Maneh 4.

242 26 3
                                    

"Makkk ...makk ooo mak "Cempaka baru pulak dari sekolah terjerit jerit memanggil Mak Yam ..

"Kau dah kenapa ...kena sampuk ke ape sampai tak nampak aku kat sini .."Mak Yam sedang sibuk menyuci koleksi emasnya ...

"Amboii Mak ..Cempaka tak tau pulak emas Mak banyak mcm ni .."Cempaka membelek salah satu cincin permata yang ada di atas meja ruang tamu ...

"Ni bukan Mak punya ...hahaha cantikkan .."Mak Yam membelek gelang gelang yang ada..

"Ehh kalau bukan Mak punya ..Mak dapat dari sapa ?"Cempaka mengerutkan dahi ..

"Aku jumpa dalam bilik Borhan ...hahaha lawa lawa mcm ni ..rugi duduk dalam gerobok lama lama ..."Mak Yam memakai kalung emas yang diperincikan dengan batu delima ..

"Ni ibu Rohana punya ke ??Wow..banyak gilerr.."Cempaka teruja mencuba cincin di hadapannya ...

"Kau jangan sebut nama betina tu lagi...dah la kikis harta adik aku .."Mak Yam naik angin .

Kebetulan Harum yang baru sampai bersama Manis terdengar perbualan Mak Yam dan Cempaka ...

"Ehhh tak payah naik angin sangatlah ...bukan harta Mak pun ..lagipun setahu Harum ..harta ni semua atas nama Ibu Rohana ...mak dengan Ayah Borhan tu bukan asal anak orang kaya pun ...jadi semua ni harta ibu Rohana ...jadi sedarlah sape kikis sape ..."Harum membalas senada..
Sekali harung memerli Mak nya ...

"Kau tu tak tau ape ape jadi tak payah masuk campur ...ni semua harta Ayah Borhan kau tahu ...bukan harta betina tu...Borhan yang separuh mati kerja ..bukan si keparat tu ..."Mak Yam

Manis tiba tiba terpandang sesuatu di leher Mak Yam ...

Manis berlari dan meluru ke arah Mak Yam ..

"I..nii I..bu Ma...neh punya ...Mak Yam tak boleh pakai !!!Ni ibu punya !!!"Maneh menarik rantai tersebut dengan sepenuh hati ...

"Boo..doohh ..lepaskan aku!!!"Mak Yam melawan ..

"Cacat !!lepas kan Mak aku sial !!"Cempaka menjerit lalu menampar muka Manis ...

"Cempaka!!!"Harum menarik rambut Cempaka dengan spontan ..

Akhirnya Maneh berjaya merebut rantai tersebut ...
Terduduk Maneh disitu ...
Tanpa berfikir panjang Maneh terus berlari keluar ...

Mak Yam cuba mengejar Maneh ..

"Oiii cacat kau mmg mati kalau aku jumpa kau !!!"terpekik pekik Mak Yam memaki Manis ...

Manis berjalan tanpa tujuan tiba tiba sebuah motosikal berhenti di hadapannya ..

"Haii cik adik manis....nak tumpang tak ?" Kata salah seorang penunggang.

"Maneh nak pegi jumpa tok ....jangan kacau Maneh !!" Manis memberi apabila salah seorang penunggang itu cuba memegang mukanya...

"Alololo Maneh jangan la jerit jerit nanti orang dengar .."katanya lagi....

"Tolong atokkk tolong !!!!"Maneh menjerit jujur rasanya ...dia amat takut akan situasinya ....

Seorang lelaki yang melintasi kawasan tersebut tersedar akan jeritan Maneh ...

"Hoii!!!" Jerit lelaki itu...

Bertaburan mereka melarikan diri..

"Ehhh Maneh buat apa sini ?"Megat imran

"Abg meran!!!!" Maneh menjerit kegembiraan

Maneh terus memeluk imran dan menjerit seperti anak kecil.

"Maneh buat apa kat sini niii ya Allah dengan serabai mcm ni ...Nek Piah tak mandikan Maneh ke ?Megat imran bertanya ...

Megat imran ni anak kedua mak Yam yang mmg lama tak balik....baik dan handsome orangnya.

maaf lambat sangat update by the way sis dah smbg study guys sbb tu lambat update ...thanks yg baca 😘

Maneh.Where stories live. Discover now