+++
Mereka berdua masih berpandangan mata.Tiada siapa hendak bersuara mahupun bergerak. Masih berada dalam posisi sama. Terkaku mungkin?
Disebabkan ia berlarutan beberapa minit. Taera memberanikan diri mula bersuara.
"Maafkan saya boleh saya ambil pisang ini?"
Asal ayat itu pelik sangat?;-;
Orang tadi mula tersedar mula mengundurkan diri.
"Si..silakan nanti saya ambil. " Orang itu mempersilakan Taera mengambil buah pisang terlebih dahulu.Taera tanpa teragak-agak mengambil dua tandan pisang itu.
Taera mula melangkah pergi tapi tangannya ditahan oleh seseorang. Taera menoleh menatap tajam dengannya.
"Kamu suka pisang?" Tanya orang itu.
"Ya. Pisang makanan kegemaran
saya.""Saya pun." Orang itu tersenyum menampakkan eyesmile.
"Hmm..boleh lepas?"
"Lepas apa?" Orang itu bingung.
"Tangan saya. Dari tadi awak gengam tangan saya."
"Oh!Mianhae!Mianhae!saya tak sengaja!" Orang itu segera melepaskan gengamannya. Dia juga bow banyak kali meminta maaf.
"Tak apa" Taera menjawab.
Orang itu tersengih sambil menggosok belakang tengkuknya. Dia baru teringat bahawa dia belum perkenalkan diri dengan yeoja cantik dihadapannya.
"Lupa nak perkenalkan diri nama
saya ji-" Percakapan orang itu terpotong kerana suara nyaring."Saeng buat apa tercegat kat situ!Tolong oppa bawa barang dapur!"
"Eishh..nae nae." Taera berlalu pergi meninggalkan orang itu tanpa mengucap selamat tinggal kepadanya.
"Cehh..terlepas awek cantik
pula." Orang itu mendengus. Dia juga meninggalkan tempat itu.Taehyung dan taera pov
Taehyung mengangkat barang dapur bersama Taera menuju ke arah tempat kereta. Dia terpikir siapa yang bercakap dengan dongsaeng kesayangannya tadi. Bukan main mesra lagi siap berpegangan tangan.
"Saeng siapa dengan saeng bercakap tadi." Tanya taehyung.
"Mamat sesat." Jawab taera straight the point.
Taehyung hanya meng'O'.
+++
YOU ARE READING
[C]Miss Coldhearted [PJM]
Teen Fiction[Kisah antara puteri ais dan putera idaman] Cover by @itzmepotatoes ⓒ2018