'Is ze veranderd?' Vroeg Nora nerveus toen ze Manon's huis binnen liep. 'Nee, doe nou niet zo nerveus Noor!'
Nora slaat een zucht en wordt de kamer ingeduwd door haar beste vriendin.Het was Maandag avond, de eerste 'echte' dag van de vakantie. Vandaag gaat Nora de nicht van Manon weer eens zien. Ze zouden samen gezellig wat gaan stappen en veel bijpraten natuurlijk. Ze hadden vroeger altijd leuke tijden en het was altijd gezellig. Maar mensen kunnen veranderen, had Nora gemerkt.
Als Manon en Nora de woonkamer inkomen zit Sophie in de hoek van de grote bank wat op haar telefoon te scrollen. Ze kijkt verbaasd op.
'Oh hoi!!' Zegt ze enthousiast en legt haar telefoon neer.Nora bekijkt haar van top tot teen. Holy shit, ze is dus blijkbaar wel veranderd. Denkt ze in zichzelf. Nora is haar gewend met haar beugel en een pony. Nu heeft ze stralende witte tanden en golvende blonde haren. Ze heeft een strak zwart jurkje aan en ze steekt haar hand vriendelijk uit.
'Hey, Lang niet gezien' Zegt Nora verlegen.
'Niet bang zijn Noor, ze is maar mijn nicht.' Manon geeft Nora een knipoog en loopt dan naar de keuken voor wat drinken.
'Ik bijt niet inderdaad, hoe gaat het met je?'
Sophie glimlacht en veegt een pluk haar achter haar oren. 'Super goed, en met jou?' Zegt Nora en ze bekijkt haar goed. Wattefuck, hoe kan iemand zo veranderd zijn?'Met mij ook, ik zit nu op de universiteit, maar ik ga denk ik even stoppen met school enzo.'
Wow, ze praat ook echt met een ander accent. Het accent past bij haar uiterlijk.
Nora knikt beleefd.
'Hoezo ga je stoppen dan?'
'Nou gewoon, ik ben nog jong en ik wil gewoon een beetje feesten, lol hebben enzo als je weet wat ik bedoel.' Sophie lacht en kijkt op als Manon terug komt met Glazen en sterke drank.'Eindelijk!' Zegt Sophie met een overdreven zucht. Ze pakt behendig De fles tequila aan en schud drie kleine glaasjes tot op het randje vol.
'Sophie begint altijd met wat tequila, zoals je kunt zien.' Manon lacht en pakt een van de drie glaasjes tequila en heft deze in de lucht.
'Op vanavond!'
Sophie en Nora pakken beide enthousiast ook een glaasje en brengen deze ook in de lucht.
'Op vanavond!' Zegt Sophie en ze neemt het drankje zonder problemen in een keer in.
Nora volgt en ze hebben een gezellige avond.Een paar flessen alcohol later..
'Het is al 10 uur!' Zegt Manon met een dubbele tong.
'Je hebt weer veel te veel gedronken schat!' Zegt Sophie ook half dronken.
Nora is het minst dronken van het gezelschap.
Eigenlijk wil ik bij Timon in bed liggen.. Denkt Nora inzichzelf.
'Gaan we nog stappen?' Brabbelt Manon.
'En of we gaan stappen!' Roept Sophie en ze strompelt naar de gang om haar jas te pakken.
'Weten jullie zeker dat het wel slim is-'
Sophie laat Nora haar zin niet afmaken.
'De avond is maar net begonnen! Niet zeuren dus.'Nora slaat een zucht. 'Oke dan'
'Je kan Timon mee vragen hoor!' Zegt Manon en ze neemt nog een slokje van haar bier.
'Timon?!' Roept Sophie. 'Heb je me iets te vertellen Norieeee!?' Ze rent naar Nora toe en pakt haar hoofd vast.
'Ja Ja, Timon is mijn vriendje, laat mijn hoofd nu maar los Sophie-''AAAAHWW WAT LIEF!!!' Roepen Manon en Sophie in koor en ze barsten in lachen uit.
'Ik bel hem wel even' Zegt Nora geirriteerd en ze pakt haar telefoon erbij.
Ze doen wel heel irritant als ze dronken zijn zeg.Nora belt Timon en vraagt of hij mee uit wilt.
Hij zegt gelukkig Ja en ze hebben afgesproken bij de kroeg de 'kromme toeter' Hun favoriete bar.'Lets go Girls!' Gilt Sophie en ze vertrekken met de tram naar de stad.
- Hoi Hoi, vinden jullie het boek leuk tot nu toe? Laat graag even tips/tops weten alles is welkom! Veel liefs, Sarah xxx
JE LEEST
Illegal Love.
Romance"We krijgen zoveel problemen." Fluistert Meneer van Dijk in Nora's oor terwijl hij boven haar hangt. Zijn hand rustend op haar borst. Nora zit in het laatste jaar van vwo als ze plots een oogje krijgt op haar mentor. En die 'bad boy' dan? Vind ze h...