*Mijn hart maakt een sprongetje*
Ik, 9:47: Heyy Fen♡Ik zou graag meegaan maar dat moet ik wel ff vragen, want ik heb zelf ook training
Ik maak een sprongetje van blijdschap en storm de trap af naar beneden. "Mam?!"
Ik zie dat ze aan het bellen is en ze maakt een 'stttt' teken.
Ondertussen kijk ik op mijn mobiel em zie ik dat ik een appje heb van Fenna.♡Fenna♡, 9,50: En, heb je het gevraagd?
Ik, 9:50: Ze is aan het bellen...Even later hoor ik mijn moeder '..Doei' zeggen. Ze hangt op en legt vervolgens haar mobiel weg.
"Hee Nikki, wat wou je me vragen?"
"Ehm, nouja, ik kreeg dus een appje van Fenna en ze vroeg aan me of ik met haar mee kon naar de manege."
"En?" vraagt Marleen.
"Hoe bedoel je?"
"Nou, wat heb je gezegd?"
"Nog niks, want ik wil eerst weten wat jij ervan vindt." zegt Nikki.
"Wat goed Nikki, van wie heb je dat geleerd?" zegt Marleen op een grappige manier.
"Ja haha, mam, mag het?"
"Van hoelaat is dat dan?"
"Dat is van 13:30 tot 15:00 en daarna gaan we nog even knuffelen met de pony's."
"Ehm, dat is wel onder turnen hè?"
"Ja klopt. Kan ik dan later naar Fenna?"
"Zou ik anders even contacten met de moeder van Fenna?"
"Als dat kan, ja", zeg ik blij.'Yes, thnx mam' denk ik.
Dan schiet het me te binnen; 'Fenna!'
Ik pak snel mijn mobiel weer en open mijn appjes.♡Fenna♡, 9:52: Is ze klaar? Mag het?
9:52: Reageer
9:53: N
9:53: I
9:53: K
9:53: K
9:53: IIk zie dat ze offline is.
Ik, 9:55: Sorry Fenna maar het duurde even. Mijn moeder gaat even overleggen met jouw moeder
♡Fenna♡, 9:55: Geeft niet sgatt
Ik, 9:55: Gelukkig.. loveyou♡
♡Fenna♡, 9:55: MIJN MOEDER KRIJGT EEN PLINGEL!!
Ik, 9:55: Yesss!"Ik heb de moeder van Fenna een appje gestuurd hoor meid."
"Wat heb je gestuurd dan?"
"Dat ik niet wil dat je gaat".
Ik sta boos op en roep: "Mam! Waarom mag ik nooit?!"Mama staat op en loopt lachend naar me toe en zegt: "Grapje Nikki, voor deze keer mag je mee,"
Nikki zucht van opluchting. "Dankje mam"
"Maar ik haal je op na turnen met de auto en dan rijden we samen naar de manege, dus je gaat ook even met de auto of lopend naar turnen, goed?"
"Ja, super bedankt mam!!"Ik pak mijn mobiel en stuur Fenna een berichtje: Yess, ik mag!!
Ik krijg er meteen een terug: Jeeee!!
Ik, 9:56: Ik kom alleen wel een uurtje later, is dat erg?
♡Fenna♡, 9:56: Je ziet me dan alleen niet heel veel paardrijden maar dat is niet zo heel erg. Daarna gaan we knuffelen met de pony's♡
Ik, 9:56: Ik zie je dan nog een halfuurtje paardrijden. Maar idd, daarna gaan we knuffelen"Nikki, wil je nog wat eten voordat je gaat?" vraagt mama.
"Ehm, ja ik wil nog wel een boterham." zeg ik terwijl ik mijn mobiel weg leg.Het is al weer 11:04
"Ik kleed me alvast om en dan pak ook ook gelijk een stapel oude kleren." zeg ik.
"Is goed meid."Ik loop de trap op en open mijn slaapkamerdeur. Later ook mijn kastdeur. 'Eens even kijken, ehh dit oude t-shirt kan wel en dan deze, nee deze oude broek. Ja.' Ik leg de stapel kleren in mijn tas en trek dan mijn turnpakje aan. Oranje, zwart en wit. Dit is een korte mauwen pakje want in een lange mauwen pakje zweet ik heel erg en het zit gewoon niet fijn. Ik pak mijn deo en spuit wat onder mijn oksels. Ik gooi het weer in mijn tas en loop naar beneden.
"Ik heb mijn kleren voor het paardrijden in mijn tas gestopt, dan kan ik me na het turnen wel even omkleden" zeg ik tegen mama.
"Helemaal goed meid, ik heb een broodje voor je klaar gelegd op het aanrecht."
"Ja, bedankt" zeg ik lief.Ik pak de pot pindakaas en de hagelslag uit de la. Eigenlijk mag ik nooit pindakaas met hagelslag maar mijn moeder houdt niet van stiekem doen dus doe ik het ook niet stiekem.
Ik smeer de pindakaas op mijn brood en strooi er wat hagelslag overheen.
Ik verdeel de hagelslag en vouw mijn broodje dubbel. Vervolgens stop ik de pindakaas en de hagelslag weer terug in de la.
Ik neem een hap van mijn broodje. 'Ohh njam, deze smaak' zeg ik in mijn hoofd.Na het eten ga ik nog even op mijn mobiel en dan moet ik gaan.
"Ik denk dat je moet gaan, want je moet even lopend naar de turnhal," zegt mijn moeder.
"O, zou je me willen brengen met de auto?" vraag ik voorzichtig.
"Tuurlijk" zegt mama blij.
'Gelukkig' denk ik.We zitten in de auto.
"Heb je wel een beetje zin?"
"Jaa, heel erg. Ik ga voor de flikflak op de balk oefenen, dat zei Lotte de vorige keer."
"O wauw meid! Wat ben je toch ook al goed, jeetje zeg.. wel oppassen hè?"
"Ja hoor maar soms moet je niet te veel nadenken maar gewoon gaan."
JE LEEST
Horse Problem
AventuraHoi, ik ben Nikki en ik ben 13 jaar oud. Ik zit op twee sporten, turnen en voetbal. Eigenlijk wil ik er nog een sport bij. Paardrijden want ik hou van paarden en het is gewoon leuk om iets met ze te doen. Het liefst had ik een eigen paard willen heb...