- EPISODE 10 -

30 2 0
                                    

Burung berkicauan, deruan air sungai yang mengalir bagaikan melodi semula jadi memberi ketenangan. Manusia tidak mampu menciptanya.

"uwahh~ dah pagi la" Eun-Jung mengeliat kecil dan matanya memandang ke kanan dan ke kiri.

 Tiba-tiba......

AAAAAAHHHH!!!!

"Yah!!! Taehyung kau pehal tidur sebelah aku?!" menjerit Eun-Jung setelah melihat taehyung sedang tidur disebelah sambil memeluk badannya.

Taehyung dengan mamainya bangun, matanya digosok persis budak kecil.

"Apa ni bising-bising.. Kacau je orang nak tidur"

"A-asal kau peluk aku hah? ke k-kau jenis mengambil kesempatan dalam kesempitan hah?!!" tanya Eun-Jung dengan nada sedikit kuat. Badan lelaki itu ditolak menjauhinya.

"A-aku tak boleh tidur kalau tak ada benda untuk dipeluk" jawab Taehyung.

Terkedip-kedip mata Eun-Jung mendengar jawapan lelaki itu.

Meanwhile

"aishh.. apa benda yang berat sangat ni, ganggu betol aku nak tidur"

Jimin cuba bangun untuk melihat apa yang menganggu tidurnya. Terlihat sepasang kaki menindih ke atas badannya.

"eish perempuan nih! Dia ingat aku ni bantal peluk dia ke apa, tak senonoh betul ish!" jimin merungut.

Tanpa Eun-Kyung sedar, kakinya sudah terajang kepala Jimin.

"Aduh!! Oii Eun-Kyung kau ni tidur agak² lah! Tak padan dengan perempuan tidur buas" jimin menampar kuat kaki Eun-Kyung.

"Oh! J-jimin, s-saya minta maaf. Saya tak sengaja" Eun-Kyung minta maaf kepada Jimin sambil menggosok matanya.

"herm! dahlah jom kita teruskan perjalanan kita cari jalan keluar" jimin bangun dan terus berjalan meninggalkan Eun-Kyung di belakang.

"Jimin! tunggu saya!

MEANWHILE

yoongi dan Eun-Ae masih dibuai mimpi. Suasana hutan dengan bunyian semulajadi melenakan mereka.

Eun-Ae merasakan tangannya berat untuk diangkat lalu ia membuka mata.

Heol!!

Terlihat yoongi yang sedang tidur nyenyak sambil memeluk lengannya. Eun-Ae tersenyum keseorangan tanpa ia sedari. Dia memerhati wajah lelaki berkulit putih pucat itu.

"flawlessnya..." tidak berkedip mata Eun-Ae memandang yoongi.

"pandang apa ?" tanya yoongi dengan mata masih terpejam rapat.

"ehh.. Errr a-awak.. Tangan saya.." Eun-Ae menunjuk ke arah lengannya yang masih dipeluk erat oleh lelaki itu.

"ouh... s-sorry" serta merta yoongi melepaskan lengan Eun-Ae dan bangun.

Suasana menjadi janggal buat seketika tanpa sebarang suara di keluarkan.

-------------------------------------------------------------------------

Apa-apa nak komen dipersilakan

Give a star ⭐️ 

The Throne Of Love { B.T.S }Where stories live. Discover now