Velká síň

611 30 5
                                    

Profesor se postavil do čela neuspořádaného průvodu, Hagrid jej uzavíral.
Celou cestu si žáci mezi sebou povídali a sdělovali si své první dojmy. Teddy ke svému potěšení zjistil, že není zdaleka jediný, kdo se bojí cestování lodí.
To už ale dorazili k hradu a před nimi se otevřely dveře do Vstupní síně.
Kratiknot se zastavil a otočil se k prvákům čelem.
,,Za chvíli projdete těmito dveřmi a spořádaně půjdete až ke stolu na konci Síně, kde budou sedět i ostatní profesoři," kývl na Hagrida a ten prošel třetími dveřmi v místnosti.
,,U profesorského stolu se zastavíte. Zbytek se dozvíte od paní ředitelky."
Profesor se na chvíli odmlčel a všechny si prohlédl.
,,Jestli nejsou žádné dotazy, můžeme vyrazit,"řekl a mávnutím hůlky otevřel mohutné dveře do Velké síně.
Toho večera již podruhé všem spadla čelist až ke kolenům.
Velká síň nebyla velká, byla obří. Ode dveří až k profesorskému stolu se táhly čtyři stoly. Pro každou kolej jeden. U každého stolu sedělo asi sto studentů a pozorovalo nově příchozí.
Najednou se ozvala Rigel:,,Ten strop tam opravdu je. Jen je okouzlený tak, aby vypadal nekonečně a odrážel denní dobu a počasí."
Teddy odtrhl oči od zdobených stěn a podíval se nahoru. Nad ním bylo jen nebe, žádný strop. Ani nechtěl Rigel věřit, že tam strop je.
Navíc se všude vznášely svíce, ze kterých neodkapával vosk.
Konečně došli až na konec Velké síně, kde seděli profesoři včetně Hagrida.
Žena, pravděpodobně ředitelka, která seděla uprostřed stolu, vstala a všichni umlkli. Byla to profesorka McGonagallová, Teddy ji znal z rodinných oslav. Nikdy však nevypadala tak přísně, jako teď.
,,Vítejte v novém školním roce. Ráda bych přivítala staré známé tváře,  ale i ty nové, které budu mít teprve tu čest poznat.'' Mluvila velmi autoritativně.
,,Nyní přistoupíme k rozřazování," pokynula profesoru Kratiknotovi a ten na stoličku položil klobouk. Ten tam jen tak chvíli ležel a všichni na něj zírali. Pak náhle začal zpívat.
,,Jsem Moudrý klobouk z Bradavic,
povím Vám vše a mnohem víc.
Která kolej je pro Vás jak ušita?
Která bude pro Vás jak pro šneka ulita?
Půjdeš snad do Havraspáru,
kde o všem mají páru?
Nebo to bude Mrzimor,
kterému náladu nezkazí ani mozkomor?
Či snad Nebelvír,
který silou chce nastolit mír?
A co takhle Zmijozel,
kde ještě nikdo nezmizel?
To a mnohem víc Vám poví Moudrý klobouk z Bradavic!"
Jakmile klobouk skončil, všichni se roztleskali.
Teddy koukal s otevřenou pusou. Takovýhle úvod opravdu nečekal. To snad klobouk nemohl vymyslet lepší rýmy?
To už ale potlesk odezníval a ředitelka se opět ujala slova. ,,Nyní Vás profesor Kratiknot bude dle abecedy předvolávat. Po zaznění Vašeho jména si sednete na stoličku a profesor Vám na hlavu položí Moudrý klobouk, který rozhodne, která kolej je pro Vás ta pravá."
Profesor začal číst jména.
,,Atanas, Alexandr!"
Hoch s uhlově černými vlasy se nejistě posadil na stoličku. Moudrý klobouk se dlouho rozhodoval,  než vykřikl své rozhodnutí.
,,Zmijozel!" Rozeznělo se Síní a stůl úplně vlevo se rozezněl potleskem a chlapec se k němu pomalu rozešel.
,,Bwyeová, Caterina!"
Tentokrát se klobouk ani nedotkl dívčiných vlasů, když se Síní rozlehlo:,,Nebelvír!"
Nyní stůl úplně vpravo tleskal ostošest a dívka se k němu připojila.
Teddy přestal na chvíli poslouchat. Jeho jméno přijde až za dlouho.
Ze zamyšlení ho vytrhlo až  hlasité ,,Hope, Rigel!"
Rigel se ostýchavě rozešla. Vahavým krokem došla až ke stoličce a podívala se směrem, kde stál Teddy se Samem.
Pak jí však vnitřek klobouku zakryl výhled.

Tak co? Kam asi Rigel, Teddyho a Sama přiřadí?
Co říkáte na píseň klobouku? Nějak nám stárne a senilní :D
Kdo myslíte, že je ředitelem Mrzimoru, Nebelvíru a Zmijozelu?
Jinak bych taky chtěla poděkovat všemkteří dnes psali přijímačky a já díky tomu měla volno a čas napsat tuhle kapitolu. Bez Vás by vyšla za uherský rok, díky moc.
Jinak samozřejmě všem upřímnou soustrast, soucitím s Vámi, ale jsem ráda, že je mám za sebou. Můžete mi když tak napsat, kam jste se hlásili.

Jinak.....všimli jste si, že mám v oblibě slovo jinak?

A mimochodem, můžete se taky mrknout na můj ig huffleclawgirl

A mimochodem, můžete se taky mrknout na můj ig huffleclawgirl

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Takhle nějak si představuji Rigel. Akorát asi méně rozcuchanou a takovou....divočejší?

Užívejte čtení
    Huffleclaw Girl

PS:Budu ráda za každý koment a hlas

Teddy Lupin: Život v tajemství ✔Kde žijí příběhy. Začni objevovat