Kapitel 6

212 4 0
                                    

Jag vaknar av att min telefon som ligger på laddning ringer. Fan det är skola idag, jävla alarm.  

Jag stänger av alarmet och kollar jag på Noel som ligger bredvid mig, hur vaknade han inte av alarmet? Klockan är 6.30, både han och jag börjar klockan 8 idag så man behöver gå upp rätt tidigt på torsdagar. Jag sätter mig halvt upp och använder armbågen som ett stöd. Jag kan inte sluta kolla på Noel, han är så fin. Vad har jag gjort för att förtjäna honom? Han har kvar armarna utsträckta som att jag legat där och han har hållit om mig. Jag lägger mig ner igen och kryper ner i hans varma armar.  Han känner att jag lägger mig ner igen i något mellan fortfarande-sover-stadiet och vaken stadiet. Han drar mig intill honom ännu hårdare och jag tror inte det är någon av min hud som inte nuddar Noels just nu, så nära ligger vi. Jag ligger kvar här vaken och bara njuter av att ligga här med honom i 10 min kanske, sen måste jag gå upp och börja sminka mig. 

Jag har alltid smink med mig till skolan så det är inga problem att sminka sig hos Noel då jag redan hade det i skolväskan. Jag går upp och börjar sminka mig, hans föräldrar vet jag inte var de är någonstans. Han har säkert sagt det men jag har glömt bort. Jag är klar efter 30 min kanske och jag bestämmer mig för att väcka Noel eftersom han inte tänkte vakna av alarmet tydligen. Jag går fram till honom och sätter mig bredvid honom. Jag försöker först bara säga Noel några gånger men nej, nej det funkar inte. Jag lutar mig istället framåt och kysser han på munnen och säger 'Godmorgon Noel''. Nu jävlar vaknade han. När jag märker att han vaknat så går jag upp igen till skrivbordet som är fullt med massa datorprylar och papper men som  nu är invaderat med smink. 

- Godmorgon Wilma

Hans morgonröst,  hela jag ryser. Finaste jag hört, wow. 

Han kliver upp 10 minuter innan vi ska gå, klassisk kille. Han drar på sig ett par svarta jeans och en röd hoodie. Jag har redan bytt om till de kläderna jag hade igår, trodde jag iallafall.

-Ska du inte ha en ren tröja på dig? säger Noel och kollar ner på min mage där det tydligen är en stor oboy fläck, måste ha missat att jag spillde igår. 

-Här, ta denna. Noel kastar en grå hoodie till mig, lite stor men mysigt värre. Nu har jag svarta jeans och en grå hoodie, perfekt. Vi går och borstar tänderna och medans vi gör det så kommer jag på. Jenny och Dante? De måste ju undra vad fan som hänt. Både jag och Noel börjar skratta när vi kollar på varandra och tänker på hur mycket vi måste förklara oss när vi kommer till skolan.

Vi drar på oss jackor och skor och är redo att gå. Vi skippar frukosten bestämmer vi och köper något på vägen istället. Han tänkte precis öppna dörren när jag tar tag i hans handled och vänder på honom. Jag ställer mig på tå och drar min hand igenom hans fina långa hår och kysser honom en sista gång, jag bara måste. Fina fina han. 

Det ska bli vi.Where stories live. Discover now