+++
Jimin memberi muka masam kepada Taera. Hal tersebut tidak diperdulikan oleh Taera. Taera sedang makan di kantin bersama Neeyeon yang sibuk chatting dengan abang Taera.
Insiden pasal basikal hari itu. Jimin berhenti menggoda Taera di sekolah. Taera bersyukur akhirnya nyamuk yang suka kacau dirinya telah pergi.
"Jimin benci Taera." Perkataan itu sering didengari oleh taera. Taera sekadar buat tak tahu.
Jimin tahu Taera sering mengabaikan dirinya. Jimin kuat berusaha supaya hati Taera tersentap dengan perkataan 'benci' tapi Taera tidak memberi reaksi berasa kesal mahupun menyesal. Jimin akan melakukan apa sahaja untuk berdekatan dengan Taera. Walaupun mengomel 24 jam di hadapan Taera.
"Boleh tak kau berhenti bercakap sekarang. Aku tendang 'adik kesayangan' kau sampai mandul nak?" Ancam Taera. Taera tak tahan mendengar omelan Jimin setiap kali mereka berjumpa.
"Tak sangka Taera byuntae juga hihihi" Jimin terkekeh.
"Suka hati kau lah." Taera meneruskan perjalanannya ke gym.
"Taera, Jimin mengalahlah nak buat Taera kesal dengan Jimin. Jimin rindu nak goda Taera~" Finally Jimin mengalah.
"Hmm...Oh aku lupa nak beri kepada kau nah kad jemputan untuk kau."
Taera mengeluarkan sepucuk surat lalu memberi kepada Jimin.Jimin menilik kad jemputan itu.bDia ternampak ada perkataan 'wedding'.
"Siapa nak kahwin?"
"Bukalah nanti kau tahu." Jimin membuka perlahan-lahan kad itu.
Kim Taehyung & Park Taera
Jimin memproses apa yang dikatakan dalam kad itu.
1
2
3
4
5
"WHATTTT?! TAERA NAK KAHWIN KE?! SAMPAI HATI TAERA TIPU JIMIN YANG TAERA ADA TUNANG SELAMA INI! DAHLAH ORANG ITU ABANG TIRI KAU PULA ITU YANG NAK KAHWIN DENGAN KAU! CAKAP DIA SUKA DENGAN NEEYEON! TAK GUNA PUNYA NAMJA BANGSAT ITU SANGGUP DIA TIPU AKU NAK AMBIL TAERA RUPANYA!" Jimin menjerit histeria.
Plakk
"Aduhh...kenapa Taera pukul kepala Jimin."
"Bukan aku nak kahwin tapi appa aku yang nak kahwin."
"Tapi kenapa nama Taera ada kat sini bersama abang tiri kau." Jimin menunjukkan kad itu kepada Taera.
"Ohh..itu kad contoh saja. Oppa aku nak cari design kad yang menarik untuk appa dan eomma aku. Dia nak bagi suprise kat appa dan eomma bila tengok kad ini. Oppa aku memang sengaja letak nama kami berdua, saja nak test kalau kad itu sesuai untuk letak nama appa dan eomma aku. Nah ini kad yang sebenar." Jimin mengambil kad itu dan membukanya.
Park Jaehyun & Kim Taeyeon
Jimin menghela nafas lega. Taera tak kahwin rupanya. Ingat nak tumbuk muka abang tiri Taera selepas sekolah nanti hehehe.
"Jemputlah datang. Ajak kawan-kawan kau datang sekali. Aku tak kesah kau ajak sesiapa asal kau ada teman."
"Baiklah Jimin akan datang. Jimin akan pakai cantik-cantik biar nampak handsome di depan mata Taera."
"Cehh perasaan. Dahlah aku ada
latihan. "Taera melangkah pergi. Taera tak sedar bahawa bibirmya naik ke atas.+++
YOU ARE READING
[C]Miss Coldhearted [PJM]
Novela Juvenil[Kisah antara puteri ais dan putera idaman] Cover by @itzmepotatoes ⓒ2018