Chapter Fifteen

91 17 0
                                    


Bayangkan itu dress taera (●′ω'●)


ㆁㆁㆁㆁ


"Oppa boleh tak pinkan mahkota kecil ini kat kepala Taera?" Taera berusaha mengepin mahkota itu meletak pada rambutnya. Tapi hasilnya asyik jatuh apabila Taera melepaskan tangannya.

"Kejap baby oppa nak masukkan tali leher ke dalam baju kot." Setelah selesai memasukkan tali leher ke dalam baju kot Taehyung ke arah Taera yang tengah bergelut dengan mahkota kecil.

Taehyung mengepin mahkota kecil dengan penuh kelitian. Setelah berjaya mengepin mahkota kecil itu di  atas kepala Taera. Taehyung memandang Taera dengan tatapan kagum. Adiknya sangat cantik sekali.

Baju gaun yang berwarna  putih mutiara yang dipakai Taera sepadan dengan warna kulitnya putih kemerah-merahan. Kain renda menyelimuti bahagian dadanya dan bahagian lengannya menyerikan lagi kecantikan gaun tersebut. Walaupun gaun itu pendek setakat paras lutut tidak menganggu kecantikan semula jadi Taera malah menambahkan lagi kecantikannya. Rambut panjang hak milik taera diikat separuh saja. Bunga melilit di bahagian rambut Taera yang diikat ditambah lagi dengan mahkota kecil di atas kepalanya melengkapkan kecantikan Taera yang semula jadi.

Beberapa kali aku sebut cantik??

"Saeng oppa sangat cantik. Kalah bidadari. Macam saeng pula yang kahwin." Taehyung memeluk tubuh Taera.Berasa bangga dapat adik cantik bak bidadari.

"Eishh...oppa ini jangan nak bergurau dengan Taera. Taera cepuk muka oppa nanti."

"Alololo garang sangat saeng dengan oppa. Geram betul oppa lihat Taera garang ini. Comel sangat! Nak saja oppa makan Taera."

"Nak penumbuk ke?"

"Tak nak, kang hilang kekacakkan oppa semasa majlis perkhawinan eomma dengan appa nanti. Lebih-Lebih lagi Neeyeon, takut Neeyeon cari orang lain sebab oppa tak kacak lagi."

"Tahu takut." Taera melangkah keluar. "Tapikan aku tengok Neeyeon sejak  akhir- akhir  ini suka sangat keluar bersama dengan namja lain." Taera berhenti seketika.

"WHAT THE FISH?! SIAPA ORANG TU?! BAGITAHU KAT OPPA SEKARANG JUGA?!"

"Rahsia."


+++

[C]Miss Coldhearted [PJM]Where stories live. Discover now