- EPISODE 14 -

20 1 0
                                    

"oiiiiiiiii sorry ahh lambat, traffic jam" kata Eun-Jung kepada Yoongi yang sedang makan odeng.

"jam tengkorak kau" balas yoongi dengan mulut penuh dengan makanan.

"hamboii~ mulut tu dah la penuh, sampai terpecik kuah odeng dekat muka aku ughh" Eun-Jung mengesat sisa kuah odeng di baju yoongi.

"Woii !!!"

"mana park jeman tak join sekali ke??" soal Eun-Jung, tteokbokki di dalam bekas berkuah itu di ambil lalu di sumbat ke dalam mulut.

"entahlah.. katanya ada hal sikit nanti dia join laa tu" kuah odeng dihirup.

Eun-Jung dan Yoongi rancak berborak.. Tiba-tiba seorang lelaki mendekati mereka.

"maaf lewat tolong nenek beli barang tadi" kata Taehyung termegah-megah.

Eun-Jung terkejut sehingga terbatuk kecil apabila Taehyung muncul di hadapannya.

"eh takpe, kami baru je start makan ni, mari la" yoongi menarik kerusi plastik untuk taehyung.

"ambil jer nak apa, aku bayar" kata Yoongi sambil membetulkan kolar bajunya yang senget.

"ouh ye ke ? Terima kasih bro" taehyung menepuk bahu yoongi.

"fuhh OKB (Orang Kaya Baru) bukan kaleng-kaleng, kalau macam tu belanja aku sekali, okay! " Eun-Jung menepuk kasar di lengan yoongi.

"sakit gile ! Kau bayar la sendiri"

"eishh kedekut tahi hidung masin, menyesal aku puji" Eun-Jung menjeling tajam ke arah yoongi.

Semua sibuk menjamu selera di gerai diberi nama keOdengan, gerai tepi jalan yang agak terkenal di kalangan pelajar sekolah.

Tiba-tiba, telefon salah seorang dari mereka berbunyi menandakan ada panggilan masuk.

"sorry aku minta diri kejap.. Yeobuseyo?" yoongi beredar meninggalkan Eun-Jung dan Taehyung.

Suasana menjadi janggal antara Eun-Jung dan Taehyung. Yang merasa janggal Eun-jung sorang je, taehyung tak pun.

"ehem, a-aku-"

"weh korang sorry tau, aku ada hal sekarang. Nah aku belanja korang.. nanti bayar pakai duit ni" yoongi hulurkan duit 100 won kepada Taehyung

"aishh si pucat ni, dia ajak lepak.. Dia yang bla awal. Tak guna betul" kata Eun-Jung dengan perlahan.

"AKU DENGAR !! NEXT TIME KITA JUMPA OKAY, BYEE" jawab yoongi sambil berlari meninggalkan Eun-Jung dan Taehyung.

"fuhh kenyang hehe" Eun-Jung mengosok perutnya dengan senang hati.

Taehyung hanya memerhati gelagat Eun-Jung di sisi. Tanpa sedar, bibirnya terukir senyuman kecil.

"kenapa kau tiba-tiba je muncul sekarang ?" soal Eun-jung dengan serius. Dia tidak pandang pun wajah lelaki itu.

"maaf, aku teman nenek aku tadi. Takkan nak biarkan dia keseorangan ke pasar. Kesian" jawab taehyung sambil membetulkan cermin mata bulatnya.

"tak payah acah-acah innocent sangatlah, nenek kau bukan dah lama meninggal ?" bidas Eun-Jung dengan geram. Dah lama dia pendam sejak dari dulu lagi.

"jangan cakap sebarangan boleh tak ? Kalau kau nak kutuk aku, aku boleh terima lagi tapi jangan nenek aku! " Taehyung memukul meja dengan kasar. Dia bangun pergi bayar makanan lalu beredar dari situ.

"yah!! Ta-taehyung !!!" Eun-Jung memanggil taehyung namun lelaki itu tidak menghiraukannya.

Eun-Jung merasa pelik, kenapa cepat sangat lelaki itu berubah. Bukan ke dulu dia seorang lelaki berEgo tinggi atau Taehyung dan V adalah orang yang berbeza ?

"apa semua ni ? Siapa dia sebenarnya? Aku patut siasat !"

Tbc

jangan lupa selesai baca tekan tau

The Throne Of Love { B.T.S }Where stories live. Discover now