Klockan ringer 7.00 och jag vaknar med ett ryck. Inte Noel, han ligger kvar och vaknar knappt, standard... Jag låter honom ligga kvar men jag går upp, jag har ju mer saker att fixa och gillar att vara ute i god tid. Jag kliver upp ur sängen och tar på mig någon t-shirt från golvet som blir som en klänning för mig då Noel har x antal större storlek än mig.
Jag går ut ur rummet och stänger dörren försiktigt. Jag möts av Noels mamma som sitter och läser morgontidningen vid matbordet.
- Men godmorgon gumman, säger hon och kommer och ger mig en kram. Hon har blivit som en liten extra mamma, då jag inte träffar min egna så ofta.
- Heeeej fina du, svarar jag och besvarar kramen.
- Men du, skulle du kunna väcka William? Han är lite sur på mig, han fick inga pannkakor igår så han lär inte gå upp om jag går in.
- Ja visst, säger jag med ett skratt. William och jag är också nära, så detta är inte alls konstigt. Jag har väckt honom flera gånger. Jag börjar gå mot rummet och knackar försiktigt på dörren. Ingen reaktion, så jag öppnar dörren försiktigt. Han är redan halvvaken och halvt sitter upp i sängen, så lite måste knackningen gjort.
- Hej lilla du, det är dax att gå upp nu, dags för skola.
- Meeeeeen, svarar William och drar täcket över huvudet.
- Joho du, kom nu annars får du ingen frukost, säger jag då jag vet att William älskar frukost och kan inte gå utanför hemmet utan frukost.
Då jävlar tar det fart, helt plötsligt har han sprungit ut ur rummet och sätter sig vid bordet.
Jag går ut ur köket igen.
- Gå och duscha du, jag fixar frukost åt honom. Ska ni ha?
- Ja gärna, väcker Noel snart, svarar jag Noels mamma med ett leende.
Noels pappa är bortrest någonstans med jobbet så han är inte hemma och kan hjälpa till.
Jag går till badrummet och sätter upp håret i en bulle och tar en dusch. Brukar göra det, man vaknar till liksom och blir genast pigg. Jag duschar och tar tag i en ren handduk i skåpet. Jag kammar igenom mina buskiga bruna ögonbryn som har en rätt så hård konstrast mot mitt ljusblonda hår. Tar ut bullen och bär upp tröjan från golvet och lindar handduken runt mig under armhålorna. Går ut ur badrummet och går till Noels rum igen. Jag öppnar dörren och ser att han är vaken och håller på med mobilen.
- Men godmorgon hjärtat, säger Noel när han får syn på mig.
- Godmorgon finis, svarar jag medans jag går fram till sängen och kramar om honom och ger honom en kyss.
- Vad gott du luktar.
- Man hinner göra underverk medans du ligger och sover, svarar jag lite ironiskt.
Han skrattar och sätter sig upp i sängen.
- Kan jag ta denna? frågar jag och håller upp en rosa hoodie.
- Absolut, svarar Noel.
Jag byter om och sätter på mig alla kläder. Det blev Noels hoodie och svarta jeans med hål i, samma som igår. Äntligen går Noel upp ur sängen, klockan är nu 7.30.
Han klär på sig och han tar på sig ett par svarta jeans och en vit t-shirt med en röd/svart uppknäppt skjorta över.
- Redo för att möta dagen?
- Redan gjort, svarar jag och tar honom i handen och öppnar dörren.
- Godmorgon mamma, säger Noel.
- Godmorgon, jag har ställt fram frukost, jag och William åker nu. Börjar tidigt, svarar hon medans hon går fram för att krama oss hejdå. Hon och William kramar oss hejdå och det tar väl 5 min innan de är ute ur lägenheten.
- Är så fakkkking hungrig, utbrister Noel.
- Varsegod och ät, svarar jag med ett skratt och pekar på matbordet som står fullt med mackor, oboy och juice och pålägg.
- Är du nervös för ikväll? frågar Noel lite tyst medans han börjar bre en macka.
- Lite kanske, hoppas han inte är full bara.... svarar jag med en ledsen röst.
- Äsch, de löser sig jag är ju med, säger Noel med ett leende.
Vi äter upp frukosten och plockar undan. Jag börjar sminka mig och Noel går och vet inte vad ens medans. Jag pallar inte sminka mig jätte mycket. Ögonbryn, concealer och bronzer. Jag har fransförlängning så mascara behövs ej. Jag är klar på ca 5 min.
- Nämen vilken snygging vi har här då, säger han och ler när han kommer in i rummet igen.
- Detsamma hjärtat.
- Jag ska bara borsta tänderna så går vi, tuben går om 15.
Jag nickar och vi går ut till badrummet och borstar tänderna.
Vi är redo att gå och jag går och sätter på mina svarta vans och hans svarta vans, gulligt.
- Redo?
- Yes, svarar jag.
—————————————-
hej!!! Förlåt för jag inte skrivit så mkt men de är skit mycket i skolan just nu sista tiden. Jag är tillbaka snart. Tack för att ni läser ❤️
ESTÁS LEYENDO
Det ska bli vi.
RomanceDenna berättelse handlar om kärlek och svek och familjen. Två bästavänner träffar sina drömkillar på nya skolan. Denna berättelse är baserad på en sann historia från mitt liv med lite twistar. Noel Flike och Dante Lindhe från Hov1 är även kopplade...