Waar is Timon?

656 7 0
                                    

"Hey Nora, lekker geslapen?" Nora maakt kreunend haar ogen open. Oja, ze was bij Timon thuis.
"Volgens mij heb je niks van die film gezien." Timon lacht en hij sluit netflix af.

"Sorry, ik was een beetje moe." Nora gaapt.
"Blijf je eten? Ik ben alleen thuis vandaag en morgen dus we kunnen pizza bestellen.
"Shit, hoelaat is het?" Nora wurmt zich uit de deken.
"half 7, je hebt best lang geslapen, ik heb nog wat series gekeken."

Nora was helemaal vergeten haar ouders te laten weten hoe laat ze thuis zou zijn.
Nora had echt geen zin om naar huis te gaan, en al zeker niet om morgen weer naar school te gaan.

"Ga je morgen naar school?" Vraagt Timon alsof hij haar gedachtes kon lezen.
"Ik denk het niet..." Nora haalt haar schouders op.
"Dan ik ook niet!" Timon springt op en ruimt de glazen en bakken chips op.
Als hij terug komt gaat hij weer naast Nora zitten.
"Je zou kunnen blijven slapen.. als je wilt.." stelt Timon voor.

Het zou toch niet van haar ouders mogen.
"Ik denk niet dat ik dat mag.." zegt Nora zuchtend.
"Zeg gewoon dat je bij een vriendin blijft slapen en dat jullie samen naar school gaan."
"Ik kan het proberen..." Nora pakt haar telefoon en zoekt het nummer van haar moeder.
Ze gebaard naar Timon dat hij stil moet zijn en Timon gehoorzaamt.

'Dag schat! Hoe is het bij Manon?' Klinkt het vanuit de andere kant van de lijn.
"Super, ik ga zeker een 10 halen!"

Timon moet lachen en streelt Nora over haar arm. Nora houdt haar vinger voor haar mond. "Sssst!"

'Goedzo, hoe laat ben je ongeveer thuis?'
"Daar wilde ik het eigenlijk even over hebben.."
'Je wilt vast bij Manon blijven slapen, of niet dan?'
"Uuuhmm.."
'Het mag, maar ik wil wel dat jullie morgen op tijd op school zijn!'
"Dankje Dankje Dankje Mam! Ik zie je morgen dan!"
'Veel plezier schat!'

Nora hangt blij op. "Het mag!"
"Ja dat had ik al begrepen" Lacht Timon.

"Pizza?"
"Ja!"

De avond vliegt voorbij, ze bestellen pizza, doen wat spelletjes en kijken nog wat films.

-23:56-
"Zullen we gaan slapen?" Gaapt Timon.
"Neee! Nog een aflevering!" Nora kijkt Timon zielig aan.

Nora had zo een leuke avond gehad, ze was Meneer van Dijk weer even helemaal vergeten.

"Kom Nora, ga nu niet moeilijk doen."

Nora zucht. "Hmmmm, oke dan" Ze sluit netflix af en Timon doet de lichten plots uit.

"Hey wacht eens even ik kan je niet zien!" Nora strekt haar handen voor haar uit.
"Zoek me dan..." Klinkt het ergens vanuit de donkere kamer.

"Ah neee Timon kom op!" Nora begint voorzichtig te lopen.
"Auw!" Nora loopt tegen een kast op.
"Gaat het?" Klinkt het dichtbij haar.
"Nee, doe die godverdomme lichten aan."
"Nee, je moet me vinden Nora, je kunt het wel."
Nora zucht en geeft nog een laatste poging om Timon te vinden. Ze loopt een stukje naar rechts met haar armen voor zich uit gestrekt.

"Boe!" Timon pakt haar bij haar heup vast.
"Shit man, moest dat?" Nora slaat haar armen om hem heen. "Ik ben harstikke bang in het donker!"
"Oh sorry, dat wist ik niet..."
"Maakt niks uit, maak dat licht nu maar aan."
"Oh ja sorry." Timon probeert het licht aan te maken maar hij struikelt over Nora. Nora weet hem nog net te grijpen door hem bij zijn arm te grijpen.
"Whoops, gaat het?" Timon houdt Nora vast.
"Gaat het met jou?"
"Ja natuurlijk, als ik maar bij jou ben..."

Illegal Love.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu