Even voorstellen

460 5 0
                                    

- Nora

Ik loop nog trillend van wat er zojuist gebeurd is de bar binnen. Het is benauwd en druk in de Kromme Toeter, zoals gewend. Ik kijk rond, Sophie staat aan de bar met een jongen te flirten en Manon is nergens te bekennen. Timon heeft Roy zojuist een gebroken neus geslagen. Was het wel nodig? Hij kon hem ook gewoon van me aftrekken en het daarbij laten, maar aan de andere kant, hij deed het wel voor mij. Ik moet blij zijn, wie weet wat er was gebeurd als Timon er niet op tijd bij was..

'Gaat het echt?' vraagt Timon bezorgd als we een rustiger plekje  hebben gevonden. 'Ja, er is niks gebeurd ofzo' zeg ik terug.

'Hij heeft zijn verdiende loon, vies mannetje dat hij is' Timon heeft een boze uitdrukking op zijn gezicht en hij trekt me mee naar de bar. 'Twee Bacardi cola aub' zegt hij tegen de man achter de bar. Maar  de bar man is niet bezig met Timon, maar met Sophie. De barman hangt over de bar en zit bijna aan Sophie's lip.

Ik moet lachen. 'Vind je dit normaal?' Timon tikt ongeduldig op de bar man's schouder en de bar man schrikt op. 'Oh ja sorry, wat wilde je hebben?' Ik zie hem zijn broek strak strijken. Heeft hij nu een-? Oh my god.

Ik kijk naar Sophie en verbaas me over hoe sexy ze erbij zit. Ze heeft haar jurkje naar beneden getrokken waardoor je haar volle borsten goed kunt zien. Ook heeft ze haar wilde haren nonchalant over haar schouders laten vallen. Ze kijkt vermakelijk om zich heen, ze is te dronken om me te zien. 'Ik zei twee Bacardi Cola.' Zegt Timon geirriteert. Sophie kijkt op bij het horen van zijn stem. 'Oh hello there!' zegt ze opgewonden. Timon kijkt haar met een vragende blik aan. 'Ben je hier helemaal alleen?' Zegt Sophie dronken. Wat denkt ze nu? 'Oke je mag elke jongen zoenen behalve deze.' Zeg ik lachend, maar geirriteerd. Sophie's blik veranderd als ze me opgemerkt heeft. 'Is dit de gelukkige?' Sophie steekt haar hand naar voren en Timon geeft haar een hand. 'Timon.' Zegt hij aarzelend. Ik ga naast hem staan.

Het is even stil. 'Ga je me nog voorstellen?' Zegt Sophie lachend.

'Oh sorry, dit is Sophie, De oudere nicht van Manon.' Ik kijk Sophie aan en dan Timon.
'Oh oke, leuk om je te ontmoeten.' Zegt Timon en hij draait zich weer naar mij. 'Ze heeft een beetje teveel gedronken.' Zeg ik tegen hem.

De barman geeft ons onze drankjes en Timon rekent af. 'Waar is Manon?' Vraag ik aan Sophie. 'Op de dansvloer, als het goed is' Zegt ze wijzend naar de dansvloer.
'Ah oke, ik zal haar zo even zoeken!' Zeg ik en ik drink wat van mijn bacardi cola. 'Pfoe, ik val zo neer' Hijg ik.
'Ach, jij hebt niks op.' Zegt Sophie en ze geeft me een knipoog.
'aCh jIj hEbT nIkS oP' zeg ik geirriteerd in me hoofd.

Ik besluit het te negeren en richt me tot Timon.
'Schat, ik ben moe..' gaapt hij.

Ik haal mijn schouders op. 'We zijn hier net..'
'Ja weet ik, maar ik heb pijn aan mijn vuisten van ehh.. net.'
'Snap ik, zullen we dan maar gaan?' Ik drink mijn bacardi cola in één teug leeg en draai me weer naar Sophie. Ik zie in mijn ooghoek dat Manon aan komt strompelen. 'Hey Noor!!' Zegt  Manon enthousiast. 'Hey Manon' Zeg ik lachend. Ze ziet er grappig uit met haar dronken kop. 'Is Timon er?' Manon zoekt om zich heen en als ze hem heeft gespot lacht ze. 'Daar dus!' Ze zwaait over-enthousiast naar hem en valt bijna om van de alcohol. Sophie, Timon en ik lachen hard. Manon snapt er duidelijk niks van. 'Manon, Sophie, wij gaan naar huis.' Zeg ik.
'NU AL?' Schreeuwen ze in koor.
'Ja nu al, heel veel plezier nog, kusjes!' Zeg ik en ik zwaai naar ze. Timon trekt me mee de kromme toeter uit en we vertrekken op de scooter naar zijn huis. Ik heb mijn ouders nog niet verteld over hem dus ik stuur een berichtje naar mijn moeder dat ik bij Manon slaap.

Als we aankomen bij zijn mooie grote huis in de Bloemenwijk, Ben ik al een stuk slaperiger, en Timon zo te zien ook.
'Meteen slapen?' Vraagt hij als hij zijn huissleutel in het slot doet. 'Ja graag, waar is je vader?' Vraag ik bezorgd. Timon heeft zijn vader namelijk ook nog niks verteld over mij.
'Op zijn werk.' Zegt Timon.
'Zo laat?'
'Ja hij heeft nachtdienst schat.' Stelt hij me gerust.

We lopen de trap op en ik trek weer een oud groot shirt van hem aan. Ik schop mijn hakken uit en plof op het bed. Timon trekt zijn shirt en broek uit en komt naast me liggen.

Plots komt de gedachte in mijn hoofd die ik wilde vermijden. Meneer van dijk. Waarom the fuck denk ik juist nu aan die klootzak?
Ik kan zijn bittere woorden niet uit mijn hoofd krijgen. 'Het is U voor jou' zei hij bot tegen me. Ik vraag me af hoe dat bij het klassenuitje zal gaan..

'Trusten schat' Fluistert Timon in mijn oor en hij geef me een kusje op mijn wang.  Ik glimlach. 'Beter ben je er in de morgen nog!' Zeg ik lachend. 'Ja natuurlijk, ik zal het nooit meer doen, heb ik toch gezegt?' Zegt hij verbaasd.
'Ja Ja, Weltrusten' Zeg ik slaperig, ik ben de avond al vergeten en ik val langzaam in slaap.
Ik voel nog dat Timon zijn arm op mijn middel slaat en val dan echt in een diepe slaap.

Illegal Love.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu