Chapter Nine

113 20 22
                                    

+++

Sungai Han

Taera duduk di atas bangku yang disediakan menunggu kehadiran cikgunya. Cikgu pergi membeli air untuk dirinya dan Taera. Cikgu Taera sweet kan? Sudi belikan air untuk taera walaupun jarak untuk membeli air 3 kilometer. Taera melarang tapi cikgunya berkeras hendak beli air. Taera mengalah jadi dia menunggu cikgu datang.

Angin sepoi-sepoi bahasa
menampar perlahan muka Taera. Nyaman dan segar apabila merasai. Rambut panjang Taera terangkat sekali sekala apabila angin meniup.Wangian rambutnya membuatkan beberapa namja yang hampir sama umur dengan Taera yang lalu di hadapan Taera berhenti seketika menghirup bauan wangi yang menyegarkan itu. Ada juga yang berdarah hidung melihat kecantikan Taera. Eh,gurau je.

Namja yang memakai baju hoodie berwarna kelabu yang asyik jogging dengan earphone melekat di telinganya. Air peluh menitik di bahagian mukanya menyebabkan mukanya kelihatan seksi apabila dipandang. Lebih-lebih lagi baju yang dikenakannya basah akibat air peluhnya menyebabkan badan berotot kelihatan.

Namja itu berhenti seketika apabila menghidu bauan wangian yang dia kenali. Namja itu mengikut bauan itu sehingga ternampak satu sosok yang sedang menikmati keindahan Sungai Han. Tanpa berfikir panjang namja itu terus ke arah sosok itu. Dia menilik rupanya yeoja yang dia temui di supermarket tempoh hari yang lalu.

"Hye..." Taera membuka matanya perlahan. Ada manusia dihadapannya. Taera menilik dari atas ke bawah dan menutup semula matanya. Taera tak membalas pertanyaan manusia itu.

"Kau masih ingat aku tak?"

"Mamat sesat."

Namja itu terkejut dengan sahutan yeoja itu. Mamat sesak? Sampai hati panggil macam itu").

"Kenapa panggil mamat sesak pula?"

"Aku tak tahu nama kau."

"Oh ye aku lupa kita tak sempat berkenalan hari itu. Nama aku Park Jimin." Namja itu menghulurkan tangannya.

Taera membuka matanya dan melihat penampilan namja itu. Boleh tahan handsome juga eh?

"Park Taera." Taera tak menyalam tangan Jimin. Jimin hanya pasrah lalu mengundurkan tangannya ke bawah.

"Buat apa kat sini?"

"Jogging."

"Dengan siapa ?"

"Cikgu."

"Kenapa jogging dengan cikgu?"

"Sebahagian daripada latihan."

"Kau sekolah kat mana?"

"Sekolah menengah"

Sekolah menengah mana?"

"Sekolah menengah atas."

"Apa nama sekolah menengah atas itu?"

"Yang kau sibuk tanya aku kenapa?"

"Saja tanya." Jimin mengusap belakang lehernya. Dia tiada soalan hendak tanya. Kalau di tanya lain pula jawab yeoja itu.

"Taera cikgu dah belikan air untuk kamu. Eh, Jimin buat apa kat kat sini?" Tanya cikgu itu yang baru sampai dan terkejut melihat kehadiran anak muridnya si Jimin.

"Eh,cikgu. Saya jogging seperti biasa cikgu. Biasalah nak kekalkan otot kat badan saya ini hehe."

"Yelah tu .Otot pandai tambahkan tapi akademik bila nak tambahkan pretasi kamu itu."

"Alah cikgu nanti saya usahakan. Sibuk sangat  berlatih bola keranjang sejak akhir-akhir ini. Tiada masa nak belajar."

"Bermain bola keranjang itu memang penting. Tapi kalau akademik diabaikan nanti susah kamu nak dapat graduate nanti."

"Baiklah cikgu. Siapa yeoja cantik itu?"

"Eh,Jimin tak kenal dengan Taera yang mahir berlawan pedang di sekolah kita?"

"Saya pernah dengar tapi tak pernah tengok muka dia. Jadi dia satu sekolah dengan sayalah?"

Cikgu itu mengangguk.Jimin tersenyum dengan penuh makna yang tersirat.

+++

[C]Miss Coldhearted [PJM]Where stories live. Discover now