Chapter Five

136 16 6
                                    

+++

"Taera jangan buat macam itu nanti pihak lawan ambil peluang untuk jatuhkan kamu."

"Baik cikgu." Taera memegang pedang dengan penuh tumpuan.

Zangg!

Klash!

Zlangg!

"Bagus. Macam itu yang cikgu harapkan. Perlawanan sebenar nanti jangan lupa guna teknik baru yang cikgu ajar tadi. Mungkin dapat membantu kamu kalahkan pihak lawan. Cikgu tak jamin 100% teknik itu dapat mememangi piala tapi dapat menjatuhkan pihak lawan."

"Cikgu jangan risau. Saya akan lakukan yang terbaik. Saya akan menjulang piala kemenangan itu nanti. "Jawab taera dengan penuh semangat dan yakin.

"Cikgu suka semangat kamu. Pilihan cikgu mengajar kamu berlawan pedang adalah tepat. Cikgu tidak pernah jumpa murid sekolah ada semangat dan keyakinkan yang tinggi seperti kamu." Puji cikgu itu.

"Terima kasih cikgu."

"Cukup untuk hari ini. Esok kita mulakan latihan dengan aktiviti joging. Kamu boleh pulang."cikgu itu mengemas peralatan untuk berlawan pedang.

"Biar saya tolong cikgu." Taera baru mengambil pedang tadi dihalang cikgu.

"Tak apa. Tak banyak yang hendak dikemaskan. Lebih baik kamu balik tengok kawan kamu tengah cemberut tunggu kamu." Cikgu menunjuk yeoja yang sedang duduk di tempat penonton. Yeoja itu mengomel sendiri.

"Baiklah cikgu.Saya pergi dulu."taera boe lalu berlalu pergi ke arah kawannya.

Sampai di sana kawan Taera terus mengomel tentang kelambatan Taera menghabiskan latihannya.

"Kamu lambat sangat."

"Lama aku tunggu."

"Hari sudah malam."

"Aku bosan tenung cikgu itu. Tak ada abs kat badannya walaupun berumur 20-an."

"Eomma aku marah sebab balik lambat untuk teman kau."

"Aku lapar T^T."

Yeoja itu mengomel panjang lebar.

"Nae. Nae aku faham. Jangan mengomel. Aku tinggalkan kau dengan cikgu itu." Taera terus melangkah keluar dari gym.

"Wuekk!!! Taera sampai hati tinggalkan yeoja seksi ini dengan cikgu tak ada abs!!" Yeoja tadi berlari laju ke arah Taera.

Yeoja itu kawan baik  Taera. Taera bersabar saja dengan perangai kawan baiknya macam budak tadika. Sebiji macam perangai oppa kesayangan.

Nama kawan baiknya....

Byul Neeyeon..

+++

[C]Miss Coldhearted [PJM]Where stories live. Discover now