-Nora'Geef me even de kaas aan' Hoor ik mijn vader zeggen vanuit de keuken. Ik strompel moe de trap af. Ik kijk voordat ik de keuken in loop naar de klok. 11 uur. Welke dag is het ook al weer? Oja, Vrijdag. 'Dag schat, voel je je al wat beter?' Vraagt mijn moeder bezorgd als ze mijn verwarde gezicht ziet. 'Nee, heb nog steeds hoofdpijn maar ik had zo'n honger' Ik wrijf over mijn buik.
Gister op school voelde ik me opeens zo misselijk, ik ben tijdens de les naar huis gegaan en heb de hele dag geslapen. Mijn moeder had me gelukkig ziek gemeld voor vandaag. Hoef ik tenminste niet Meneer van Dijk onder ogen te komen. Morgen is het officeel vakantie. Ik heb nog geen idee wat ik ga doen. Oja, dat stomme klassenuitje, shit.
Terwijl mijn moeder een boterham klaar maakt valt het me opeens in. 'Pap? Waarom ben jij niet op je werk?' Ik kijk verbaasd naar mijn vader en dan naar mijn moeder. Mijn vader lacht. 'Ik hoopte dat je je vandaag al wat beter zou voelen, dan zouden we samen kunnen shoppen in de stad, het is al zo lang geleden dat ik met mijn meisje wat heb gedaan.' Hij lacht nerveus naar mijn moeder. 'Echt?' Mijn gezicht klaart op.
'Ik hoef pas om 1 uur op het werk te zijn, ik kan jullie afzetten in de stad?' Zegt mijn moeder. 'Alleen als Noor beter is..' Mijn vader neemt een slok van zijn koffie.'Ik neem nog wel een paracetamolletje, dan lukt het wel hoor! Gezellig.' Ik prop de boterham in mijn mond en geef mijn moeder en vader een knuffel. 'Ik ga me klaarmaken!'
'Rustig schat, je was net nog ziek' Lacht mijn moeder. 'Jaja, ik voel me al stukken beter!'Ik loop enthousiast de trap op en Ik zie nog net dat mijn moeder een knipoog aan mijn vader geeft.
- 1 uur later -
Ik stap de stomende douche uit en zoek een handdoek. Als ik er een heb gevonden droog ik mezelf af. Ik sla de handdoek om me heen en begin mijn haren te fohnen. Pling. Klinkt het vanuit mijn kamer. Als ik klaar ben met fohnen kijk ik op mijn telefoon naar wie mij geappt heeft.- 1 nieuw bericht -
Ik klik op open.
-Manon 12:23-
Veel beterschap schat, ik zie je woensdag bij t klassenuitje!
- Nora 12:26 -
Thanks, ik ga zo met mijn vader naar de stad.. Ly
- Manon 12:26 -
Spijbelen duss? Hahaha. Sophie zou trouwens ook naar de stad gaan, misschien kom je haar nog tegen. XIk sluit mijn telefoon lachend. Ze moet nu zielig alleen zitten tijdens aardrijkskunde, Arme Manon..
'Kom je?!' Roept mijn vader vanuit onder aan de trap. 'Jaja' roep ik terug. Ik trek snel een spijkerbroek en een grijs topje aan en doe mijn haren in een paardenstaart. Snel wat concealer om mijn wallen weg te werken en ik ren naar beneden.
'Paracetamolletje genomen?' Vraagt mijn vader. 'Ja, ik voel me beter' lieg ik. Ik voelde me niet al te best, maar ik wil dit graag met mijn vader doen, hij is altijd op zijn werk..'Lets go' Zegt mijn moeder en ze maakt de voordeur open. Mijn vader en ik trekken onze jas aan en lopen als twee kuikens achter haar aan.
- 20 minuten later -
'Thanks mam, we zien je bij het eten!' Ik sla de autodeur dicht. 'Doei schat' zegt mijn vader.
Mijn moeder rijd zwaaiend weg. 'Dus, waar zullen we als eerste heen?'
JE LEEST
Illegal Love.
Romance"We krijgen zoveel problemen." Fluistert Meneer van Dijk in Nora's oor terwijl hij boven haar hangt. Zijn hand rustend op haar borst. Nora zit in het laatste jaar van vwo als ze plots een oogje krijgt op haar mentor. En die 'bad boy' dan? Vind ze h...