Dan hoor ik de voetstappen in mijn kamer .. ze komen steeds dichterbij ..
Dan voel ik twee handen op mijn rug.
Ik blijf doodstil liggen. "Ben je nog wakker?" hoor ik iemand zeggen.
Ik herken deze stem, deze stem is van Maud! "Jeetje! Doe even normaal man, je laat me echt kapot schrikken!"
"O hihi! Sorry schat", "Hou ook van jou!" zeg ik sarcastisch. "Maar ehh, wat kom je doen?" vraag ik.
"Ik vraag om hulp, hier, bij jou."
"Hoezo?", en ik ga rechtop zitten.
"Nou, morgen op school, dan kom ik natuurlijk Daan tegen. Maar zou hij me raar gaan aankijken? Of de heletijd achter me aan lopen?"
"Waarom app je hem morgenvroeg niet even? Dat kan, dan zeg je even dat je dat liever niet hebt."
"Oh ja, dat is best slim! En jij kan me toch wel helpen want je zit bij me in de klas!"
"Precies!"
"Nou bedankt, tot morgen en dan ehh.. lekker slapen, hihi", zegt ze en ze loopt weer naar haar eigen kamer.
"Asje, doeidoei!"Ik kijk even op mijn wekker, 21:35.
En ik ga weer slapen.-----------------------------------------------------------
*piep*piep*piep*piep*piep*
Langzaam word ik wakker. Ik sla met mijn hand op de snooze knop en moet gapen. Dan knip ik mijn lamp aan en sta ik op uit mijn bed. Ik loop naar mijn kledinghaakje om mijn kleren te pakken, ik doe dezelfde aan als gister want die heb ik nog maar één dag aan gehad en ze zijn nog niet vies.
Ik loop naar de badkamer toe. Ik was mijn gezicht, trek mijn kleren aan en doe een dun laagje maskara op.
"Goeiemorgen!" Maud komt binnen.
"Hoi! Lekker geslapen?"
"Ja hoor, jij?"
"Op dat ene moment na wel ja, haha! Doe jij maskara op?"
"Waarom? Dat doe ik bijna altijd."
"Voor Daan misschien extra mooi?"
Ze geeft me lachend een duw.
"Sorry", lach ik.Ik loop de trap af naar beneden enopen de deur.
"Hoi mam, hoi pap!"
Ik sluit de deur.
"Goeiemorgen, lekker geslapen?" vragen ze. "Ja hoor! Op die ene .." oh nee, wat zeg ik, "Op die ene keer dat ik naar de wc moest na, heb ik lekker geslapen."
"Fijn!"
Gelukkig, ze hebben het niet door.
Ik pak mijn mobiel, en start zermelo op. Dan loop ik weer naar boven. Stiekem kijk ik even op de badkamer door de deur gleuf, nog steeds bezig met haar maskara...Nederlands, Wiskunde, Frans, Engels, Geschiedenis. Pff, saaie vakken.
Als ik mijn tas heb ingepakt, schrijf ik nog even een briefje:Hey Maud,
Ik ben verliefd op je,
Ik wil je snel weer zien
xx DZo, die is zogenaamd van Daan. Dit stop ik zo in haar eetwee. Hihi.
Ik heb extra niet op mijn handschrift geschreven want dan zou ze doorhebben dat het van mij is.Als ik gegeten heb, tanden heb gepoetst en papa en mama en Maud doei heb gezegd, fiets ik samen met mijn vriendinnen naar school.
Eenmaal op school zie ik Daan lopen.
Ookal is hij al bezet, kan ik hem best knap vinden. Ik moest wel eens met hem samenwerken als onze klassen samen gym hadden. Hij is aardig.
Mijn vriendinnen en ik lopen richting de kluisjes. Maud is er nog niet. Ik open mijn kluisje en stop mijn spullen erin. Ik stuur Maud nog even een appje:Ik, 9:02: Succes met D, xx mij
*TRINGGGGGGGGG*
We lopen naar het Nederlands lokaal.
"O, wat heb ik veel zin in meneer Krijnen.." zeurt Fenna.
"Mie toe", zeggen ik en nog veel anderen.*pling*
Maud♡, 9:05: Tss, ha ha haHaha, ze vindt het niet leuk.
Stiekem tijdens de les stuur ik nog een appje terug.Ik, 9:06: Loveyou. Saaie les..
Ik krijg er al snel een terug:
Ja echt hè, saaaaai....
Als ik het appje gelezen heb, stop ik mijn mobiel gauw weer in mijn tas.
*pling*
Oh nee, mijn geluid staat nog aan.
"Wiens mobiel was dat?" vraagt meneer Krijnen.
Ik kijk de klas rond maar ik zie dat niemand reageert. Dat is ook wel logisch, dat was ook geen plingel van hun telefoon. En al was het wel van hun, waarom zou je dat dan toegeven?
"Nou goed, we gaan verder. Ik heb jullie nu al veel van dit uitgelegd, ga dan nu maar eens zelf proberen. Maak de opdrachten 45, 46, 47 en 48." vertelt meneer Krijnen.
"Zo veel?"
"Ga nou eerst maar eens kijken hoe ver je komt, volgensmij valt het best wel mee." zegt meneer.
Ik kijk naar Maud, ze moet toch een keer een pen pakken uit haar eetwee?
"Meneer? Kunt u me even helpen?" vraagt Fenna. Fenna zit naast mij.
Meneer loopt naar haar toe.
"Je moet hier langs de kantlijn 1, 2, 3 enzovoort zetten en achter de lijn het antwoord." legt meneer uit.
"Ja ik snap het helemaal meneer, bedankt." zegt Fenna.
"Ja? Dan moet je als tweede .." Fenna onderbreekt zijn verhaal, "Ja, best logisch, ik snap het hoor! Bedankt."
Hij loopt weer weg.
"Ik snap het echt niet maar boeie, hij stinkt gewoon zo uit zijn muil!" zegt Fenna.
"Gast! Stil anders hoort hij je nog! Maar, ik moet toegeven, je hebt gelijk.. blehh!" zeg ik lachend.*TRINGGGGGGGGGGG*
Onze laatste bel gaat. Dat betekent dat we uit zijn en ons gaan inschrijven!
"Maud! Kom snel mee naar de kluisjes!" zeg ik.
"Ja, ik ben al aan het haasten! Ga maar vast", zegt ze als ze haar boeken aan het inpakken is.
"Nee ik wacht op je, ja klaar?"
We lopen gehaast door de gangen van school tot we bij onze kluisjes zijn. Dit is een bijna-ren-tempo want we mogen niet rennen in de school."Waar hangt dat formulier ookal weer?" vraag ik.
"Nee, we moesten naar ponykamp bellen!" zegt ze fel, maar ik ken haar al langer dat ze dat niet zo bedoelt.
"Oja! Ik heb mijn penny meegenomen waarin het nummer staat, het nummer is 06 49723017".
"Oké, heel even wachten, ehh, ja, wat was het nou?"
"06 .. 49 .. 72 .. 30 .. 17, ja?"
"06 49623017", leest ze nog even na.
"Super! Daar gaan we dan, hihi!"
Tuuuuut Tuuuuut Tuuuuut
"Yes, hij gaat over!"
We maken allebei een sprongetje van blijdschap.
"Hallo, u spreekt met ponykamp Heerenveen, waar kan ik u mee van dienst zijn?" zegt de mevrouw aan de telefoon. *mijn hart maakt een sprongetje*
Maar uit blijdschap hebben we het er niet over gehad wat we gaan zeggen.
Oh nee! Snel drukt Maud op het microfoontje; "Zo, zij hoort ons niet meer, wat moeten we doen?"
"Ehh, we zeggen even hoe we heten, hoe oud we zijn en dat onze ouders er van af weten, daarna gaan we verder. Goed?" zeg ik.
"Hallo, bent u er nog?" vraagt de vrouw.
"O chips! Maar ehh, dat lijkt me best een goed plan, laten we het proberen".
Snel drukt ze weer op het microfoontje en zegt: "Sorry mevrouw, mijn broertje kwam tussen ons door, maar ehh, ik ben Maud en ik ben dertien jaar oud.", "En ik ben Nikki en ik ben ook dertien. Wij willen ons graag inschrijven voor ponykamp, dus onze ouders zeiden tegen ons dat we jullie maar even moesten bellen." zeg ik.
"Oké, goed, dat hebben jullie ouders goed. En welke datum hebben jullie naar wens!"
"Zo snel mogelijk. Kan dat?" zegt Maud. "Dat is aankomend weekend, ik zal even kijken of er dan nog plek is."
Ik geef Maud een high five. Het is even stil aan de andere kant van de telefoon maar dan hoor ik de aardige vrouwenstem weer: "Het aankomende weekend is al vol, die week daarna zou kunnen. Komt dat uit?"
"Papa, kan het ook het weekend na het aankomende weekend? ... Ja, oké pap! Ja, dat zou kunnen." vertel ik, alsof mijn vader in mijn buurt is en er alles van af weet.
"Oké, welk huisje op welk plein zouden jullie willen?"
Maud drukt weer op het microfoontje. Ik moet ervan lachen. Snel pak ik mijn penny erbij en kijk hoe de plattegrond is. Nadat we even gekeken hebben, praten we weer verder.
"Ehh, zo dicht mogelijk bij de manege." zeg ik.
"Eens even kijken, dat is plein 1 en huisje nummero 3. Alles is genoteerd." zegt de vrouw.
"Ja dat is helemaal prima. Dan zien we u daar! Bedankt!" zeggen Maud en ik blij door de telefoon.
"Oké, tot dan! Doeidoei", en ze hangt op.
"Yesss! Geregeld! Ik schrijf het even op hoor anders vergeten we het misschien nog, wat waarschijnlijk wel niet zou gebeuren", zegt Maud.Plein 1 - Huisje 3 - Weekend: 3, 4, 5 Mei
Ik stop de penny weer in mijn tas en stappen op de fiets. Als we net op de fiets zitten, hoor ik een plingel.
"Wiens mobiel?" vraag ik.
"De mijne, ik zal even kijken."
"Is goed."
We fietsen naar de kant van de weg en stappen even af. Maud haar ogen worden rood, moet ze huilen? "Maud, wat is er?" vraag ik aan haar, maar ik krijg geen antwoord terug..(Heyy, dit is dan weer een nieuw deel. Is het leuk? Laat even weten wat je ervan vind. Ik heb touwens ook nog eens de 1574 woorden bereikt, joehoe!! En dan heb ik nog iets: ik heb lang niet meer geplaatst en daarom stond ik op een plek in de 300 van de ranglijst avontuur. Maar omdat ik weer ben gaan schrijven sta ik alweer meteen op de 67e plek! En dat komt door jullie!!! Heel erg bedankt, XX)
JE LEEST
Horse Problem
AdventureHoi, ik ben Nikki en ik ben 13 jaar oud. Ik zit op twee sporten, turnen en voetbal. Eigenlijk wil ik er nog een sport bij. Paardrijden want ik hou van paarden en het is gewoon leuk om iets met ze te doen. Het liefst had ik een eigen paard willen heb...