Hoi jongens, Het verhaal is in de eerste paar Hoofdstukken geschreven in de 'derde persoon' Maar later in het verhaal kunnen jullie VEEL perspectieven van de Karakters meemaken!
Enjoy Reading❤️❤️
-
"Kun je me even die dunne kwast geven?" Manon geeft nog een laatste poging om hem zelf te pakken, maar nadat ze bijna valt, geeft ze het op. Nora kijkt Manon speels aan. "Alleen als je Alstublieft Mevrouw zegt." Manon doet alsof ze hard moet lachen en vraagt het dan aan Mo. "Hè, niet zo kinderachtig doen Noor." Mo schud zijn hoofd en overhandigt Manon de kwast. "Ik ben het gewend." Zegt Manon lacherig en ze begint te verven.
Het is Maandag. De leerlingen van ETV6A hebben Kunst, hun favoriete vak. Maar voor veel meisjes is het extra leuk, omdat Meneer van Dijk deze les geeft. Een jonge fitte leraar, van rond de 30. Golvende donkerbruine haren die nonchalant voor zijn ene oog vallen. En natuurlijk die heerlijke stoppelbaard niet te vergeten.
Het was ook nog eens hun mentor, dus ze zagen Meneer van Dijk extra vaak. Nora vond het maar onzin, een leraar is een leraar en daar bleef het voor haar bij. Dat dacht ze tenminste."Oh my god, kijk eens naar zijn gespierde armen!" klonk het naast Nora. Lieke zat weer eens te zwijmelen over Van Dijk. Kon ze nu nooit eens ophouden. "Vind je niet Manon?" Lieke gaf Manon een duwtje. "Nee bedankt, ik blijf bij Rik." Rik was Manons vriendje, Hij zat al op de universiteit in Utrecht. Ze zag hem niet vaak, maar ze was wel smoorverliefd op hem en ze had dus al helemaal niks met Meneer van Dijk.
"Rikkiedepikkie" riep Mo lachend. "Wanneer zien we hem weer eens?"
"Ach hou je bek toch" Manon liep naar de kast om wat spullen te halen.
Nora, Lieke, Manon en Mo. Dat was Nora's vriendenclubje. Maar Manon, was al haar vriendin sinds de brugklas, dus daar trok ze het meeste mee op. "Heb je zin om straks in de stad wat te gaan drinken? En ik heb echt wat nieuwe kleren nodig!" Manon was inmiddels al terug met haar benodigheden, en keek Nora vragend aan.
"We hebben wel nog wat huiswerk, maar ik hoop dat Meneer Wieffer het niet gaat nakijken morgen, dan ben ik pas echt de klos. Ik ga mee!"
Meneer Wieffer was Nora's wiskunde docent, Een vieze oude man die niemand en niets leuk vond.
"Zo jongens en meisjes! Zijn jullie al bijna klaar met de opdracht?" Meneer van Dijk riep door de klas. Het werd na een tijdje stil.
"Jahoor! Ik heb een kunstwerk gemaakt!" Riep Mo trots door de klas. Mensen lachten. "Nou, dan wil ik dat wel eens even zien."
Meneer van Dijk liep in de richting van Nora's tafel en het werd weer roemoerig in de klas.
Nora ging met haar hoofd gebogen over haar tekening kleuren. Ze wilde niet dat Van Dijk haar slordige tekening zag. Ze had namelijk nog niks gedaan sinds ze hier zat.Mo liet trots zijn tekening zien. "Dat is inderdaad een heel kunstwerk." Meneer van Dijk hield de tekening omhoog. "Dankuwel!" Mo glimlachte. "Maar ik zou toch nog wat meer details toevoegen, het is allemaal erg.. Simpel."
Mo's glimlach veranderde in een diepe zucht. Hij nam de tekening uit Van Dijks handen en begon weer met de rode verf te klieren."Dat is ook een mooie tekening Lieke!"
Meneer van Dijk gaf Lieke een tikje op haar schouder. Lieke werd zo rood als een tomaat.
Nora draaide haar ogen. Wat irriteerde ze zich toch aan Haar. "Dankuwel Meneer." Lieke keek hem aan, maar Meneer van Dijk was al weer doorgelopen naar Nora.
"En Nora, hoe ziet jou "Kunstwerk" er uit?" Nora keek op. Ze keek recht in zijn groene ogen. "Ik heb geen inspiratie meneer." Manon moest haar lach inhouden. "Zal ik je helpen?" Meneer van Dijk trok zijn wenkbrauwen op. TUUUT. De pauze begon. Terwijl alle leerlingen van ETV6A hun spullen begonnen op te ruimen, bleef Meneer van Dijk bij Nora staan.
"Wacht even 5 minuten, dan maken we een afspraak." Meneer van Dijk liep naar zijn bureau om zijn agenda te halen. Manon & Mo liepen al druk pratend naar de deur van het lokaal.
Lieke bleef nog even staan. "Gaat hij je nu helpen in een extra uur?!" Lieke zette haar tas met een klats op de teken tafel. "Ja, en nu?" Zei Nora geirriteerd. Lieke was vast weer eens jaloers. "Nee niks, gewoon." Lieke keek Nora nog een keer met een vieze blik aan en liep toen weg.
"Wat was dat?" Meneer van Dijk had inmiddels zijn agenda gepakt en was naast Nora gaan zitten. "Geen idee meneer, ochtendhumeur waarschijnlijk." Meneer van Dijk glimlachte naar Nora.
Er viel een stilte. "Dus.. U zou me kunnen helpen met mijn tekening?" Zei Nora toen maar om de stilte te verbreken.
"Ach ja natuurlijk, hoeveel uur heb je vandaag?" Hij sloeg zijn agenda open.
"Ik heb les tot 3 uur." Nora keek naar zijn inderdaad gespierde armen, zoals lieke al zei want ze kon het niet laten. "Ik heb een plekje voor jou om 10 over 3! Zou dat lukken? We kunnen dan even een half uurtje tekenen en dan kun je lekker naar huis."
Daar had Nora eigenlijk helemaal geen zin in, ze had al afgesproken om met Manon naar de stad te gaan. "Ehm.." Nora speelde met haar blonde golvende haar dat tot haar rug kwam. Meneer van Dijk volgde haar handen. "Als je niet kunt, dan spreken we iets anders af, jij bent de baas." Hij gaf een glimlach die Nora niet kon weerstaan.Het was haar nog niet zo opgevallen dat van Dijk eigenlijk best knap was. "Ik zou eigenlijk met Manon naar de stad gaan, zou het ook woensdag na het laatste uur kunnen?" Vroeg Nora verlegen. "Geen probleem, dan zet ik dat in mijn agenda." Meneer van Dijk kriebelde wat in zijn agenda en sloeg hem toen dicht. Ze stonden beiden op en liepen naar de deur van het lokaal. "Doei Nora." Meneer van Dijk raakte even haar schouder aan en keek Nora doordringend aan.
"Dag meneer." Nora liep de lange gang in en begon met lopen. Ze voelde dat er iets anders was dat ze niet kon verklaren. "Nora!" Hoorde ze achter zich. Nora draaide zich om.
Meneer van Dijk stond in de deuropening. "Ja?"
"Nog veel plezier in de stad, wilde ik nog zeggen." Meneer van Dijk krabde over zijn hoofd. Nora bedankte hem en liep toen weer verder. Wauw. Wat aardig van hem om dat nog te zeggen. Dacht Nora in zichzelf en ze liep naar haar kluisje om haar boeken te halen."Noor! Daar ben je eindelijk, hoe was het bij van Dijk?" Manon kwam aangerend en stopte hijgend bij Nora's kluisje. "Ah gewoon, ik heb woensdag een afspraak met hem om aan mijn tekening te werken." Nora haalde wat boeken uit haar kluisje. "Zo zo, Spannend!" Zei Manon hard. "Wat is er spannend?" Mo kwam met een stuk brood in zijn mond aanlopen.
Nora schudde haar hoofd. "Niks belangrijks"
"Ook goed, zullen we gaan zitten?" Manon en Mo liepen al. "Ik kom eraan!" riep Nora nog.De rest van de dag verliep zoals altijd. Toen het 3 uur was, liep Nora samen met Manon naar de fietsenstalling om hun fiets te halen. "Gaan we fietsend of met de tram?" Vroeg Manon vermoeid. "Fietsend natuurlijk, dat is goed voor onze benen!" Manon deed alsof ze dood ging en ging extra zwaar hijgen. "Stel je niet aan." Zei Nora plagend en ze stak haar sleutel in haar fietsenslot.
Terwijl de twee meisjes samen naar de stad fietsten, praten ze over hun dag.
"Hoe is het met Rik?" Vraagt Nora.
"Ach, Ik heb hem nu al een week niet gezien, ik word er letterlijk gek van." Manon slaat een diepe zucht. "Wees blij dat je een vriendje hebt, ik bem forever alone vrees ik."
"Weet je dat wel zeker? Volgens mij heb je een oogje op van Dijk!" Manon kijkt Nora aan.
"Manon! Doe normaal. Ik ben geen Lieke notabene."
"Maar ik zie wel hoe je naar hem kijkt, geef het maar toe."
"Oke, ik kan niet ontkennen dat hij niet vreselijk aantrekkelijk is, maar echt leuk vinden? Nee bedankt." Nora begint sneller te fietsen zodat ze voor Manon terecht komt.
"Noujazeg, We zullen het wel zien"
Nora hoort Manon achter zich lachen.Ze komen aan bij het centrum en parkeren hun fiets aan de gracht.
"Zullen we eerst wat drinken of eerst shoppen?"
"Eerst een nieuwe broek, dan als beloning voor het harde werk een kop chocolademelk!" Manon en Nora lachen.
Ze lopen de H&M binnen. "Ik ga even naar het ondergoed he Manon." Nora trekt een sprintje naar de Lingerie afdeling. Ze hoort Manon nog roepen dat zij die nieuwe broek zou gaan passen.
Als Nora op de etage van de lingerie aan komt. Schrikt ze zich rot. Meneer van Dijk staat daar met een vrouw van rond de 35 naar Bh's te kijken. Althans de vrouw zit naar bh's te kijken, Van Dijk staat er maar een beetje ongemakkelijk bij.
De vrouw heeft korte blonde haren, Haar lippen zijn rood gestift en ze draagt Converse schoenen. Echt een hippe dame vind Nora. Voordat van Dijk haar kan zien glipt ze een gang in met slipjes.Ze kiest wat kleurrijke onderbroeken uit en wilt de roltrap nemen naar Manon. "Hey Nora! Ben jij dat?" Daar was Nora al bang voor. Ze draait zich om en ziet van Dijk naar haar zwaaien. De vrouw is nergens te bekennen. Hij komt op haar afgelopen en Nora probeerd de onderbroeken te verbergen. "Niet dat ik je stalk, maar Jennifer wilde toevallig ook naar de stad haha." Meneer van Dijk kijkt vluchtig om zich heen.
Nora kijkt naar zijn handen, ze zag geen ring dus Jennifer was waarschijnlijk zijn vriendin. "Ah, je bent hier met je vriendin aan het shoppen." Nora kijkt hem ongemakkelijk aan. "Ja, jammer genoeg wel.
Ik was natuurlijk veel liever met jou aan je tekening werken." Van dijk lacht. Nora weet niet wat ze moet zeggen. Zei hij nou dat hij liever bij haar was?
"Uhm, Manon wacht op me, veel plezier nog jullie twee!"
"Ah zo, ja bedankt. Leuke kleurtjes trouwens, passen mooi bij je haar." Van dijk kijkt eerst naar de stapel onderbroeken die Nora probeerde te verbergen en dan naar Nora's ogen. "Eh, ja bedankt." Nora weet niet hoe snel ze weg moet komen.Als ze op de roltrap staat kijkt ze nog een keer of Meneer van Dijk er nog staat, maar hij is inmiddels al met Jennifer.
Als Nora bij Manon aankomt vertelt ze haar het verhaal.
"Dat meen je niet Noor! Zei hij wat over je onderbroeken? Sexy hoor!"
"Het was het ergste wat ooit had kunnen gebeuren, en zijn vriendin was er ook nog eens."
"Heeft hij een vriendin?"
"Ja, en ze zag er best goed uit." Nora en Manon gaan al verder pratend in de rij van de kassa staan.
"Tja, de knapste mannen hebben altijd een vriendin." Manon overhandigt de Cassiere haar broek en rekent af. Nora doet hetzelfde met haar gekleurde onderbroeken. "Het zijn inderdaad wel hippe kleurtjes!" zegt Manon lachend en ze lopen samen de H&M uit. "Nu een kop chocolade melk?"
"Ja graag, even bijkomen."
De twee meiden lopen een gezellig uitziend Cafétje binnen en zo verloopt hun dag.
JE LEEST
Illegal Love.
Romance"We krijgen zoveel problemen." Fluistert Meneer van Dijk in Nora's oor terwijl hij boven haar hangt. Zijn hand rustend op haar borst. Nora zit in het laatste jaar van vwo als ze plots een oogje krijgt op haar mentor. En die 'bad boy' dan? Vind ze h...