Chapter Ten

105 18 12
                                    


+++

"Hai Taera."

"Yo Taera!"

"Hye Taera my sweetie pie~"

"Chagiya dengar apa yang oppa cakap tak?"

"Taera kau adalah intan permata hatiku untuk selamanya~"

"Taera sudi keluar dating dengan saya? Jimin oppa akan kabulkan semua permintaan Taera apabila keluar dating bersama."

Sejak pertemuan Jimin dan Taera di Sungai Han hari itu. Jimin sering meletak dengan Taera.Ke mana saja Taera pergi Jimin hanya ikut dari belakang. Pelbagai kata sayang dan manis keluar daripada mulut Jimin. Taera hanya menulikan telinganya mendengar kata manis Jimin terhadapnya. Pelajar mahupun guru hanya memerhati kelakuan Jimin terhadap taera.

Ada yang cemburu kemesraan mereka,ada yang gembira melihat mereka meletak bersama dan pelbagai reaksi mereka berikan kepada Taera dan Jimin.

Park Jimin seorang pemain bola keranjang bersikap periang telah jatuh cinta dengan Park tlTaera mahir berlawan pedang sikapnya terbalik daripada Jimin seorang hati batu.

Semasa Taera berlatih Jimin sering melihat Taera berlatih berlawan pedang bersama Byul Neeyeon.

Byul Neeyeon senang menghabiskan masa bersama dengan Jimin. Sekurang-kurangnya dia tak sunyi menunggu Taera semasa Taera berlatih. Ada juga teman sudi bercakap dengan gelak tawa apabila bercakap perkara lucu.

"Jimin kau betul-betul sukakan Taera ke?" Neeyeon bertanya.

"Ya, aku memang sukakan dia. Aku bersungguh-sungguh nak pikat hati dia yang macam batu itu. Aku nak hancurkan hati batu dia. Aku nak tengok dia sentiasa tersenyum."

"Well, Taera dulu seorang
periang." Kata Neeyeon sambil membaca novel bertajuk 'Psycho is True'(?).

"Yeke?Aku ingatkan dia memang hati batu sejak kecil lagi." Kata Jimin sambil mengusap hujung hidungnya.

"It's not true park jimin. She always smile dan laugh with me when we childhood. She never not to smile with her friends,me,parent or unknown people likes that. She smiling likes a sugar you known Jimin? After her eomma...." Neeyeon tidak terus berkata.

"Neeyeon cakap apa tadi?Aku tak faham wehh bila kau speaking. Boleh ulang lagi tapi dalam bahasa korea nae."

"Kau ini memang bodoh. Orang suruh belajar kau sibuk main dengan bola keranjang. "Neeyeon memukul Jimin dengan buku novel Neeyeon yang tebal mempunyai 1000 muka surat.

"Adeh! Adeh! Adeh!Yahh Neeyeon jangan pukul! Sakit woii!" Jimin membuat pertahanan dengan menyilang kedua-dua tanganya mengelak Neeyeon terus memukul dirinya.

Taera yang berlatih terganggu sedikit. Taera berhenti sekejap kemudian membuka topeng mukanya. Taera melihat kawan baiknya memukul Jimin dengan buku tebal manakala Jimin terus mengelak daripada dipukul.

"Budak-budak." Taera terus menyambung latihannya yang tertangguh tadi.

+++

[C]Miss Coldhearted [PJM]Where stories live. Discover now