Na een tijdje te hebben gestruint door de stad, besluiten we een koffie tentje in te lopen. 'Wat wil je drinken schat?' Vraagt mijn vader als hij een plaatsje uitzoekt.
We besluiten aan het raam te zitten. 'Doe mij maar een Latte Machiato!' Ik plof neer terwijl mijn vader naar de bar loopt om te bestellen.
Welke datum is het vandaag? Oh shit, overmorgen is het klassenuitje al... Ik zie er echt tegen op. Ik moet meneer van Dijk onder ogen komen. Gelukkig ben ik na dit jaar van hem af. Als ik aan hem denk krijg ik een tintelent gevoel in mijn onderbuik. Ik raak er geirriteer over. Nora stop! Vergeet hem.
Als mijn vader heeft besteld ploft hij naast me neer. 'En, hoe is het op school?'
Ik verwachtte deze vraag al. Ik zal maar niet vertellen over mijn onvoldoendes dus besluit het verhaal net iets mooier te maken. 'Ja, gaat prima.'Mijn vader lacht tevreden. 'En met de liefde?'
Ik kijk weg.
Ik heb mijn ouders nog niet verteld over Timon, en natuurlijk al helemaal niet over meneer van dijk. 'Ook prima' knipoog ik. Hopelijk houdt hij er over op. 'Hoe bedoel je Nora?' Er klinkt een zachte verbazing in zijn stem.
De 'strenge' vader in hem is weer naar boven gekomen. Ik zucht. 'Gewoon, het gaat prima.'
Ik haal mijn schouders op.Mijn vader kijkt me aan. Ik kan aan hem zien dat hij zich moet beheersen om niet door te vragen. 'Hoe is het op je werk?' vraag ik dan om de stilte te verbreken.
'Prima.' zegt hij droog. Ik rol mijn ogen.'Een Latte Machiato en een cappuchino.' Plots staat de ober naast ons tafeltje. 'Cappuchino was voor mij' Zegt mijn vader en de ober zet de drankjes neer. 'Thanks' Zeg ik.
We nemen beide een slok van ons warme drankje. Ik kijk uit het raam. Een paar kinderen zitten tikkertje te doen in het parkje tegenover het café. Iets verder op zit een stel dames druk te kletsen. Waar zouden ze het over hebben? Vast over hoe goed hun kinderen het doen op school.
Er komt een stel langs. Een meisje met lange blonde haren en zo te zien net iets te hoge hakken. Ze loopt mank langs de arme jongen met wel 10 tassen om zijn arm. Ze liet hem vast meekomen shoppen om vervolgens hem alleen de tassen te laten dragen.
Ik neem nog een slok. Als ik wat beter kijk valt me wat op. Die jas van die jongen heb ik vaker gezien. Ik kan zijn gezicht helaas niet zien want ze zijn met hun rug naar mij toe gedraait. De jongen laat een tas perongeluk vallen. Het meisje kijkt boos maar geeft hem dan een kusje. Door deze beweging kan ik zijn gezicht zien.
Mijn mond valt open. Mijn hart klopt in mijn keel. Wat the fuck?!
Het is Timon.
JE LEEST
Illegal Love.
Romance"We krijgen zoveel problemen." Fluistert Meneer van Dijk in Nora's oor terwijl hij boven haar hangt. Zijn hand rustend op haar borst. Nora zit in het laatste jaar van vwo als ze plots een oogje krijgt op haar mentor. En die 'bad boy' dan? Vind ze h...