Kapısının zilini siktiğim arkadaşım bir türlü siktiğim kapıyı açmıyordu. O kapının kolu da menteşesi de sana girsin Ayben!
Öfkeyle kapıyı yumruklamaya devam ederken içerden ses duyuldu.
"Kapıyı mı kıracaksın ayı!?"
"Çık lan dışarı!" Diye bağırdım.
"Lan mı? Az kibar ol be angus!"
"Ayben bak beni çok zorluyorsun! Senin yüzünden sinir hastası olacağım lan!"
"Ya ne yaptım ben ne? Tek suçum kankamı sevmek! Sevmenin günah olduğunu bilseydim yemin ederim seni sevmezdim kanka!"
"Lan oğlum sen ateist değil misin? Hem ne diye salak salak İbrahim Tatlıses tribine giriyorsun?"
"Seni pezevenglerin elinden alan benim be!"
"Geri zekalı sen beni başka pezevenglere vermek istiyorsun!"
"Ama Behlül Utku yabancı pezeveng değil kankiş! O serbest Dalış'ın solisti! Hani en sevdiğimiz!"
Hâlâ kapının arkasından birbirimize bağırırken kendimi durdurdum. Daha fazla sinirlenmek başımın ağrımasına neden oluyordu. Kendimi halsiz ve güçsüz hissediyordum. Mevsim değişikliklerin de hep olan şeydi bu.
" Ayben aç kapıyı güzelim. Dövmeyeceğim seni." Dedim. Uzlaşmaya varmamız gerekiyordu. Bu salağın kapıyı açması gerekiyordu.
"Söz mü?" Diye sordu.
"Söz." Dedim. Artık apartmandakiler bizden bıkmıştı. O yüzden bir şey demiyorlardı. Allah'tan oturduğum daire Ayben'in babasınındı. Yoksa çoktan kapı dışarı edilmiştim.
"Ekmek musaf çarpsın de! Benim üzerime yemin et o zaman açarım!"
"Sikicem şimdi kapını ha! Aç lan!" Benim de bir sabrım vardı yani.
Cidden sinirlendiğimi idrak edip kapıyı araladı. Yüzündeki aptal gülümsemeyi dağıtmak istiyordum ama o benim en yakın arkadaşımdı. Yinede bu saçından tutup salona kadar onu çekiştirmeyeceğim anlamına gelmiyordu.
O kafasını ovarken bana ters ters bakış atıyordu. Ben de ona tabi.
"Neden ben Serbest Dalış'ın festival onur konuğu oldum açıkla." Dedim bacak bacak üzerine atarken.
"Benim bir şeyden haberim yok." Dedi.
Gözlerimi ona diktiğimde "Tamam belki senin adına başvuru yapmış olabilirim." dedi.
"Ya kızım senin işin gücün yok mu? Ne diye kendi kendine gidip iş yapıyorsun?"
Gözlerini devirdi. Bunu çok sık yapardı. Şaşı kalırdı inşallah!
"Kanka bak şimdi senin bu adamdan intikam alman gerek. Öyle bir kenara çekilip ne zaman bana mesaj atacak diye beklersen o göt lalesi evlenip çoluk çocuğa karışmış olacak. Sende elinde Serbest Dalış'ın albümleri bir iki kedi yaşlanıp gideceksin.
Ondan intikam alalım sonra sana yeni bir koca bulur baş göz ederiz diyorum."
"He amına koyayım he! Ben festivale gidince çok intikam almış olacağım." Şakaklarımda beliren ağrıyı yok etmek için kafamı ovmaya başladım.
O ise benim ellerimi indirip kendi küçük elleriyle başımı ovmaya başladı. " Bak şimdi bu çocuk belli etmese de sana ilgisi var. Sen şimdi festivale gidersen hem de benimle ne olacak?"
"Ne olacak?" Diye sordum.
"Kıskanacak. Çünkü elinin tersiyle ittiği çocuğun yanında dünyanın en mükemmel en güzel en havalı en en müthiş kızı var. Kim olsa beni kıskanır!"
"Ayben kimse geri zekalıları kıskanmaz." Dedim.
Omzuma sağlamca vurup "Geri zekalı olduğumu o bilmiyor! Sen de belli etme ki plânda başarılı olalım." dedi ve devam etti. "Hem onunla yan yana otel odasında kalacağız. Kesin bir şeyler olacak diyorum. Onu sana aşık edip sonrada o squatlı seksi götüne tekmeyi basacaksın!"
Ellerini tutup "Kimsenin intikam için duygularıyla oynamam. Üstelik adamın zaten sevgilisi var. Uğraşmaya değmez. Festivale falan gitmiyoruz." Dedim. Bunda samimiydim. Sarhoşken yapılan hata yüzünden çocuk gibi kinlenip intikam almaya çalışamazdım.
Kalbim yeterince acıyordu zaten. Bir de tüm bunların onu daha fazla görmek istemiyordum. Benden uzak olabilirdi. Çok çok uzak olsundu hatta. O cehenneme gitsin ben de yatağımda uyuyayım.
"Ya en azından kaybettiğin çocuğa dön bir bak istedim desen ne olacak! Bu hikaye böyle bitemez!" Dedi.
"Of Ayben! Peki bi düşüneceğim." Pes etmiştim. Ona daha fazla karşı gelemiyordum. Kaderime razı geldim.
Ya da sahiden içimde hala var olan o umudun istediğini yapmıştım. Bilmiyorum.
Ama bana gelip gelmeyeceğimi soran baş hıyar ağasına geleceğimi söyleyen mesajı atmıştım bile.
***Kamu spotu: Bazen arkadaşlarınız sizi yanlış yollara sürükleyebilir. Ayak uydursanız da uydurmasanız da sonuçlarına katlanacak olan yine sizsiniz. Bunu unutmayın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yamuluyorsan İçmiycen Başkan
Historia CortaSen bir hayransın imza bile alamazsin. Yüzüne bile bakmaz dediler. Ama ben ne yaptım gittim onunla yattım! Bu bir rock grubu solisti ve basit bir fabrikatör oğlunun hikayesidir. Behlül Utku benim olacaksın! Binicem üstüne vurucam kırbacı!