Úplněk

373 29 5
                                    

Teddyho obavy se začínaly naplňovat. Lyc opět nebyl ve škole. Vždy zmizel noc před úplňkem a vrátil se dva, tři dny po něm.
Včera se rozhodl, že až se Lyc vrátí, zeptá se ho na to. Popravdě řečeno, vůbec se mu do toho nechtělo. Nejprve to chtěl s někým probrat, aby jeho domněnky vyvrátil. Ale rozhodl se, že se Lyce nejprve zeptá. Přeci jen, sám by nebyl rád, pokud by ho ostatní probírali za jeho zády.
V tu chvíli zavrzaly dveře a do ložnice vstoupil pobledlý Lyc.
A je to tady, pomyslel si Teddy. Zhluboka se nadechl, aby si dodal kuráž a opatrně promluvil:,,Lyci, mohl bych se Tě na něco zeptat?" věděl, že kdyby ho pozdravil, k otázce by se nikdy nedostal.
,,Už se stalo," odpověděl Lyc nevrle. Takový byl po úplňku vždycky.
,,No víš, všiml jsem si, že vždycky o úplňku zmizíš. A to mě dovedlo k myšlence, že jsi..." Teddy to slovo nedokázal vyslovit.
Lyc si přejel rukou po obličeji.
,,Jak dlouho to víš?"
,,Asi dva měsíce."
,,Řekl jsi to někomu?"
,,Ne nebyl jsem si jistý, jestli je to pravda."
,,Tak to, prosím, nikomu neříkej. Stranili by se mě."
,,To není pravda! Táta byl taky vlkodlak a měl spoustu kamarádů!" namítal Teddy. V duchu si však uvědomil, že Rigel o tom také neví. Jakkoli se tvářila důležitě, Lyc jí to neřekl.
,,Ne, měli byste se ode mě držet dál. Představ si kdyby se to provalilo. Byl by to hotový skandál. Už vidím ty titulky:,,Syn slavného O. Wooda se kamarádí s vlkodlakem" nebo třeba:,,Sám sice vlkodlak není, ale přeci jen po otci něco zdědil." Ne, slib mi, že to nikomu neřekneš."
Teddy by to rád slíbil, avšak věděl, že tajemství neudrží. Nechtěl Lycovi ublížit. Naopak-pomoci. Stejně jako James, Sirius a Peter kdysi pomohli jeho otci. Od toho přeci kamarádi jsou, ne? Aby si pomáhali.

Dum, dum, dum.
A je to venku. Tak se přiznejte, kdo to netušil.
Zítra možná vydám další kapitolu, protože jsem nemocná.
Rada do života: pokud jste nemocní, nečtěte knížku o holce, u které si všichni mysleli, že má angínu a pak se zjistilo, že má encefalitidu. Skončilo to tak, že nemohla chodit.
A co říkáte na nový cover? Je od úžasné insuficience
Je lepší tenhle, nebo ten před tím?

Teddy Lupin: Život v tajemství ✔Kde žijí příběhy. Začni objevovat