Ringgggggggggg~
Alarm berbunyi memecah kesunyian di pagi hari. Jam je bangun tapi tuannya tak bangun². Dah masuk ke tiga kali berbunyi namun susuk tubuh manusia pun belum kelihatan.
"diorang tak bangun lagi ke ?"
*tanya pembantu Timah kepada pembantu kedua iaitu Esah
"Entah laa, sunyi je.. Belum lagi la tu kot. Kau pergi la kejutkan"
"weh ni kan kerja kau, asal aku pulak.. Kan tak pasal² puan suzy marah. Haa ni banyak lagi kerja yang aku kena buat" *lincah tangan Timah mengelap pinggan yang baru sudah dibilas*
Pembantu Esah menolong pembantu Timah lap pinggan sambil bertengkar kecil kerana diorang risau dengan 3 orang puteri masih tidak bangun dari tidur.
Ketua pembantu rumah, Suzy datang ke arah mereka untuk membuat kerja rutinnya iaitu check semua pekerja bekerja dengan elok.
"hii Membawang lagi?? " Suzy menghadiahkan senyum sinis kepada dua orang pembantu tersebut
"Heish! mana ada puan, tengah sembang pasal puteri² kita tak bangun² lagi hehe "
"Tak pandai nak kejutkan ke?? nak suruh aku ajar jugak ke?? " Suzy dengan tegas memberitahu kepada 2 orang pembantu itu.
"Hehehe pandai jer, eh maksud saya..ni ada banyak lagi kerja perlu saya buat puan" kata pembantu Esah dengan alasan yang sama setiap hari.
"hari² dengan alasan yang sama, aku bukan baru kenal kau harini. Dah pergi buat kerja sana! Jangan malas!"
"b-baik puan hehehe" pembantu Esah dan pembantu Timah hanya mampu tersengeh dan beredar dari situ menyambung kerja² yang masih tertunggak.
Suzy menaiki anak tangga menuju ke bilik pertama iaitu puteri Eun-Ae.
Tokk tokkk tokk
Pintu di ketuk tiga kali namun tiada kedengaran sahutan manusia di dalam sana.
Suzy membuat keputusan untuk masuk ke dalam bilik tersebut. Ternampak susuk tubuh manusia di meja study.
"kesian puteri, sampai terlelap kat sini ish²" suzy mengukirkan senyuman lalu mengejutnya.
"puteri Eun-Ae? Bangun puteri, dah pagi" bahu di tepuk lembut oleh suzy.
"Em? Bik Suzy? Buat apa dekat sini?" *mamai*
"Bik suzy tengah jemur kain ni..tak nampak ke? " *sarcasm*
Terkelip² mata Eun-Ae. Tengah blank plus mamai. Suzy ketawa kecil melihat muka Eun-Ae yang sudah berkerut itu.
"Bik Suzy datang nak kejutkan kamu laa..dah nak dekat pukul 9 ni..nak pergi kolej pukul berapa? *suzy mengukirkan senyuman sinis*
SEKEJAP....
"Hah?! Pukul 9?! Woaaaaaa saya dah lambat ni! *puteri Eun-Ae mula menggelabah, kerusi di meja belajar ditendangnya.
"ADUHH WEH KERUSI BILA MASA KAU ADA KAT SINI B-!" Eun-Ae tutup mulut sebelum habiskan ayatnya.
"saya sorang je ke lambat? " tanya Eun-Ae sambil berjalan terhinjut² mengambil tuala menuju ke bilik mandi
"Emm.. mungkin.. Entah lah hehe" suzy menekup mulutnya menahan gelak.
WHAT!!!!!
"A-aaaa!" *menjerit sambil berlari senget² masuk ke dalam bilik mandi*
"Adeh tak menjerit tak sah dia ni, sakit telinga aku. Okay next room chauu~" *beredar sambil menuju ke bilik kedua iaitu puteri Eun-Jung *
YOU ARE READING
The Throne Of Love { B.T.S }
FanfictionEuphoria Kingdom memiliki tiga orang tuan puteri , Bila tiba masa yang sesuai, mereka diberi misi oleh harabeoji (atuk) iaitu mencari kekasih hati untuk dapatkan TAKHTA...Nak atau tidak mereka harus ikut titah harabeoji nya kalau tidak..mereka dipak...