27

616 18 4
                                    

Wolfs pov.

Ik kijk Eva vragend aan. 'Ehm...geen idee. Ik ga douchen.' reageert ze opeens verlegen op mijn vraag. Ik kijk haar verbaast na terwijl ze de trap oploopt. Ik loop naar de keuken en begin alvast met het eten.

Eva pov.

Nog een beetje geschokt door het moment van net, stap ik met een zucht onder de douche. Genietend van de warme stralen die op mijn hoofd neerkomen, sluit ik mijn ogen. Na een kwartiertje draai ik de kraan dicht en pak mijn handdoek. Snel droog ik me af en trek mijn gebruikelijke strakke jeans en een basic t-shirt aan. Ik loop naar beneden en zie dat Wolfs is begonnen met koken. Ik laat me op een stoel aan de eettafel zakken en pak een tijdschrift die toevallig nog op de tafel ligt. Na drie minuten gooi ik het tijdschrift verveeld weer op tafel. Ik loop naar de kast en begin alvast de tafel te dekken. Als alles op tafel staat ga ik naast Wolfs staan en til één voor één de deksels van de pannen, waar een heerlijke geur vandaan komt, op. In één pan herken ik tomatensoep en verder ziet alles eruit als hokusspokus. 'Wat eten we?' 'Tomatensoep.' 'Ja hehe, dat kon ik zelf ook nog bedenken.' zeg ik met een zucht. 'Daarom zeg ik het ook, de rest is een verassing.' antwoord hij met een knipoog. Vermoeid slaag ik een zucht en loop weer terug naar de tafel. Na een kwartier voor me uit gestaart te hebben, wordt er een kom soep voor me neergezet. We wensen elkaar eetsmakelijk en voorzichtig neem ik een slokje van het warme heerlijk geurende rode goedje. 'Smaakt het?' vraagt Wolfs nadat ik een paar happen heb genomen. 'Het is heerlijk. Bedankt dat je dit allemaal voor me doet Wolfs.'

Wolfs pov.

Verbaast kijk ik haar aan. 'Allemaal?' vraag ik haar. 'Ja, dat je altijd voor me kookt en altijd voor me klaarstaat, terwijl ik lang niet altijd zo aardig terug doe.' 'Daar hoef je me toch niet voor te bedanken? Ik doe het graag voor je.' glimlachend kijkt ik haar aan. Langzaam kleuren haar wangen een beetje roze. Snel keert ze haar hoofd weer naar de tafel en eet haar soep verder op en ook ik richt me weer op het eten. Na drie minuten legt ze haar lepel naast haar bord en kijkt mij afwachtend aan. Ook ik leg mijn lepel neer en pak de soepkommen op. Ik loop naar het gasfornuis en breng de pannen één voor één naar de tafel. 'We eten exotische pasta met mango.' Ik pak haar bord en schep eerst wat groene draadjes, dit is de pasta, maar lijkt er totaal niet meer op, en dan wat saus op haar bord. Dan pak ik mijn eigen bord en schep ook wat op. Ik zie haar voorzichtig een hap nemen en geconcentreerd kauwt ze erop. Na een paar seconden zie ik langzaam een glimlach op haar gezicht verschijnen. 'Het is echt lekker!' roept ze verbaast uit. Blij dat het goed in de smaak valt, begin ik ook te eten. Ze heeft gelijk, het is heerlijk. Na een half uur zitten we beide vol van de pizza en samen ruimen we de tafel af.

Eva pov.

Ik kijk toe hoe Wolfs de laatste dingen in de afwasmachine stopt, terwijl ik weer plaats neem aan de tafel. 'Wolfs, wil je misschien even komen zitten?' Verbaast kijkt hij me aan, maar als hij ziet dat ik een serieuze blik in mijn ogen heb, neemt hij ook plaats. Ik adem diep in en uit. 'Ik wil je graag nog wat vertellen.'

-----------------------------------------

Hoihoi

Sorry dat ik een tijdje niks heb gepost. Ik hoop dat dit deeltje in de smaak valt. Ik hoor graag wat jullie er van vinden. Ow en bedankt voor alle follows :D.

XX

Maastricht

Misschien morgenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu