- PROLOGUE -

144 6 2
                                    

Suasana petang yang sangat indah disertakan dengan angin sempoi-sempoi bahasa. King Kwon menikmati minum petang bersama Queen Ha-Eun di taman bunga dalam kawasan istana .

Tea rose dihirup perlahan tanpa sebarang bunyi. King Kwon termenung seraya dengan keluhan kecil. Tindakan baginda membuatkan  Queen Ha-Eun memandangnya.

"apa yang kekanda fikirkan sampai mengeluh sebegitu? ada masalah dengan kerajaan kita?? atau ada masalah dengan menteri-menteri kita??" Queen Ha-Eun mengajukan soalan , cukup membuatkan King Kwon tersedar dari lamunannya.

"bukan begitu..saya memikirkan siapa yang akan ambil alih tempat saya bila saya turun takhta nanti memandangkan saya sudah tua.. tiba masanya orang muda ambil alih tempat ini untuk memerintah kerajaan ini" kata King Kwon dengan nada yang sayu.

"sonyyeo (cucu perempuan) kitakan ada.. pilih jer kanda mahu..Eun-Ae ke Eun -Jung ke atau yang bongsu, Eun-Kyung" Queen Ha-Eun menyebut ketiga² cucu perempuannya.

"Takkan lah cucu² perempuan kita nak kena handle negara, diorang tak ada ilmu lagi. Kan tak pasal² ada yang memberontak. Hancur negara ni nanti" King Kwon menggelengkan kepalanya memikirkan akan masa depan.

Queen Ha-Eun mula meletakkan dua jari di dagunya gaya orang sedang berfikir.

"kekanda, apa kata kita bagi misi kat cucu kita"

Queen Ha-Eun memandang ke arah King Kwon lalu menghadiahkan smirk sambil angkat kening.

"Misi ?"

"Misi mencari kekasih hati..Senang cerita bakal suami kepada cucu² kita hohoho"

King Kwon dah mula menggaru kepalanya tak gatal, kutu mane ntah sesat dalam rambut uban dia.

"sejak bila kekanda pandai loading² ni. Macam ni, nak dapatkan takhta ni kenalah ada pasangan. Sooooo... sonyyeo kita perlukan pasangan, kawin dan secara automatik dapat takhta..senang kan??" Queen Ha-Eun membuat gaya flip di hujung² rambutnya yang separuh abad itu.

King Kwon menepuk tangannya tiba² membuatkan bahu Queen Ha-Eun terhinjut sedikit kerana terkejut.

"idea yang bernas! Kita akan jalankan misi ini secepat yang mungkin, demi masa depan mereka jugak kan. Biar diorang tahu sikit erti kehidupan yang sebenar, sekurang-kurangnya ada jugak namja yang akan jagakan sonyyeo kita bila kita tiada nanti"

{TRAILER THRONE} credit by Admin Yun. Tq♥

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A/N: Cerita ini dibantu oleh admin Yun..kolaborasi pertama laa katakan

Baca sampai habis baru boleh decide siapakah yang layak menjadi  pasangan ketiga² tuan puteri dan menjadi pewaris takhta Euphoria Kingdom.....

The Throne Of Love { B.T.S }Where stories live. Discover now