21

695 21 9
                                    

Eva pov.

Ik wordt wakker van een klein straaltje licht, dat langs het gordijn naar binnen valt. Ik rek me uit en kijk op de wekker. Zeven uur. Vermoeid draai ik me om. Ik probeer om nog even te slapen, maar als ik na drie keer woelen nog steeds niet in slaap raak, sla ik mijn benen over de rand van het bed en zet mezelf af. Half lopend half strompelend bereik ik de deur. Ik loop de gang op en vertrek richting de badkamer. Voor de deur van Wolfs blijf ik even staan. Ik probeer een geluid op te vangen, dat duidt op zijn aanwezigheid, maar als ik na een minuut nog niks heb gehoord, loop ik maar weer door richting de badkamer. Ik was me gezicht en ga naar de toilet. Ik loop de trap af en ontdek Wolfs aan de tafel. "Owja hij moet werken" bedenk ik me opeens. 'Goeiemorgen' begroet ik hem. 'Heey Eef. Lekker geslapen?' 'Ja hoor, jij?' 'Prima. Wil je ook wat eten?' 'Ja, maar ik maak het zelf wel hoor. Blijf jij maar gewoon zitten. Wil jij nog een kopje koffie?' 'Ja graag.' Ik loop richting het koffiezetapperaat en zet hem aan. Ik smeer een broodje met kaas en zet het alvast op de tafel neer. Als ik het piepje van de koffiemachine hoor, loop ik weer terug naar de keuken. Ik pak twee koppen en schenk ze vol. Ik zet Wolfs er één voor en ga tegenover hem zitten. 'Staat er nog wat interressants in de krant?' 'Nee niet echt. Er is een man neergestoken in Amsterdam en een vrouw heeft een baby uit het water geredt. Verder staat er niks bijzonders in.'

Wolfs pov.

Ik berg de krant op en neem een slok koffie. 'Wat ga jij vandaag doen?' vraag ik Eva. 'Ehm, geen idee eigenlijk. Een rondje hardlopen en verder wat schoonmaken denk ik. Jij?' 'Ik ga verder met de zaak waar ik mee bezig ben.' 'Ow vertel?' vraagt Eva nu heel geïnteresseerd. 'Sorry Eef, nu je niet in dienst ben, mag ik je daar niks over vertellen.' 'Ja sorry, ik weet het.' Ze richt haar blik op haar kopje koffie. Als ik zie dat het al bijna acht uur is, spring ik op. 'Ik ga werken. Zal ik vanavond weer koken?' 'Ja lekker. Succes met werken!' Ik loop naar haar toe en druk een kus op haar wang. 'Tot vanmiddag, Eef.' 'Doei'. Ik loop de deur uit en spring op mijn moter. Op naar het bureau!

--------------------------------------------------

Ik hoor graag wat jullie er tot nu toe van vinden. Willen jullie dat ik nog verder schrijf? Van votes en comments word ik blij.

xxx

Maastricht

Misschien morgenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu