Chapter Sixteen

92 16 15
                                    

+++

"EOMMA!! MANA SPENDER CHIM YANG ADA GAMBAR JIMIN BTS DENGAN ROTI-ROTI KAT PERUT?!" Jimin menjerit.

"EOMMA BARU LIPAT TADI! CARI KAT SOFA RUANG TAMU EOMMA LETAK KAT SITU!"

Jimin pun berlari anak ke arah ruang tamu. Sesampai saja dia terus ambil spender kesayangannya.

"Wangi....Bau downy~" Jimin menghidu dengan nikmat.

Tanpa melengahkan masa Jimin terus memakai spender tersebut. Kemudian ke bilik semula untuk memakai pakaian yang sesuai.

"EOMMA CHIM NAK PERGI DULU YA!"

"TUNGGU! EOMMA NAK IKUT!"

"EOMMA NII! TAK PAYAH IKUT!  EOMMA TAK SEMPAT PAKAI PAKAIAN SESUAI UNTUK MAJLIS PERKAHWINANA NANTI!"

"Siapa kata tak sempat?" Ibu Jimin keluar dari dapur. Jimin ternganga dengan penampilan ibunya.

Ibunya pakai gaun panjang berwarna merah hati. Rantai 50 kerat berlian melekat di lehernya. Rambut disanggul tinggi. Make up tebal kalah dato seri vida. Cincin, gelang memenuhi pergelangan tangan ibunya. Dahlah emas tulen.

Sebenarnya ibunya nak datang majlis perkhawinan sebagai tetamu ataupun nak ngorat lelaki?

"Eomma jangan pakai macam itu."

"Salah ke? Eomma dah lama tak lawa macam ini."ibu jimin berpusing macam penari ballet.

"Eomma nak ngorat lelaki semasa majlis perkhawinan? Bagitahu appa eomma  curang."

"Anak derhaka! Eomma buang semua video games kau nanti!"

"Jangan eomma! Mati chim nanti kalau hidup tanpa video games
huee..."

"Dah dah kita pergi sekarang! Eomma tak sabar nak jumpa kawan lama eomma."

"Siapa eomma?'

"Nanti kau tahu! Cepat bawa kereta untuk eomma!" Ibu jimin membaling kunci ke arah Jimin.

"Nae." Jimin pasrah menjadi driver untuk ibunya huhuhu.

[C]Miss Coldhearted [PJM]Where stories live. Discover now