3

914 25 0
                                    

Bezorgd loop ik heen en weer. Eef is nu al vier dagen weg en ik heb nog niks van haar gehoord. Ik voel dat er iets niet goed is. Waarom moest ze dan ook zo eigenwijs zijn. Langzaam loop ik naar mijn auto om vervolgens richting bureau te rijden. 'Goedemorgen Wolfs' wordt ik vrolijk begroet door Marion. 'Al wat gehoord van Eva?' 'Goedemorgen Marion, nee ik heb nog steeds niks gehoord. Ik maak me echt zorgen, ze zou bellen als ze aangekomen was, maar ik heb nog altijd geen bericht of belletje gehad.' 'Het komt wel goed Wolfs, echt waar. Eva is een sterke meid, zij staat haar mannetje wel.' Met waterige ogen kijk ik haar aan. 'Dank je Marion.' 'Is wel goed joh. Ik weet toch hoeveel jullie van elkaar houden.' Blozend kijk ik haar, waardoor zij in de lag schiet. 'Voor mij verberg je niks' zegt ze met een knipoog. Een beetje overdonderd kijk ik haar na als ze samen met Romeo naar een verdachte gaat. Snel loop ik naar het kantoor van Mechels. 'Kom binnen!' hoor ik haar bijna altijd kille stem roepen. 'Ah Wolfs, wat kan ik voor je doen?' 'Ik vroeg me af of u misschien wat van Eva gehoord heeft.' 'Nee ik heb niks gehoord. Zij is toch bezig met een undercover actie bij die groep mannen die wordt verdacht van 5 moorden, drughandel en vrouwenhandel?' 'Ja dat klopt. Ze is daar al vier dagen en ik heb nog steeds niks gehoord.' 'Ja dat is natuurlijk jammer, maar daar kan ik ook niks aan veranderen. 'Snapt u het dan niet' zeg ik een beetje geïrriteerd. 'Ze zou bellen als ze was aangekomen. Er is vast wat gebeurd. Kunnen we haar telefoon niet uitpeilen ofzo?' 'Je weet wat de regels zijn Wolfs, maar omdat ik het ook niet helemaal vertrouw, zal ik het even aan de officier vragen. Ga jij nu maar gewoon door met de rapporten dan hoor je vanmiddag nog van mij.' 'Heel erg bedankt.' Ik loop het kantoor uit en ga aan mijn tafel zitten. Onrustig blader ik door de rapporten, mijn gedachten nog steeds bij Eva.

Mechels opent met een flinke snelheid haar kantoordeur. Verschrikt kijk ik op. 'Wolfs, kan je even naar mijn kantoor komen?' Snel loop ik naar binnen. 'Ik heb de officier gesproken. Het uitpeilen van de telefoon is goedgekeurd. Hier heb je de uitslagen. Haar telefoon is vanaf dinsdag uit de lucht. Verschrikt kijk ik op. 'Ma...maar ze is dinsdag vertrokken' stamel ik. 'We moeten iets doen!! Dit voelt niet goed. Ze is in gevaar, ik weet het zeker!' 'Rustig Wolfs rustig. Probeer even goed na te denken. Is er een andere manier om er achter te komen waar ze zit?' Misschien zijn er wel meer informanten bij die groep. Ga eerst even alles goed uitzoeken en vraag Marion en Romeo om hulp. We vinden haar heus wel terug. Kom op aan het werk.' Langzaam loop ik terug naar mijn bureau. Marion en Romeo komen net terug van hun verdachte. Ik leg ze de situatie uit en met zijn drieën beginnen we een onderzoek naar de groep mannen.

Misschien morgenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu