♡
Jungkook POVAku mencapai Iphone X kesayangan aku yang berada diatas meja lalu mendail nombor telefon Chanyeol. Ada sesuatu yang aku perlu bagitau dia.
"Hello?" Kata aku sebaik sahaja panggilan disambung.
"Hah, kenapa kau call aku? Kau dah jumpa apa-apa maklumat ke?" Tanya Chanyeol.
"Aku call kau sebab nak nombor Soohyun." Kata aku, ingin menyakatnya.
"Bangang! No, Tak boleh! Pergi main jauh-jauh!" Kata Chanyeol dengan tegasnya.
"Hey, chill bro. Aku telefon kau sebab lainlah. Aduh nak bergurau pun tak boleh kau ni."
"Apa? Cakaplah. And seriously, it's not fcking funny. You need other jokes seriously, dude."
"Whatever. It's my joke not yours. Anyways, aku nak bagitau kau yang mungkin dalam masa dua minggu ni kita dapat selamatkan kawan kau tu. Apa nama dia? Hanan eh?"
"Hanilah hanat." Jeritnya disebalik talian.
"Hah, Hani. Kalau boleh, kau cubalah contact dia lagi dan bagitau dia pasal ni. Kau ada nombor dia kan?"
"Kau makan biskut banyak sangat ke, Kook? Asal teruk sangat pemikiran kau nih? Mestilah ada! Dia kawan aku kot!"
Eh, ye tak ye apasal aku tanya soalan tu eh? Mungkin aku nih terlebih genius kot.
"Ahhh apa-apalah. Tu je yang aku nak cakap. Nanti kita borak lagi ye, sayang."
"Sapa sayang kau! Dasar gay." Kata Chanyeol. Dia terus menamatkan panggilan. Hamboii aku gurau je pun.
Apapun, aku harap aku berjaya bantu diorang untuk selamatkan kawan diorang tuh.
♡
Chanyeol POVAku cepat-cepat menamatkan panggilan selepas memarahinya. Not funny, Jungkook. Not funny!
Aku kemudiannya mencari nama Hani di senarai contact aku. Mana nombor dia ni? Takkan dah hilang kot? Sudahhh.
Aku membuka aplikasi instagram lalu menghantar pesanan kepada Soohyun melalui direct message.
---
@pcy92
Weyh, bagi aku nombor Hani.@Peachy.Soo
Apakah. Kau tak ada nombor dia ke? Gilalah.@pcy92
Kalau aku ada, takkan aku tanya kau lah😑@Peachy.Soo
014-TEKAN TAK DAPAT. Hah tu nombor dia kau nak buat apa?@pcy92
Aku nak cuba call dia lagi. Kalau dia angkat, aku nak bagitau dia yang dalam masa dua minggu ni, kita mungkin dapat selamatkan dia.@Peachy.Soo
Eh, mana kau tau ni? Jangan buat andaian sendiri, Yeol. Kalau salah kesian kat dia tunggu kita datang untuk selamatkan dia.@pcy92
Aish, kau ni! Mana ada aku buat andaian sendiri. Si Jungkooklah yang bagitau aku tadi!@Peachy.Soo
Jungkook yang hensem tu ke? Ooo ok ok baru aku boleh percaya kau. Hah, pergi call cepat.@pcy92
Hey, aku hensem lagi dari dia k! Aku kau tak nak pula puji yang si Jungkook kau puji bukan main. Huhh!
YOU ARE READING
Stalker ; kth ✓
FanfictionI see you , I want you, I stalk you, I meet you, I talk to you, I kidnapped you. **** Hi, saya Kim Taehyung." Teguran tu. Sejak teguran tu, hidup aku jadi lain. Merana. Aku tak tahu kenapa hidup aku tiba-tiba berubah tapi aku pasti, lelaki ini ada...