Eva pov.
"Vanavond moet en zal ik met Wolfs praten. Ik wil weer terug aan het werk, ik verveel me dood hier thuis." Ik loop naar de keuken en pak mijn flesje water. Ik drink een paar slokken en verlaat het huis voor mijn vaste hardlooprondje.
Wolfs pov.
Aangekomen bij het ziekenhuis lopen Romeo en ik meteen door naar de kamer van de vrouw. 'Goeiemorgen!' doe ik een poging om een vrolijke zweer te brengen. De vrouw ziet er slecht uit. Ze heeft donker paarse kringen onder haar ogen en haar haar zit door de war. Er komt geen enkele reactie van haar kant. Ze kijkt gefixeerd naar een punt op de muur. Net als gister pakken Romeo en ik een stoel om naast het bed te gaan zitten. 'Hoe gaat het met u? Wilt u al vertellen wat u naam is?' Wij willen u graag helpen, maar dat kan alleen als u in ieder geval zegt hoe u heet.' Nog steeds geen enkele reactie. 'U kunt het ook opschrijven als u dat prettiger vindt.' Komt Romeo opeens met een heel goed idee, tenminste dat vind ik. De vrouw maakt nog steeds geen enkele beweging. Romeo staat op en loopt de kamer uit. Een beetje verbaast staar ik hem na, maar ik besluit gewoon bij de vrouw te blijven zitten. Misschien dat het troost brengt als er mensen bij haar zitten. Na vijf minuten komt Romeo terug met pen en papier. Hij wenkt me om mee te komen naar de gang. 'Hebben ze geen DNA afgenomen?' vraagt hij. 'Nee, dat mag alleen als diegene er zelf toestemming voor geeft of als diegene verdachte is in een zaak. 'Ow' reageert Romeo met een spijtige blik. 'Zullen we maar weer terug gaan naar het bureau?' vraag ik. Hij knikt instemmend. Ik loop de kamer van de vrouw weer in en zeg haar gedag. Samen met Romeo verlaat ik het ziekenhuis.
'Zijn jullie al wat verder met het onderzoek?' vraagt Romeo aan Marion als we onze afdeling binnenlopen. 'Nee, we hebben echt geen idee wie die klant geweest kan zijn. De caissière kon alleen een vage beschrijving geven en verder heeft niemand hem gezien.' 'Hebben jullie vanmorgen nog wat kunnen vinden in de computer?' 'Ja, ik heb een overval op een seksshop gevonden in Utrecht en Amsterdam, beiden gepleegd door een man in het zwart met een geweer.' beantwoord ik de vraag van Marion. 'Ik heb nog geen overkomende zaken gevonden.' beantwoord ook Romeo de vraag. 'Wolfs zou jij samen met Romeo die dossiers willen doorwerken en kunnen kijken of er getuigen waren?' 'Dan gaan wij de caissière nog eens opzoeken.'
-----------------------------------------------
Ik hoor het graag of jullie ideeën hebben voor de verdere verloop van het verhaal.
xxx
Maastricht
JE LEEST
Misschien morgen
FanfictionIk ben begonnen met een fanfiction van Flikken Maastricht. Over de titel ben ik nog niet helemaal zeker. Het gaat over het team van Flikken Maastricht. Eva gaat een moeilijke tijd te gemoed