Eun-Kyung Pov
Tunggu mamat ni sempat aku tidur dulu. Nasib baik aku ajak jumpa dalam cafe kalau tak cair makeup aku.
"oh hey... ada apa call sampai nak jumpa ni?" tanya jimin setelah mendapat panggilan daripada Eun-Kyung untuk datang ke cafe.
handsomenya dia... berbaju T-Shirt kelabu, disarung pula dengan jaket kulit berwarna hitam dan dipadankan dengan seluar jeans berwarna biru gelap dan kasut adidas warna putih
Sempat lagi dia menyelak rambut ke belakang... Ya Tuhan boleh buat aku cair ni
"hehe tak ada apa laa, saja ajak lepak" jawab aku dengan tersimpul malu.
Jimin mengangkat sebelah kening dengan buat muka kau pehal !
"a-awak nak air apa?? makan apa?? pergi la order" aku melempar senyuman manis kepada Jimin
Jimin mengangguk lalu bangun pergi ke kaunter hadapan untuk memesan makan dan minuman. Selepas 5 minit jimin datang kembali mengambil tempat di hadapan aku.
"okay straight to the point je, apahal kau nak jumpa aku?" jimin bersandar di kerusi sambil memeluk tubuh.
"sebenarnya sa-saya na-"
"ni kek coklat oreo dengan latte.. Bon appetite" kata pelayan perempuan berambut panjang itu.
jimin mengucapkan terima kasih lalu mengenyit mata ke arah pelayan itu. Hamboii mata tu kan ada kena cucuk. Ni perempuan bila nak berambus ? Tahu la boyfriend aku handsome.
"so apa kita bincang tadi ? Ohh kau nak bagitahu sesuatu kan.. Haa cepat cakap"
"s-saya sebenarnya sukakan awak dah lama tapi baru sekarang saya terasa yakin nak luahkan dekat awak" aku bermain dengan jari jemariku. Kepalaku tunduk ke bawah.
Sekali lagi jimin mengangkat sebelah keningnya sambil menghirup secawan latte.
"k-kau suka aku ? Tapi kenapa ? Ramai lagi kan lelaki yang kacak dari aku" jimin memeluk tubuh sambil merenung tepat ke dalam anak mata aku.
"sebab perwatakan awak.. apa yang ada pada awak semua saya suka" aku tersenyum manis dengan berharap jimin akan menerima cintaku.
jimin ketawa kecil
"jangan mengarut boleh tak Eun-kyung ? Tak lawak laa" serius saja wajah ditayang oleh jimin.
"bila masa saya buat lawak, ingat kelakar ke ? Saya serius laa" dia ni, aku tengah serius dia ingat aku main-main pulak.
"please tolong hentika-"
tiba-tiba telefon canggih milik jimin berbunyi menandakan mesej masuk. Jimin segera menyeluk poket seluarnya.
jimin membuka aplikasi kakaotalk, senyuman mula terukir di bibirnya. Entah apa dia baca pun aku tak tahu.
EHEM
"ohh yeaa, pasal luahan kau pada aku baik kau hentikan. Jangan terlalu berharap takut hati kau yang sakit nanti" jimin memasukkan semula telefonnya ke dalam poket seluar.
"maksud a-awak ?"
"hati aku dah berpenghuni oleh seseorang, tiada siapa boleh ganti tempat dia dalam hati aku"
Sampai hati dia buat aku macam ni...
" eh Eun-Kyung aku ada hal nak kena settle so hadam la betul-betul apa yang aku cakap tadi tu.. Okay chauuu"
Ughh tak guna! Siapa yang berani rampas jimin dari aku! Apa lebihnya perempuan itu dari aku ?
Tak mengapa, mungkin cubaan pertama aku gagal.. Aku akan terus goda dia sampai dia merayu dekat aku nanti
Tunggu aku jimin...
Tbc
Lepas baca tekan star tau 🥰
YOU ARE READING
The Throne Of Love { B.T.S }
FanfictionEuphoria Kingdom memiliki tiga orang tuan puteri , Bila tiba masa yang sesuai, mereka diberi misi oleh harabeoji (atuk) iaitu mencari kekasih hati untuk dapatkan TAKHTA...Nak atau tidak mereka harus ikut titah harabeoji nya kalau tidak..mereka dipak...