ik zacht en daarna moet ik lachen.
Maud begint meteen weer te hobbelen. "Hihi!"

Ik was mijn handen, en droog ze af. Maud doet hetzelfde. Ik neem plaats naast papa. We eten Chili Con Carne.
"Hmm, lekker!" zeg ik na mijn eerste hap. "Ja? Mooizo." zegt mama blij.
"Mogen we logeren?" vraagt Maud met een volle mond. Ik moet lachen.
"Nou zeg, heb je je netheid daar laten liggen?" zegt mama lichtelijk geïrriteerd. "Huh?" vraagt Maud onbegrijpelijk. "Je praat met volle mond, jij!", "O zo bedoel je, sorry!" zegt Maud.
"Maar we gaan dat wel even overleggen, toch Marleen?" vraagt papa. "Ja hoor!"

Na het eten lopen papa en mama naar de bank. 'Zouden ze gaan overleggen? Dat zou mooi zijn! Ik heb er namelijk wel veel zin in. Maar meestal zegt mijn moeder nee. En nu al helemaal want het is weekend. Dus ik weet ook niet waarom ik dit in mijn hoofd haal maar morgen moeten we al weer naar school en dus zeiden mijn ouders het gewoon voor de gein!'

"Maud," ik rende de trap op, "morgen moeten we naar school dus het logeren heeft geen zin!"
"Oh ja, das waar! Maar, je weet maar nooit.."
"Ik heb nog een idee, mama heeft namelijk altijd een domme reden waarom we niet op paardrijden mogen dus daarom dacht ik: waarom schrijven we ons niet stiekem in voor ponykamp!"
Het bleef even stil. Ze was aan het denken. En toen sprong ze op en zei: "Weetje, dat is best wel heel erg slim! Want ... dan leert ze ervan!" zegt ze blij.
"Ja precies!"
"Niceee! Morgen op de terugweg van school gaan we even naar een plekje toe en dan bellen we ponykamp even op." Ze geeft me een high five, maar ze is te enthousiast dat we langs elkaar gaan. We moeten allebei lachen.
"Ik heb je gemist!"
"Ik jou ook!"
En zo knuffelen we elkaar.

"Gaan jullie tandenpoetsen?" roept papa vanaf de bank als we weer beneden zijn.
"Ja!"
We lopen naar de plek waar onze tandenborstels en de tandpasta liggen.
Als ik de tandpasta als eerste heb, draai ik de dop eraf en spuit ik wat uit de tube. 'Auw! Oh, mijn tandvlees..'
Als ik de tandpasta uitspuug zie ik dat het niet alleen blauwe smurrie is, maar ook zit er bloed bij. "Ieuw!" zeggen Maud en ik allebei tegelijk.
Zij spuugt haar braaksel ook uit en spoelt haar mond nog even na met water. Ik doe hetzelfde. Daarna veeg ik mijn natte mond af aan de handdoek.

"We zijn klaar!"
"Fijn, ga maar vast in bed liggen, we komen er zo aan", zegt mama.
"Oké, tot zo", en we lopen de trap op.
"Wat hebben ze te verbergen?" vraag ik verbaasd. "Ik vond het ook al raar maar 'k zou het niet weten!"
"Ga bij mij in bed! En dan leg je je grote knuffel onder je deken zodat het niet opvalt dat je bij mij ligt!" zeg ik enthousiast. "Komt voor mekaar!" zegt Maud en ze rent tot ze bij haar kamer is. Dat zijn trouwens maar twee stappen. "Klaar!" zegt ze en we gaan in mijn bed liggen.

"Ze komen!" roept Maud.
"Sst!" sis ik terug.
"Hey Nikki, lig je al lekker in bed?" zegt mama lief als ze op mijn bedrand komt zitten.
"Ja. Mogen we nog logeren?" vraag ik.
"Meisje, wat denk je zelf? Morgen moeten jullie weer naar school, dus nee. Ander keertje", zegt ze en ze moet er bij lachen.
In eens komt papa bij me op de kamer; "Waar is Maud?"
"Gewoon in haar bed, waar anders?" zeg ik. Maud komt onder de deken vandaan en hapt naar adem. Ik moet erbij lachen. "Ik.. het is daar benauwd!" zucht ze. "Maud, wat doe jij hier?" roepen allebei de ouders tegelijk. "Mogen we logeren?" vraagt ze lachend. "Nou, ik denk dat je dat net heel hoed gehoord hebt", zegt mama op een strenge maar grappige manier. We moeten allemaal even lachen. "Nou Maud, huppekee! Naar je eigen bed!" lacht papa. "Lekker slapen Nikki!", "Lekker slapen Maud!"
Dan lopen ze mijn kamer weer uit.
"Heb je een leuke dag gehad?" vraagt mama. "Ja, ik vind het leuk dat Maud het gezellig gehad heeft, en natuurlijk dat ze er weer is."
"Ja. Hoeveelste hebben jullie morgen?"
"Ehh, tweede-zesde. Dus morgen pak ik nog even mijn tas in."
"Is goed meisje, lekker slapen", en ze geeft me een kus. "Doeidoei!" zegt mama. Ze knipt mijn lamp uit en loopt dan door de deur, daarna sluit ze de deur. "Doei!" roep ik haar na.
Ik hoor twee mensen de trap af lopen dus papa gaat ook naar beneden.

Als ik bijna slaap hoor ik allemaal geluiden op mijn kamer. Ik word er wakker van. Wat is dit? Ik durf me niet om te draaien...

(Jeeeh! Ik heb de 1165 woorden bereikt! Woehoeeee.. Sorry dat ik lang niet meer delen online heb gezet want ja, soms heb ik geen tijd en de andere keer heb ik weer tijd maar geen zin. Maar nu dus wel weer een nieuw deel! Hoe vinden jullie dit boek? Zet het even in de reacties!) -XX-

Horse ProblemWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu