Chapter Two

191 35 15
                                    


+++

Taera berjalan ke arah rumahnya.Masa itu juga dia mendengar lagu menggunakan earphone yang tersangkut kat telinganya?

Aku tahu bunyinya pelik-..-

Sampai saja di depan pintu pagar.Dia membuka pintu pagar itu dengan gaya badboy?Ehh bukan dengan ayunya.Bukan juga sekadar buka macam orang biasa.

Menuju terus ke pintu utama  terus membukanya.

"Taera dah balik~"kata yeoja itu.Tanpa senyuman.Dia membuka kasut kemudian meletakkan kasut di rak kasut.

"Ohh kamu dah balik." Kata seseorang dari dapur.

"Ya...bila oppa balik dari kuliah?Mana eomma?"

"Baru sejam tadi.Prof yang mengajar oppa tadi ada emergency tadi.Biasalah kalau orang mengandung mesti ada rasa sakit kat bahagian perut.Tulah prof bagi kami balik awal. Eomma ikut appa pergi London untuk uruskan perniagaan kat sana.Ada masalah katanya.Letak beg Taera kat bilik Taera.Oppa ada masak untuk Taera mari kita makan bersama." k
Katanya dengan senyuman manis.

Taera masuk ke biliknya dan terus menuju ke dapur mengambil tempat duduk.Menghirup aroma masakkan abang tersayangnya.Namanya Kim Taehyung.

Kenapa nama abangnya bukan park.Dia abang tiri kepada Park Taera.Ayah taera akan berkhawin bulan depan.Jadi nama keluarga abangnya masih belum ditukar lagi.

Taera tak kisah dengan kehadiran ahli keluarga baru.Asalkan mereka melayan dengan baik kalau tak dah lama taera sumbat kepala mereka kat dalam tandas.Paling teruk masukkan ke dalam loji  kumbahan.

"Taera macam mana dengan perlawanan tadi?Dapat tempat ke berapa?"soal abangnya.

"Pertama.Taera masuk peringkat negeri.Minggu depan baru mula berlatih." Taera menyodok makanan dengan sudu lalu memasukkan ke dalam mulutnya.

"Wahh!!Adik kesayangan oppa masuk peringkat negeri!!Mesti bagitahu dengan eomma dan appa untuk berita gembira ini!!" Taehyung terus mengambil telefon dan mendail nombor telefon ayahnya.

Trutt...

Trutt...

Trutt...

Trutt...

"Hello taehyungie? Ada apa telefon appa?"

"Appa anak appa masuk peringkat negeri dalam pertandingan lawan pedang!"

"Oh yeke? Bagi handphone ini kat Taera appa nak cakap sesuatu dengan anak kesayangan appa ini."

"Taera appa nak bercakapa dengan kamu." Taehyung terus menyerahkan handphone kepada ataera yang sedang mengupas kulit durian? Gurau je.Sebenarnya mengupas kulit pisang.

Taera tanpa teragak-agak mengambil handphone.

"Hello appa?Apa yang appa nak cakap dengan Taera?"taera menanya ayahnya sambil menguyah buah pisang.

"Tahniah anak kesayangan appa!Appa gembira sebab anak appa masuk peringkat negeri dalam pertandingan lawan pedang!Jangan sia-siakan peluang ini arraseo!Jaga kesihatan diri kamu dan sentiasa makan makanan yang sihat ok!"

"Appa jangan risau Taera tahu jaga diri sendiri.Bukannya taera budak keci lagi."

"Appa tahu saja nak ingatkan anak kesayangan appa ini.Tolong bagi handphone ini kat oppa kamu appa ada sesuatu nak cakap dengan oppa kamu."

"Emm.Oppa nah appa nak cakap sesuatu dengan oppa." Taera menyerahkan semula kepada abangnya.

"Ada apa appa?"

"Taehyungie jaga adik kamu semasa kami tiada. Jangan selalu makan junk food  atau minum air  yang bergas. Kalau malas sangat memasak pergi ke restoran.Appa ada tinggalkan duit dekat akuan taehyungie."

"Ye appa. Appa jangan risau sangat. Macamlah kami ini tak pernah kena tinggal oleh appa dengan eomma sebab kerja." Taehyung ketawa kecil.

"Yelah.Appa kena pergi kerja ada mesyuarat  penting dengan agensi besar. Mianhae appa  selalu tak dapat  luangkan masa bersama kamu berdua."

"Tak apa kami faham."

"Kalau tak ada apa-apa lagi bye bye taehyungie .Nanti appa telefon kamu berdua bila tak sibuk."

"Arraseo.Bye bye appa." Taehyung mematikan panggilannya.

"Appa sibuk ke?"

"Emm.Appa sentiasa sibuk.Tapi tak apa asalkan dia selalu telefon kita berdua terubat sikit rindu oppa dengan appa."

"Hmm."

"Taera cuba kamu senyum sikit ini kan kejayaan kamu yang paling besar.Tak pernah sekolah Taera mewakili peringakat negeri dalam lawan pedang." Taehyung memberi kata semangat.

"Kalaulah Taera tahu macam mana nak senyum. " Kata taera dengan datar.Taehyung terdiam seketika.

+++

[C]Miss Coldhearted [PJM]Where stories live. Discover now