Hoofdstuk 2

926 43 8
                                    

“Eindelijk alleen man.” zegt Joey lachend tegen Rens en hij legt zijn rechterhand op zijn linkerschouder terwijl ze beiden hun ouders uitzwaaien.
“Vanaf nu zijn wij de koningen van deze aperots.” zegt Joey en hij trommelt op zijn borst alsof hij de sterkste gorilla is.
“Twee koningen?” vraagt Rens vol ongeloof en hij begint te lachen. “Droom maar lekker verder Joe.” zegt Rens.
Joey kijkt met een sip gezicht naar Rens en begint dan ook te lachen.
“Maar even serieus, dit is toch echt té gek. Ze zijn minstens voor een paar maanden weg.” zegt Joey en hij begint in zijn handen te wrijven zoals een kwaadaardige schurk.
“Het is wel minder dat het niet zo goed gaat met opa en oma.” zegt Rens aarzelend en hij strijkt zijn haar glad wat achter in zijn nek ligt.
“Nee oké, maar die komen er wel weer bovenop.” wimpelt Joey snel weg. “Zullen we gaan gamen?” vraagt hij en hij kijkt Rens aan.
“Tuurlijk.” zegt Rens lachend en samen lopen ze naar boven.
“Wie is de burgemeester van Wezel!” schreeuwt Joey door heel het huis. Rens vult hem snel na door de echo steeds verder te laten wegvloeien: “Ezel, ezel, ezel.”
Beiden liggen ze in een deuk om elkaar. Samen kunnen ze wel uren gamen en dat doen ze dan ook. Wanneer de avond valt en het begint te schermeren gaan ze pas eten.
“Pizza'tje?” vraagt Rens aan Joey.
“Natuurlijk man!” zegt Joey en hij geeft Rens een schouderklopje.
Even later zitten ze samen aan de pizza Hawaii. Rens kijkt naar Joey die als een beest zijn stuk pizza zit op te eten.
“Zeg, kan dat niet wat netter?” grapt hij.
“Geen ouders.” zegt Joey enthousiast terug en hij haalt zijn schouders op. De pizza zit over zijn hele gezicht.
“Misschien moet je een servet gebruiken?” zegt Rens en hij overhandigt Joey een donkerblauw servet.
“Servet? Ik ben geen homo.” hij begint te lachen. “Ik ben bi.” voegt hij er even later aan toe. Toch pakt hij het servet aan van Rens en maakt zijn gezicht schoon. Rens kijkt goed naar het gezicht van zijn broer, en ziet nu pas zijn voorzichtige glimlach, niet heel uitbundig maar toch vriendelijk. Zijn zwarte tunnels in zijn oren maken Rens aan het lachen.
“Wat is er?” vraagt Joey die door heeft dat Rens ergens aan denkt.
“Oh niks hoor.” zegt Rens dromerig en hij eet een paar happen van zijn laatste stuk pizza.
“Laat me raden, ben je aan het dromen over je vriendinnetje?” Joey begint te lachen wanneer Rens zich verslikt in zijn stuk pizza.
“Ja dus.” zegt hij tegen Rens. Rens schudt heftig zijn hoofd maar Joey gelooft hem niet.
“Wie is het?” vraagt Joey vol interesse. “Oh ik weet het al! Het is dat meisje waar je me eergisteren zo over liep uit te horen.” wanneer Rens vragend Joey's kant opkijkt gaat hij verder.
“Je weet wel, dat meisje waarmee ik stond te zoenen.” zegt Joey lachend en hij steekt met één vinger in Rens' zij.
“Oh, die.” zegt Rens “nee dat is het niet.” Hij zucht.
“Wie of wat was het dan wel?” vraagt Joey vol interesse, hij likt zijn vingers af en richt zijn blik op zijn broer.
“Laat nou maar oké?” zegt Rens lichtelijk geïrriteerd en hij loopt naar boven, naar zijn slaapkamer. Wanneer hij op bed ligt kijkt hij in het rond. De ene helft van de muur is groen geverfd terwijl de andere helft lichtblauw is geverfd. Joey's kant was blauw en zijn kant was licht groen. Het liep mooi in elkaar over en toch hadden ze ieder een eigen plekje terwijl ze een kamer delen.
Voetstappen klinken op de trap, ze komen steeds dichterbij, dat zal Joey wel zijn denkt Rens. Dat is dan weer het nadeel van het delen van een kamer. Je hebt nooit een eigen stuk privacy.
Gelukkig, hij hoort de voetstappen niet meer. Hij ontspant zich weer wat meer en trekt zijn shirt uit om vervolgens onder de douche te gaan. Net wanneer hij zijn shirt uit heeft en zijn lichte huid tevoorschijn komt ziet hij Joey opeens achter zich staan.
“Ga je al slapen?” zegt Joey voorzichtig, bang om iets verkeerds te zeggen.
“Nee.” zegt Rens kortaf, maar hij kan niet langer zo gemeen meer doen tegenover zijn broer.
“Ik ga even douchen.” zegt Rens en hij loopt richting de douche.
Joey gaat op zijn bed zitten en steunt met zijn ellebogen op zijn spijkerbroek. Hij vond het stiekem wel leuk toen Rens zijn shirt uitdeed. Dit is ziek, denkt Joey en hij staat abrupt op om wat te ijsberen.
Deze gedachten zijn ranzig, het is gewoon mijn broer. Ik heb Rens vaker naakt gezien vooral toen we jonge jongens waren natuurlijk. Joey loopt naar beneden en roept: “Kom je straks ook even televisie kijken?” naar Rens die onder de douche staat in de badkamer.
“Ja is goed man, ik kom er straks aan.” schreeuwt Rens terug. Joey hoort de harde stralen van de douche die aanstaan en ziet dat de stoom van het warme douchewater tot in de gang komt.
Hij loopt naar beneden richting de houten kast en pakt wat lekkere hapjes, zoals borrelnootjes, popcorn en chips. Zo, dan maken we er tenminste nog een lekker en gezellig filmavondje van denkt Joey en hij zet de hapjes op de tafel.
Wanneer Rens beneden komt en met zijn handdoek zijn nog natte haren afdroogt staart Joey hem aan, zonder enig woord te zeggen.
“Zal ik dan de drankjes maar even pakken?” zegt Rens die met één oogopslag op de tafel heeft gezien dat er geen drankjes staan.
“Ja is goed.” zegt Joey die zich ondertussen hersteld heeft en de televisie aanzet.
“Ik weet niet of je nog een specifieke film wilt gaan kijken?” vraagt Joey aan Rens.
Rens loopt met twee bruisende cola richting de tafel en zet daar de glazen op, vervolgens springt hij van achteren op de bank en leunt met zijn armen over de lichte bank. Zijn bruine okselhaar druipte nog een beetje na van de douche.
“Gast, kun je geen shirt aantrekken ofzo?” vraagt Joey middels een grap.
“Nee, dat kan ik niet.” zegt Rens tevreden en hij zet een glimlach op. Joey pakt een kussen van de bank en gooit het in Rens' gezicht.
“Bedankt die had ik net nodig.” zegt Rens droog wanneer hij het kussen van zijn gezicht af pakt en achter zich zet.
“Goed, is het dan nu tijd voor de film?” zegt Rens die zijn ogen niet af kan houden van Joey.
“Prima.” zegt Joey, hij pakt een willekeurige DVD en stopt deze in de DVD-speler. Rens kijkt hoe Joey te werk gaat en voelt zich warm worden wanneer Joey voorover buigt om de disc in de speler te stoppen. Wanneer de DVD is opgestart neemt Joey weer plaats bij de bank, vrij snel staat hij weer op om een deken te pakken.
“Hier patser. Ik kan dit niet langer aanzien.” zegt Joey met een brede grijns op zijn gezicht en hij gooit de grijze deken naar Rens toe.
“Bedankt.” zegt Rens terwijl hij bedenkelijk kijkt.
“Goed dan kunnen we nu eindelijk de film zien.” zegt Rens. Joey probeert zich te focussen op de film maar staart de hele tijd naar Rens, zijn deken is immers alweer half afgezakt zodat het bovenlichaam vrijwel geheel ontbloot is.
Ook Rens kijkt de hele tijd naar Joey. Ze kijken meer naar elkaar dan naar de film. Wanneer hun blikken elkaar kruisen kijken ze beiden snel naar het grote televisiescherm en beginnen ze te blozen. Ondertussen voelt Rens het mannetje in zijn broek opkomen, wat hij weet te onderdrukken door aan andere dingen te denken.
“Ik ga even naar de plee.” zegt Rens. Joey antwoord er niet op en kijkt nogsteeds geforceerd naar televisie. Wanneer Rens onderweg is kijkt hij een keer achterom en kijkt naar de blote rug van Rens.
Doe normaal man, spreekt hij zichzelf in. Dit is geen verliefdheid dit is gewoon broederliefde. Het is niets meer dan een intieme broer relatie. Dat kan haast ook niet anders want we zijn tweelingbroers. Joey wrijft met zijn handen over zijn gezicht en probeert zich weer te focussen op de film.
“Godverdomme, dit kan niet waar zijn.” zegt Rens zacht terwijl hij met zijn broek aan op de klep van de witte toilet zit. Gelukkig is zijn erectie al verdwenen.
Ik heb net gewoon een erectie gekregen van mijn broer, Rens kan zijn verbazing niet meer op. Dit wordt gewoon te gek. Het is geen verliefdheid, het is geen verliefdheid. Het is gewoon een hechte band oké Rens? Denkt hij bij zichzelf, maar het werkt niet. Hoe kan hij nou een erectie krijgen van zijn broer. Daar klopt toch iets niet? Hij heeft nog nooit een erectie van iemand gekregen, van zowel meisjes niet niet noch jongens. Is zijn eerste liefde dan zijn broer? Dat is ziek! Waarschijnlijk was die erectie gewoon een reactie van zijn lichaam op iets, maar toch niet op zijn broer. 's Ochtends heeft hij ook altijd een ochtenderectie en die krijgt hij ook niet van zijn broer, dus waarschijnlijk kun je het daarmee vergelijken. Gewoon een reactie van mijn lichaam op iets.
Zuchtend trekt hij door en sluit hij de deur achter zich dicht.
Wanneer Joey hoort dat Rens zich vlak achter hem bevind probeert hij nog geforceerder te letten op de film, wat hij best moeilijk vindt.
“Lekker naar de toilet geweest?” grapt Joey, maar die grap komt er enorm geforceerd uit. Rens knikt want ook hij weet niet echt wat hij met deze situatie aanmoet, wanneer hun blikken elkaar weer ontmoeten weten ze het zeker. Ze zijn verliefd op elkaar, als broers.

VerborgenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu