+++Taera dan Neeyeon menuju ke arah rumah Taera. Mereka ke sana untuk membuat kerja rumah bersama-sama yang diberi oleh cikgu mereka kat sekolah tadi.
Taera membuka pagar dan membuka pintu utama. Dia menjemput Neeyeon masuk ke dalam.
Taera membuka kasut begitu juga Neeyeon.
"Neeyeon kau boleh tunggu kat ruang tamu sini. Aku mau mandi. Badan aku melekit selepas latihan tadi."
"Patutlah bau semacam tadi.
Rupa-rupanya bau badan kau yang busuk itu. Suh! Suh! Pergi mandi sana!" Neeyeon menghalau Taera. Taera hanya rolling eyes. Kemudian melangkah ke biliknya untuk mandi.Setelah Taera menghilang Neeyeon menelefon eommanya mengatakan bahawa dia balik lambat ke rumah. Setelah itu dia menghempas begnya di atas sofa turut dengan badannya juga.
Neeyeon mengeluh kasar dan menutup mata dengan lengannya seketika.
Kriukk...
"Aku masih lapar walaupan dah makan kat cafe tadi." Neeyeon mengusap perutnya dengan lembut. Kemudian melangkah ke ruang dapur.
Neeyeon menuju ke arah peti sejuk. Dia membuka pintu peti sejuk dan melihat isi kandungannya. Jangan fikir Neeyeon tidak sopan sergah harta orang.
Mehh aku jelaskan. Keluarga Taera dan keluarga Neeyeon berkawan baik sejak dahulu lagi. Ibu bapa Taera dan ibu bapa Neeyeon berkawan baik sejak mereka sekolah menengah dulu. Jadi jangan hairan kenapa keluarga Taera mengalu-alu kehadiran Neeeyeon kerana mereka mengagap Neeyeon seperti ahli keluarga mereka.Begitu juga dengan Taera terhadap keluarga Neeyeon.Faham?Tak faham abaikan.
"Banyak juga makanan. Tapi...nak minum susu sajalah ada kebaikan juga. Ketinggian boleh bertambah jadi boleh tinggi sedikit daripada ketinggian Taera hihihi...." Neeyeon ketawa kecil. Kemudian mengambil kotak susu itu. Semasa mengambilnya tiba-tiba....
"Saeng oppa dah balik!" Kata seseorang dari belakang paling mengejutkan orang itu memberi back hug kepada Neeyeon.
+++
YOU ARE READING
[C]Miss Coldhearted [PJM]
Teen Fiction[Kisah antara puteri ais dan putera idaman] Cover by @itzmepotatoes ⓒ2018