+++“Yeonie kena pegang pemegang basikal ini dan cuba kayuh pengayuh basikal itu. Tolak kedepan pengayuh basikal itu ok?” Taehyung menerang dengan terperinci.
“Tae oppa janji jangan lepaskan tangan oppa itu.” Neeyeon memberi amaran kepada Taehyung. Takut terjatuh daripada basikal.
“Yeonie jangan risau ok. Oppa tolak pelan-pelan ke hadapan. Yeonie cuba kayuh.” Taehyung menolak basikal itu dengan perlahan. Neeyeon cuba mengayuh.
“Tae oppa kena ingat jangan lepaskan.” Neeyeon memberi peringatkan kepada taehyung.
“Jangan risau. Fokuskan mata Yeonie ke hadapan. Oppa ada dibelakang.”
“Yeah Yeonie dapat kayuh!” Neeyeon jerit keriangan. “Baguslah,langkah seterusnya oppa lepaskan. Biar Yeonie kayuh sendiri ok?”
“Andwae! Jangan lepaskan nanti Yeonie jatuh!” air mata Neeyeon mula terbentuk di kelopak matanya. Takut sangat dia terjatuh ke bawah. Nanti kulit badan berharganya tercalar.
“Yeonie jangan menangis kalau tak oppa cium mata indah Neeyeon itu.”
teahyung cuba menggoda Neeyeon. Hal ini membuatkan neeyeon blushing.
“J-jangan n-nak c-cu-ba c-cium aku tumbuk muka kau macam hari itu.”
Neeyeon mengacam Taehyung.“Oppa gurau. Comel betul apabila Yeonie marah. Oppa tak tahan nak cubit pipi chubby ini.” Taehyung mencubit pipi Neeyeon.Neeyeon bertambah blushing lagi.
“Berhen-”
“YAH TAERA JANGAN TOLAK LAJU SANGAT!”
“Kau cakap tolak jadi aku tolaklah. Bukannya kau beritahu nak tolak perlahan atau laju.” Taera menolak basikal Jimin. Jimin sedang belajar naik basikal. Gurunya Park Taera.
“KAU INI PERNAH AJAR ORANG NAK BASIKAL KE APA HAH?!bNANTI AKU JATUH MACAM MANA?! MANA NAK LETAK MUKA KACAK AKU YANG TELAH DICALAR AKIBAT JATUH DARIPADA BASIKAL! KAU GURU YANG SANGAT KEJAM DAN TIDAK BERPERIKEMANUSIAAN!”
“Kau ini nak belajar naik basikal ke tidak? Satu lagi terima kasih anda menyedari bahawa aku guru yang kejam dan tidak beperikemanusiaan. Langkah seterusnya aku tolak laju-laju basikal ini dan lepaskan ok?”
“WAUHH! TAERA JANGAN! AKU MATI NANTI! EOMMA TOLONG JIMIN!!” Jimin menjerit ketakutan apabila Taera nolak basikalnya dengan laju.
“Oppa rasa kita perlu cari tempat lain. Oppa rasa ada orang gila kat sini.”
“Haah,Yeonie ikut saja.” Taehyung dan Neeyeon meninggalkam pasangan sejoli itu. Mereka tak nak mengacau pasangan itu yang tengah bahagia sekarang.
+++
YOU ARE READING
[C]Miss Coldhearted [PJM]
Fiksi Remaja[Kisah antara puteri ais dan putera idaman] Cover by @itzmepotatoes ⓒ2018