9

2K 154 6
                                    



Soohyun POV

Misi pencarian Hani bermula pada harini. Aku dan Chanyeol sedang menyiasat dimana kali terakhir Hani berada. Seingat aku, Hani ada bagitau aku yang dia ingin ke pasar raya  untuk membeli bahan-bahan untuk membuat kek. Jadi, kami ke sana dan menemu ramah beberapa orang yang sentiasa lalu lalang di kawasan pasar raya ini. Hampir kesemua orang kami tanya di sini namun hasilnya hampa kerana tiada sesiapa yang pernah melihat dia selain daripada seorang juruwang di kaunter pembayaran. Itu pun dia cuma nampak kelibatnya keluar dari pasar raya sahaja dan selepas itu dia tidak tahu apa yang terjadi.

"Yeol, macam mana kalau Hani dah arwah-"

"Kau nih! Hah, putus asa dah ke? Cuba kuatkan sikit semangat tuh. Tak baik cakap macam tu. Cuba fikir positif."  Kata Chanyeol.

"Tapi, kita dah cari hampir satu kawasan nih tahu tak! Kawasan ni dahlah besar. Tu pun tak jumpa apa-apa pun."

"Biasalah tu. Cuba chill. Hari pertama biasalah. Nanti kita akan jumpa juga apa-apa bukti. Jangan cepat putus asa. Fighting!"

Betul juga kata Chanyeol ni. Kadang-kadang, aku rasa lemah sangat tapi aku bersyukur sebab ada geng aku. Cuma.. tulah.. geng aku tak cukup sorang..

"Fighting!" Kata aku sambil tersenyum.

Kami terus berjalan sehinggalah kami berhenti di sebuah lorong yang agak sunyi. Chanyeol kata dia penat sebab tu kitaorang duduk situ kejap. Well, laluan ni bukannya sunyi sangat cuma setakat dua hingga tiga orang je yang lalu sini.

"Lama lagi ke nak rehat, Yeol? Aku nak baliklah."  Kata aku kepada Chanyeol yang sedang duduk di longkang.

"Hah yelah. Jom kita balik. Esok kita cari lagi." Kata Chanyeol lalu berdiri.

Aku mengangguk lalu turut berdiri. Kami mula berjalan. Sempat aku tolehkan kepala di sekitar kawasan nih.

"Yeol, berhenti jap."

"Kau nih dah kenapa? Jomlah balik.. aku nak mandi, nak bagi anjing aku makan, nak main ngan Sehun-"

"Yeol! Tu bukan ke..."

Dan aku jumpa satu petunjuk pertama.

Sebuah buku nota merah jambu yang kelihatan sama seperti kepunyaan Hani.

H

ani POV

"Sayang, sini kejap." Panggil Taehyung.

"Y-ya?"

Sejujurnya, aku masih lagi kekok dengan nama panggilan yang diberikannya kepada aku. Katanya nama panggilan manja tapi aku rasa terlampau banyak nama manja yang dia beri pada aku. Nasib dia tak suruh aku panggil dia 'bie' ke apa. Aku benci dho benda-benda macam tuh. Cringe!

"Duduk sini."kata Taehyung lalu menepuk pahanya. Perlu ke aku duduk kat situ dalam banyak-banyak tempat? Padahal ruang banyak kot pfft.

Aku hanya menuruti lalu duduk di atas pehanya. Uncomfortable siak duduk macam ni. Tapi nak buat camne, aku tak ada pilihan selain daripada menuruti segala arahan dia.

"Kau ada nak buat apa-apa ke harini?"

"Tak ada. Kenapa?"

"Jom berkelah."

Apa? Aku tersalah dengar ke apa ni? Ke ni mimpi ataupun ilustrasi aku je?

"Kenapa diam je? Tak nak ke? Kalau tak nak kita buat aktiviti indoor-"

Stalker ; kth ✓ Where stories live. Discover now