Подготовка за Великден

11 0 0
                                    


         Днес аз, мама и леля Флор ще правим козунаци и ще боядисваме яйца. Леля Флор и чичо Дийн идват, както за рождения ми ден, така и за Великден.

  Мама и леля Флор замесват козунаците, а аз... не правех нищо.

- Мамо, може ли да боядисвам яйца? - питам аз с усмивка и примигващи очички.

- Разбира се! - тъкмо се зарадвах, след това добави. - Ако беше по-голяма и не чупеше яйцата. - намръщих се.

- Ив (майка ми се казва Ива но леля й казва Ив), позволи на детето да боядиса няколко яйца! Аз ще наглеждам козунаците, а ти ще й помагаш. - настоя леля Флор и мама се съгласи.

   Винаги взимаме яйца за боядисване от г-жа Рупс, която живее на отсрещния тротоар. Мама вече беше взела яйца, каза ми да ги занеса в трапезарията да ги боядисваме там, защото в кухнята няма място. Мама ми даде кората с яйцата и ме предупреди да ходя бавно за да не се спъна и да счупя яйцата. Оказа се че мама и леля са забравили да купят един продукт за козунаците, затова отидоха до магазина. Аз вървях бавно за да не се спъна, но стана точно обратното, спънах се, паднах... а за яйцата да не говорим, счупиха се до едно. Честно казано изпаднах в паника, и в този момент видях как г-жа Рупс  носи една кора с още небоядисани яйца на масата си отвън и после излиза на нанякъде. Нямах друг избор освен да отида и да взема яйцата. Така и направих.

    Излязох от вкъщи, тръгнах към къщата на г-жа Рупс, когато на пътя ми се изпречи г-жа Финкълхаймър.

- О, я виж ти! Моето любимо досадно хлапе. - аз се намръщих. - На къде си тръгнало?

- Това не ви влиза в работата госпожо Финкъл. - тя не обича да я наричат така. Леле, мразя тази жена! След това тя се нацупи и си тръгна.

  Взех яйцата и бавно тръгнах обратно към нас, но трябваше да оставя нещо друго на масата на  г-жа Рупс, и го направих. Взех кората от счупените яйца и в нея сложих всички счупени яйца с черупките, белтъците и жълтъците, беше трудно, а и стана на каша. Занесох я на маса на г-жа Рупс, взех малко пера на птици от земята ( в двора й винаги има пера от птици) и ги сложих върху счупените яйца, може да реши че птици са ги счупили, после се прибрах вкъщи.

    Играх си с Флъпи, когато мама и леля се върнаха с продукта който бяха забравили да купят. Мама веднага отиде в трапезарията, после дойде и ме поздрави:

- Браво Тиа, не си счупила нито едно яйце! Доволна съм.

- Да, и г-жа Рупс ще е доволна... - усетих се набързо и добавих - че ни е дала такива хубави яйца. - усмихнах се, мама ме изгледа съмнително но после и тя се усмихна.


ТИАНАWhere stories live. Discover now